15 mei 2025, 00:37:20

Fluiten hoe gaat dat???

Gestart door Bello, 13 februari 2006, 19:39:46

« vorige - volgende »

Bello

Hoi wij hebben een jonge valkparkiet (Bello)van 4 maanden hij is keilief en knuffelt enorm veel (we kunnen hem nu al niet meer missen) maar 1 ding valt ons op, hij fluit zo weinig.
Alleen als wij de kamer uit gaan dan roept hij ons.

Onze vorige valkparkiet Gerrit die bijna 21 jaar is geworden floot en sprak al heel wat woordjes toen hij 4 maanden was.

Kan het zijn dat onze Bello een Bella is?
Hoe kan ik een foto van hem bij het bericht zetten??

Groetjes het bazinnetje van Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Tara

Citaat van: Bello op 13 februari 2006, 19:39:46
Hoi wij hebben een jonge valkparkiet (Bello)van 4 maanden hij is keilief en knuffelt enorm veel (we kunnen hem nu al niet meer missen) maar 1 ding valt ons op, hij fluit zo weinig.
Alleen als wij de kamer uit gaan dan roept hij ons.

Onze vorige valkparkiet Gerrit die bijna 21 jaar is geworden floot en sprak al heel wat woordjes toen hij 4 maanden was.

Kan het zijn dat onze Bello een Bella is?
Hoe kan ik een foto van hem bij het bericht zetten??

Groetjes het bazinnetje van Bello

Hoi,

natuurlijk kan het altijd zijn dat jouw valkje een vrouwtje is :D
Bij sommige mutaties is dat heel wat makkelijker te zien dan bij andere. Natuurlijk kan het ook zijn dat hij zich nog een beetje onwennig voelt, en anderen gaan praktisch gewoon nooit fluiten, ook al kunnen ze het ;)

Hoe je een foto moet plaatsen gaat als volgt.

Kun je een foto verkleinen? Zo nee, moet je maar uitleg vragen ;)

Zoja, verklein je foto tot hij kleiner is dan 60 kb. Dan ga je hier op het forum naar de 'uploadknop' die je bovenaan ziet (Index - Help - Zoeken - Profiel - Kalender - Upload

Als je op upload hebt geklikt, dan klik je op bladeren en zoek je je verkleinde foto. Je klikt dat het goed is en eventjes geduld dan. Je krijgt een nieuw venster te zien, met de link tussen [ img ] en [ /img ] waar je foto zich bevindt.

Je klikt op de balk onder die link, waar er staat om de link te kopiëren.

Dan keer je terug naar je bericht hier en klik je rechtermuisknop plakken of gewoon control v.

Als je het niet snapt, mag je anders de foto naar mij doormailen, ik wil het ook wel voor je doen ;)

Bello

Hier is een foto van onze Bello, toen hadden we hem net 4 uur!!

Wie kan mij zeggen of het een hij of zij is???
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Tara

Hoi baasje van Bello,

blijkbaar is jouw Bello een bont gepareld valkje.
Zijn de parels van Bello al vervaagd sinds je hem hebt?

Zoja, is 't een mannetje. Zo nee, kan het mss nog komen, hij's nog jong.

Als die parels er blijven, is het een popje.

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Bello
Aangezien dat je valkje bont is,is dit heel moeilijk of niet te zien.
Je kunt het alleen zien aan het gedrag of een DNA test laten doen.
Als hij of zij wat ouder is kun je het wel zien of de pareltjes blijven of vervagen.
Meestal duurt dit bij een bont valkje ook langer als bij een andere mutatie.
Groetjes Riny

Bello

We wachten gewoon af want hij/zij is begonnen met de rui
(als hij door de kamer vliegt verliest hij veertjes uit zijn dekbed) ;) Hij doet wel graag knuffelen bij mij, ook bij mijn vriend maar iets minder.

Rianne

Hoi,

ik heb zelf ook een bont gepareld valkje, en ik kan nu pas zien dat de parels vervagen. Mijn bontje is nu 8 maanden oud.
Wat je kan doen is proberen om Bello een deuntje te leren. Iets eenvoudigs zoals het bouwvakkersfluitje (fiet fieuw) pikken ze al gauw op. 90% van de popjes zal dit niet na kunnen doen. :)

Bello

hoi Rianne, laat hij dat nu net wel kunnen, maar meer ook niet hoor. :D. Weet nog iemand een vrolijk deuntje om hem dat te leren??

Is het net zo als met een papegaai dat ze naar een man trekken als ze een popje is, en andersom??

Groetjes baasje van Bello

Riny

http://www.valkparkiet.com/nl/files/film.htm

Hoy baasje van Bello
Als je op bovenstaande link klikt kom je op een  pagina met deuntjes.
Groetjes Riny :D

Gerda

Hoi Bello

Let daar vooral eens op Birdy fluit!!!
Dat is echt geweldig!!!

Groetjes, Gerda