7 mei 2025, 00:06:14

Mannetje en Pop???

Gestart door Lucky Charlie, 7 februari 2006, 14:01:54

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

Hoi,

Vandaag heb ik er een nieuw valkje bij gekregen, Bincky. Hij kan het hartstikke goed met Ingo vinden maar ziet er heel anders uit dan ingo, terweil ze toch allebij wildkleur zijn. Ik bedoel niet dat hij er slecht uitziet maar hij is veel forser en heeft een mooiere en grotere kuif, Iets meer geel onder z'n snavel. Kun je hier aan zien dat Bincky een mannetje is en ingo dus een vrouwtje? ingo heeft namelijk een hele smalle dunne kuif. Ze zitten nu trouwens allebij voor het eerst in de rui.

Groetjes Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Bianca

hoi hoi, wat leuk dat je er een valkje bij hebt gekregen!

Je kunt het verschil zien aan de kop van de valkjes.

Dit is een wildkleur pop weinig geel op haar koppie.

en dit is een wildkleur man, veel geel en het oranje is ook lekker fel gekleurd.

Nu is het wel iets minder simpel als ik zeg want alle wildkleurtjes worden geborenmet de uiterlijke kenmerken van een pop, helemaal grijs met een oranje wangetje.
Pas na een paar maanden kun je zien of het een man is want dan krijgt ie een mooie gele kop met diefelle oranje kleur op de wangetjes.

Als die van jou dus allebei een gele kop krijgen dan weet je dus zeker dat het twee mannen zijn.
Maar omdat ze bij jou voor hun eerste rui zitten kun je het dus eigenlijk nog niet zien, alleen aan het gedrag kun je het eventueel merken.

Ik hoop dat ik het allemaal begrijpelijk uit gelegd heb en dat jij er wat van opgestoken hebt ;)

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.