13 mei 2025, 10:00:32

gebroken vleugel?

Gestart door juflotje, 6 februari 2006, 12:58:41

« vorige - volgende »

juflotje

Hallo,

Ik heb net even bij spoed en ziekte gekeken of ik zelf het antwoord op mijn vraag kon vinden....maar helaas nog niet gevonden!

Mijn valkje Sjors heeft vorige week echt een pechweek gehad!
Maandagavond kwam ik erachter dat ze legnood had.
Haar eitje is dinsdag meteen verwijderd door dr. Feld
Woensdag ging het voor mijn gevoel weer helemaal goed met haar...ze at, dronk en wilde weer vliegen...dus ik liet haar los.
In het begin ging het vliegen heel goed! Op het moment dat ik even naar de wc ben hoor ik een harde knal en ga meteen kijken. Ligt ze dus op de grond....ik ben haar meteen gaan inspecteren en kwam erachter dat er een raar bot bij de cloaca uitstak (bleek later haar legbotje) Dus wij meteen weer naar dr. Feld, hij constateerde meteen dat haar legbotje gebroken is. Nu heeft ze dus medicijnen, maar sinds die val kan ze dus niet meer vliegen  :-X ???

Dr. Feld heeft wel naar dr vleugels gekeken maar dacht niet dat ze gebroken waren.
Nu een weekje later kan ze nog steeds niet vliegen! ze probeerd het wel...maar het lukt niet!

Wie oh wie heeft dit ook meegemaakt en kan mij vertellen of dit toch vanzelf weer goed komt....of dat ik haar toch moet laten behandelen...

alvast bedankt,

groetjes Lot en valkje Sjors

Lin

Hey,

wat sneu. Vaak komt het vliegen vanzelf wel weer. Ik heb dit al vaker gezien en zelf meegmaakt. Kan je een foto maken hoe erg het hangt de vleugel?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Hoi,

misschien kost het vliegen nog te veel inspanning of doet het pijn door het gebroken legbotje. Hoe liggen de vleugels tegen het lichaam? Voel je iets uitsteken?
Ik heb een valkje gekregen wat ook niet vliegen kon, toen was ze 8 of 9 weken oud. Na een paar weken trainen vloog ze al kleine stukjes en nu is er niks meer aan de hand. Je voelt alleen nog wel een bultje zitten waar het gebroken is geweest.