6 mei 2025, 21:57:23

Blind

Gestart door Remco_Ultee, 9 juni 2003, 15:29:49

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

Hoe vind je uit of je valkje blind is? Als ik met mijn hand zwaai voor zijn ogen als hij in de kooi zit dan reageerd hij niet, ik denk wel dat hij de wind hoort of voelt.

Hij blijft wel zitten en het lijkt dan alsof hij kijkt, maar als ik een sla beweging naar hem toe doe (Nep he!) dan blijft hij gewoon zitten, is hij nou gewoon nergens bang voor zolang het buiten zijn kooi is? Of ziet hij gewoon niks!   :-[

Ik denk namelijk dat hij echt niks meer ziet. hij hoort wel goed en als zijn hokje trilt dan schrikt hij wel een beetje, en als ik mijn hand in zijn kooi houd, stil, dan weet hij wel dat er iets is maar hij ziet mijn hand gewoon niet denk ik want dan kruipt hij door zijn kooi en dan zet hij soms een poot op mijn hand alsof het ook tralies is.

Ik zou het echt zielig vinden als hij blind was...zijn ene oogje houdt hij dus dicht en die gaan we vanmiddag behandelen maar zijn andere oog zit in het midden een grijze waas over..

.......

Speedy

Hoi Remco,

Wat zielig joh, maar een grijze waas is inderdaad staar of blindheid.
Hoe is het gekomen dat zijn andere oogje dicht zit dan?

Groetjes,
Trudie

Remco_Ultee

Waarschijnlijk door dat stomme schelpenzand, hopelijk ziet hij nog wel iets met dat oogje als die geneest...

Kolkkie

Hoi Remco,

Mss kan je vandaag/morgen beter langs de dierenarts gaan. Kan hij naar beide oogjes kijken. Dan weet je wat er aan de hand is met het ene en andere oog. Ik zou als ik jou was liever voor Jan *** gaan dan helemaal niet.
Laat het wel ff weten hoe het af is gelopen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Remco,

wat erg, ik hoop ook echt dat als het wat genezen is dat hij wat blijft zien, het is inderdaad wat blindheid dat hij heeft. Ik zou naar de dierenarts gaan en kijken of die er nog wat aan kan doen, misschien als het niet meer ontstoken is dat hij weer beter ziet, dat kan natuurlijk ook een reden zijn.

Groetjes, en laat nog wat van je horen ok?
Tara

Remco_Ultee

Ik heb net met mijn vader haar ogen met boorwater schoongemaakt, hierdoor deed ze gelijk d'r oogje open, uit voorzorg ook maar de ander gedaan.

Toen hebben we haar terug gezet in d'r kooi, en toen had ze het oogje nog open maar ging het af en toe wel dicht, maar het is wel al een verbetering, misschien moet het nog eens, het verzacht in ieder geval wel haar oogje.

Bedankt voor de reacties en medeleven

Speedy

Goed om te horen Remco,
Te gek, dus het helpt al iets, gewoon een paar keer herhalen vandaag...om de 4 uur of zo....ik zeg maar wat.

Groetjes,
Trudie

Tara

Hoi Remco,

ik ben superblij dat het aan de betere kant gaat met het oogje, het is inderdaad beter om ze beide te doen en morgen misschien nog eens? Je ziet wel :).

Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Remco,

Fijn om te horen dat het wat beter gaat. Ik denk dat je de behandeling het beste kan herhalen, maar om hoeveel tijd weet ik niet. Mss zoals Trudie al opperde om de 4 uur ofzo.
Ben benieuwd hoe het afloopt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Remco_Ultee

Ik doe het liefst zo weinig mogelijk, misschien hersteld ze nu wel uit haar eigen, alsmaar d'r beet pakken is ook niet goed dan word ze misschien zo stresserig, ik zal zien hoe het vanavond gaat ik laat d'r nu een beetje met rust.

:)

Stijn dc

hello

ja zon grijze waas is inderdaad blindheid!!
mijn kanarie heeft ook een oogje met een grijze waas en als ze op haar nest zeit gaat ze er niet af omdat ze me niet ziet, ook als ik dicht bij haar sta ziet ze het niet
jammer genioeg is er niets aan te doen

SDC

Irene

dag,
Ik hoop voor je dat het geen blindheid is aan het ene oogje en dat het andere oog ook goed blijft. Ook al slaat die behandeling, zou je toch niet ff voor de zekerheid naar de dierenarts gaan? En heb je dat schelpenzand al weggehaald?
Sterkte en groetjes van Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Ellen

Ik ben blij voor je valkparkietje dat ze bij jou is.
Iemand die tenminste goed voor haar zorgt.
Ik krijg ook de indruk dat ze aan haar ene oogje staar heeft.

Ben benieuwd of jouw behandeling met boorwater goed
aanslaat. Heeft ze tenminste een beetje zicht met haar
andere oogje.
Heel veel sterkte en wees maar extra lief voor je valkje.

Gr. Ellen.

Remco_Ultee

Het verhaal over zijn oogjes zal ik hier verder vertellen, anders wordt het zo onoverzichtelijk als ik hier ook hetzelfde verhaal zet....naja ik hoop dat jullie het volgen  :)

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/forum/yabb/YaBB.pl?board=zie;action=display;num=1055075765;start=15