9 mei 2025, 18:54:41

met de staartveren in de juspan

Gestart door mend0w, 9 februari 2006, 19:28:09

« vorige - volgende »

mend0w

Ikw eet niet precies waar ik dit eigenlijk neer moest zetten..
Heb het stukje ook al in mijn dagboek neergezet..
we waren net klaar met eten..en Pico was erg enthousiast en ging op de rand van de juspan zitten met zijn staartveren IN de pan..
Wat nu..de veren plakken allemaal aan elkaar..(van de staart)
Hij heeft al in een bak met water gezeten maar hij vliegt of weg.. maar het weekt er ook niet af natuurlijk want tis vet..
Hoe moet ik het nou verwijderen met afwasmiddel lijkt mij niet..
Groetjes Mandy

mend0w

Nou door wat tips van Riny..
Is het kleverige van de jus zelf eruit..
Hij zit nu in zijn kooi.. om zich verder zelf te wassen..
Liefs Mandy

Ineke

Sanna

Hoi Mandy,

Ik heb het ook eens gehad. Een valke sprong tot aan haar middel in de juskom :o :-X. Dus echt, tot aan haar middel was het allemaal jus! Stinken!!!!! Ik heb toen Feld gebeld, want inderdaad, met water alleen was je het er niet af. Hij raadde mij toen aan om haar met een beetje, jawel, AFWASMIDDEL te wassen. Ik mocht niet te veel gebruiken want dan was je ook het vet tussen de veren weg. Maar aangezien het bij jou alleen om de staart gaat mag je die rustig in een sopje douwen hoor ;D. Gaat het allemaal een stuk lekkerder van ruiken :D!

Succes!
Groetjes, Sanna

Bianca

Als dit bij mij zou gebeuren , of als je aan mij zou vragen wat te doen, zou ik zeggen.
Babyshampoo, maar alleen in dit soort gevallen en niet om je valkje lekker te laten ruiken.
Het haalt toch de "vet"laag van de veren af waardoor de veren waterafstotend worden.
maar in noodgevallen is dat het beste optie.
(vind ik)

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

marilyn

hoikes iedereen

mocht je toch om één of andere reden je valkje helemaal moeten wassen (dan was je gelijk ook het eigen beschermlaagje weg  :-\) dan raad ik sterk aan om de volgende dag een douche te geven met kamille thee .
waarom kamillethee ? kamille staat bekend niet alleen om zijn rustgevende werking maar ook om zijn ontstekingswerende werking wat een soort in en uitwendige bescherming dan geeft aan je valkje tot die zijn eigen beschermingslaagje weer heeft gevormd  ;) is een beetje preventief je weet maar nooit

groetjes marilyn