12 mei 2025, 14:02:50

Ultra zwaar bont?

Gestart door Quendi, 8 februari 2006, 19:19:13

« vorige - volgende »

Quendi

8 februari 2006, 19:19:13 Last Edit: 8 februari 2006, 19:23:15 by Quendi
Hoi iedereen,

Ik heb vandaag een valkje gekocht, omdat ik opslag verliefd ben geworden op hem!

Ik hem hem Pimmetje genoemt  ;D Zijn geslacht weet ik nog niet, hij komt van 2005 en als je heeel goed kijkt zie je dat hij gepareld is. Maar is hij nou super ultra mega extra large bont?

Hij heeft 1 gekleurde staartpen, ongeveer 3 geparelde veertjes op de rug, en op beide wangen nog een klein vlekje grijs. Hij lijkt super veel op een lutino maar is het niet.

Is hier een benaming voor?

En is hij mooi of niet?!  ;D

Kirsten

Hoi hoi,

Ik vind hem erg mooi en ja ik geloof dat ze dit zwaar bont noemen,. wat ik een gekke benaming vind voor weinig bont ;) :D Ik heb een bonte witmasker cinnamon die ook alleen een paar cinnamon vlekjes heeft en voor de rest helemaal wit is,. vind ik ook erg mooi.

Overigens is de kans niet supergroot hoor, maar wel een reden om extra op te letten,
Ik heb drie valken van een hele grote vogelmarkt en daar is helemaal niets mis mee,.

Groetjes en veel plezier met je nieuwe aanwinst
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Wendy..

Hey Sietske....

Mooie Valk heb je er weer bij.Volgens mij is het ook een Valk met heel veel bont( geel).
Je colectie word zo aardig groot he  ;).

Groetjes Wendy
Groetjes Wendy

Wil je meer weten over ons? Kijk dan op:

http://www.everyoneweb.com/Peardy/

"Peardy's Palace"  valkparkieten

Quendi

Ik heb er 11 ;) En ik zoek nog een split fallow, dus het is nog niet genoeg, hahaha ;D

Quendi

Citaat van: Kirsten op  8 februari 2006, 19:25:43
Hoi hoi,

Ik vind hem erg mooi en ja ik geloof dat ze dit zwaar bont noemen,. wat ik een gekke benaming vind voor weinig bont ;) :D Ik heb een bonte witmasker cinnamon die ook alleen een paar cinnamon vlekjes heeft en voor de rest helemaal wit is,. vind ik ook erg mooi.

Overigens is de kans niet supergroot hoor, maar wel een reden om extra op te letten,
Ik heb drie valken van een hele grote vogelmarkt en daar is helemaal niets mis mee,.

Groetjes en veel plezier met je nieuwe aanwinst
Kirsten

Hoi Kirsten,

Ik heb inmiddels nu ook 3 valkjes van een vogelmarkt. Ik had op de gok een bonte witmasker koppel gekocht, waarvan de pop gepareld is en de man split lutino en split gepareld. Ik heb ze voor 50 euro gekocht en vond dit echt een koopje aangezien ze zoooo mooi zijn, erg vors en goed gezond. Ze hebben al gepaard, alleen was het de koud voor een nest, dus heb ik gewacht met de blokken erin te hangen. In  het voorjaar mogen ze weer nestjes krijgen  ;D.

Hopen dat Pimmetje ook gezond is, hij ziet er goed uit verder, alleen een beetje viese veren.. Maar dat komt omdat alle valken op elkaar gepropt zaten in hokkies  >:(

Kirsten

Ja erg is dat he.,. de één zit superruim en de ander erg krap,.

Ik heb dus ook geen negatieve ervaringen van een vogelmarkt, maar je moet inderdaad altijd wel goed observeren. De 18e ben ik weer in Zwolle hoor,. :D voor de volgende markt

Groetjes
Kirsten

ps als je op mijn site kijkt dan kan je trouwens mijn vogelmarktvalken vinden,. het zijn Sam,.Bo en Girl

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Wendy..

Ik ga in mei juni of juli afhankelijk van wanneer ze zo,n jong heeft  een bont geparelde pop split witmasker halen bij Mandy...Zij heeft volgens mij ook split fallows zitten.En iniedergeval FAllows
Misschien kan je eens op haar site kijken en kunnen we eventueel samen daarnaar toe rijden ;D....Is helemaal in Hoogerheide ; ;D  ;)

Groetjes
Groetjes Wendy

Quendi

Citaat van: Wendy.. op  8 februari 2006, 19:50:35
Ik ga in mei juni of juli afhankelijk van wanneer ze zo,n jong heeft  een bont geparelde pop split witmasker halen bij Mandy...Zij heeft volgens mij ook split fallows zitten.En iniedergeval FAllows
Misschien kan je eens op haar site kijken en kunnen we eventueel samen daarnaar toe rijden ;D....Is helemaal in Hoogerheide ; ;D  ;)

Groetjes

Hey Wendy, ik was pas nog vlakbij Hogerheide om mijn Fallowtje op te halen bij Marlies. Ik heb toen daarvoor nog gemaild naar Mandy of ze nog split fallows had zitten. Dat heeft ze op het moment nog niet, en ik neem aan dat het nog wel een tijdje duurt totdat ze jongen heeft van haar koppel. Fred en Wilma  ;D.

Wendy..

Hai Sietske

Ja als ik het goed begreep gaat zij begin April de blokken weer ophangen.En dan is het afwachten geblazen  het zal waarschijnlijk Mei of Juni worden voor de eerste jongen er weer zullen zijn.
Ik vind Fallow ook errug mooi!!!
Ik ben trouwens ook wel gecharmeerd van de geelwangen.
Wie weet in de toekomst hihihi.
Mijn vader gaat waarschijnlijk voor mij een voliere maken in mijn "logeerkamer".
Het lijkt me toch wel heel erg leuk om ook eens een nestje te kweken.
Maar eerst ga ik me even goed orrienteren op het volliere gebied.Wat er allemaal mogelijk is en wat ik wil.Kant en klaar of zelf maken enz.

Groetjes

Groetjes Wendy