21 juni 2025, 05:50:32

de dood van ons valkje

Gestart door trex, 9 februari 2006, 09:14:32

« vorige - volgende »

trex

hoi wij zijn nele en tony en sinds een 3tal weken zitten wij dikwijls op het forum hier. Nu werd ik deze morgen wakker en stelde ik vast dat ons valkje overleden was :'(. Wij hadden het nog maar 3weken gisteren leek er echt niets mis hij fladderde nog vrolijk rond, hij at goed goed kortom er was geen enkele aanwijzing dat er iets mis zou zijn. Het enig dat ze wel deed was vrij veel slapen. Nu ga ik sebiet contact opnemen met de winkel en eens horen wat er gaat gebeuren. ??? In ieder geval koop ik geen valkje meer in de winkel maar zal ik hier eerst eens rondkijken of er iemand kleintjes te koop heeft want wij willen absoluut terug een valkje. Dus indien er mensen zijn met jonge valkjes laat iets weten aub.
groetjes Nele en Tony ;)

Kirsten

Hoi Nele en Tony,

Wat verschrikkelijk verdrietig is dit en pas drie weken bij jullie in huis. Ik zou zeker verhaal gaan halen bij de dierenwinkel.
Zo te horen ging het allemaal verder goed, dus mij is dit ook een raadsel.
Ik heb op dit moment geen jonge valkjes helaas,.en verwacht ze pas weer in april/mei.

Sterkte met het verlies

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Riny

Hoy Nele en Troy
Wat zullen jullie geschrokken zijn.
Je zou voor minder, als er geen enkele aanwijzing is voor zoiets.
Ik hoop dat je snel een ander valkje naar je zin vindt bij een hobbykweker.
Sterkte Riny :'(

trex

ik heb net contact opgenomen met de winkel en het antwoord dat ik daar kreeg is "wij geven maar 1 week garantie mijnheer" en daar moet je het dan mee doen

Riny

Hoy Nele en Tony
Dan weet je precies hoeveel ze houden van de dieren die ze hebben.
Ze hadden wel een beetje medeleven mogen tonen.
Zo wordt alles dubbel zuur.
Groetjes Riny :'(

sweetfuzzy

Allereerst heel veel sterkte met het verlies van jullie valkje. Ik (en velen met mij) weet hoe het is.

Als het goed is kun je je geld terugkrijgen. Ik heb het met mijn grasparkietjes gehad. De eerste was na 2 dagen dood ... toen mocht ik een nieuwe uitkiezen. Dat heb ik gedaan en dat parkietjes was nog geen maand later ook dood. Toen heb ik mijn geld terug gehad. Van dat geld heb ik bij een kweker een parkietje gekocht en die leeft nu al  2 jaar in zeer goede gezondheid bij ons.
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

sweetfuzzy

>:( >:( >:( Belachelijk ..... sorry dat ik het zeg. Het klinkt alsof ze het wisten dat er mogelijk iets met het valkje was.  >:( >:( >:(

Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Rianne

Bij die winkel kom je dus nooit meer :-\ 1 week garantie... het is geen wasmachine! Slechte zaak dit... Kijk eens bij dagboeken of verhalen, daar vind je kwekers met hun dagboek. Regelmatig zijn er jonge valkjes te volgen op het forum. :)

Ineke

9 februari 2006, 11:59:42 #8 Last Edit: 9 februari 2006, 12:05:28 by Ineke
Je kunt natuurlijk altijd sectie laten verrichten, zodat je kunt aantonen dat de verkoper geen goede waar geleverd heeft (bedoel dit niet lullig om je vogel met n produkt te vergelijken). Als je dit niks vindt zou ik zelf op een zaterdag als t druk is kalm mijn probleem aan de kassa voorleggen. Als ze t geld niet willen teruggeven stel je voor om voor het aanschafbedrag voer ed te ontvangen.

trex

hoi
bedankt voor jullie medeleven allemaal
ik heb net telefoon gehad van de winkel met het nieuws dat ik toch een nieuwe mag komen kiezen want dat ze contact genomen hebben met de leverancier en dat deze al enkele doden heeft gehad van deze nest en dat er dus wel iets fout zat. nu zijn die beestjes blijkbaar allemaal tussen de 4 en 7 maanden en onze bedoeling is om nu een valkje in huis te nemen dat wat jonger is om deze handtam te maken want ik denk dat het al moeilijker is om een valkje van circa 6 maand handtam te maken of ben ik daar verkeerd in
groetjes
Nele en Tony

Riny

Hoy Nele
Een valkje van die leeftijd kun je wel nog tam krijgen hoor.
Het kost wel wat meer tijd als dat je een handtam valkje van een hobbykweker hebt.
Valkjes uit een dierenwinkel zijn vaker bang voor handen omdat ze al diverse keren gevangen zijn.
Groetjes en succes met je beslissing.
Riny :D

Kirsten

Hoi Nele,

Een valkje van die leeftijd krijg je zeker nog wel tam inderdaad, maar ik moet ook eerlijk zeggen dat het wel een stukje lastiger is,. Je hebt de ´start´ gemist zeg maar, waardoor het toch een stuk meer tijd, energie en vooral geduld kost.
Als jullie bijvoorbeeld allebei werken en eigenlijk met een voorsprongetje aan de slag willen, zou ik eerlijk gezegd toch een tamme valk van een kweker aanraden.

Denk er gewoon even rustig over na,.

Ik vraag me ook af of die kweker nu wel de garantie kan geven dat deze nieuwe valk wel gezond is,. ik weet niet of ik het risico zou willen lopen.

Groetjes
Kirsten

Kirsten

en begrijp ik het goed, dat deze dan gewoon direct bij de kweker uit zijn voliere komt?,.

Groetjes
Kirsten

Riny

Hoy Nele
Als ik jou was zou ik proberen om het geld, of een deel ervan ,terug te krijgen van de dierenwinkel
Het is net zoals Kirsten ook al aangaf, veel  vertrouwen heb je er dan ook niet meer in.
Proberen kun je het altijd ,nee heb je ,ja kun je krijgen.
Groetjes Riny :D

trex

ja jullie hebben gelijk wij zouden veel liever onze centen terugkrijgen want het vertrouwen is zoek maar het is een nieuwe valk of niets
jammer he