10 mei 2025, 22:26:45

kleur snavel

Gestart door bren, 24 juni 2003, 18:22:26

« vorige - volgende »

bren

Hoi,

Ik ben nog steeds bezig erachter te komen hou oud mijn valkje Sjimmie is. Wat mij opviel toen ik hem vergeleek met het valkje van mijn ouders (wildkleur) dat hij een erg roze snaveltje heeft en roze pootjes.
Heeft dat nog iets te betekenen? Verandert die kleur nog in grijs ofzo?

gr, Brenda

Speedy

Hoi Brenda,

Bij mij hebben er 4 nu nog steeds roze pootjes.
Dat zijn de wildkleur man (1 jaar), lutino pop (6mmd), Cinnamon gepareld man (+ 1 jaar) en een bonte pop ( - 1 jaar)  
De laatste 2 zijn geschatte leeftijden.
En dan heb ik nummer 5 een witmaskertje  geslacht nog niet zeker (6 wkn) en deze heeft als enige donkere pootjes.

Groetjes,
Trudie

bren

Ik begrijp dus dat de kleur van de snavel dus niet echt iets met de leeftijd te maken heeft.
Weet ik dat ook weer he?!

groetjes, Brenda

Speedy

Volgens mij niet, maar kan ik mis hebben, ik heb ze hier dus vrij jong nog.
Ik dacht ook altijd aan de pootjes te zien, dat als het donker van kleur was en eeltvormig leek, dat ze dan oud zouden zijn, maar dat is dus niet waar.

Lique

Hoi, de kleur heeft ook heel weinig met de leeftijd te maken.
Ik heb hier ook een normaal grijze man, die heeft ook een licht snaveltje, maar wel weer donkere pootjes. Een wildkleur pop hier, heeft een donker snaveltje en lichte pootjes. En nog andere wildkleur mannen hebben donkere snaveltjes en donkere pootjes.

Groetjes Lique

Paul

Hoi,
De kleur van de snavel is bij een van mijn valkjes die ik het langste heb vaak verschillend.
Hij is wel een heel donker geweest, bijna zwart en een tijdje later was zijn snavel weer licht rose.
Voor de leeftijd zegt dat dus helaas niks.
Het gewicht zegt ook niks want mijn jongen wogen toen ze 4 weken waren al 100 gram en dat wegen de meeste valkjes gimiddeld als ze volwassen zijn.
Het blijft dus een gok hoe oud ie is maar echt oud is ie niet hoor aan de hand van de dingen die je vertelde.

Groetjes, Paul