12 mei 2025, 14:26:21

soort prop in de anus

Gestart door koentje, 8 februari 2006, 19:46:26

« vorige - volgende »

koentje

Hallo

Mijn valkparkiet Scooby heeft al sinds een paar dagen een soort poepprop in de anus.  Hij slaapt heel veel en eet niet echt veel meer.  Langs de poepprop lijkt er af en toe vocht weg te lopen.  De prop lijkt heel hard te zijn.

Wat zou dit kunnen zijn ?

al vast bedankt

Groejtes

Kirsten

8 februari 2006, 20:01:41 #1 Last Edit: 8 februari 2006, 20:30:33 by Kirsten
Hoi Koentje

Is het zeker een man?,. Ik zou als ik jou was heel snel met een dierenarts contact opnemen,. Het vocht vind ik ook vreemd. Zit het los? en heeft ie verder nog ontlasting?
In het rijtje aan de linkerkant, kan je goede vogelartsen vinden.

In de tussentijd zou je je vogel warm kunnen zetten en wat vocht met druivensuiker toe kunnen dienen

Sterkte
Kirsten

ps misschien kan je proberen het met lauwwater een beetje weg te krijgen? het lijkt dat nu alles geblokkeerd wordt

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Bianca

zoals kirsten al muin iof meer liet doorschemeren is het zeer belangrijk dat je vogel nog zijn ontlasing kwijt kan.
anders krijgt ie niervergiftiging en kan dit kritiek worden!
En een bloedprop klinkt niet echt lekker fris of iets om rustig af te wachten!!!!!! :o :o :o :o
Ik zou ook zeker meteen contact opnemen met een dierenarts.
Bijv dr Feld in Amersfoort, als ze niet opnemen kun je een bericht achterlaten op de voicemail en belt ie je terug
telefoonnummer033-2864772

hoe lang heeft ie dit al?!

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Citaat van: Bianca op  8 februari 2006, 20:08:14
zoals kirsten al muin iof meer liet doorschemeren is het zeer belangrijk dat je vogel nog zijn ontlasing kwijt kan.
anders krijgt ie niervergiftiging en kan dit kritiek worden!
En een bloedprop klinkt niet echt lekker fris of iets om rustig af te wachten!!!!!! :o :o :o :o
Ik zou ook zeker meteen contact opnemen met een dierenarts.
Bijv dr Feld in Amersfoort, als ze niet opnemen kun je een bericht achterlaten op de voicemail en belt ie je terug
telefoonnummer033-2864772

hoe lang heeft ie dit al?!

Bianca,

Er staat geen BLOEDPROP maar er staat POEPPROP  ;D

Dit even voor de duidelijkheid.

groetjes, Nel :)

Bianca

whahahahahahaha
ohohoho heb ik weer schaam mij diep!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bianca

ben ik toch aan een brilletje toe denk ik

koentje

hallo

alvast bedankt voor de reacties.

Hij heeft dit sinds gisteren.  Er zit een verharde hoeveelheid poep, het lijkt soms alsof hij moet duwen en dat dit dan pijn doet.  Als je aan die hoeveelheid komt, protesteert hij hevig.
Ik denk ook dat we hiermee eens naar de dierenarts moeten gaan. 
We weten niet of het een mannetje of vrouwtje is.

Opvallend is ook dat hij voor dit de andere parkiet (we hebben ook nog een andere parkiet) aanviel en de hele tijd op de bodem van de kooi zat. Hij/Zij nam daarbij een vreemde houding aan en maakte hierbij een vreemd piepend geluid.

Ik maak me echt zorgen.

Kirsten

Hoi Koentje

Een vreemd piepend geluid en op de bodem in een hoekje met haar staart omhoog?,. dan denk ik gelijk aan een broedse pop,. Het kan dus erg goed zijn dat ze ook legnood heeft dus,.

Ondanks dat ze protesteert zou ik toch met wat lauw water proberen de prop wat te weken,. hoe sneu ook, nu kan er volgens mij geen ontlasting langs en dat is gevaarlijk

Groetjes
Kirsten

Kirsten

Hoi Koentje,

Hoe gaat het vandaag met je valk? en heb je al geprobeerd het een beetje te weken?

Groetjes
Kirsten

Rianne

Hoi,

als het een eitje is, zie je ook een bolling aan de onderkant van je valkje. Kun je het ei zien zitten als je in de cloaca kijkt? Of zie je echt poep?
Dit kan niet al te lang duren dus ik hoop dat je er mee naar een dierenarts bent geweest.