6 mei 2025, 19:06:13

Welke bodembedekking?

Gestart door JERONIMO, 25 mei 2003, 23:52:50

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Vogelfriek,
Zand is heel slecht, ze kunnen het in de oogjes krijgen en dat kan gaan ontsteken en het stuift heel erg zodat ze het in hun longen en luchtwegen krijgen en daar benauwd van worden.
Beter zijn beukensnippers of corbokorrels.
Ik zou het zeker even proberen, maakt ook veel makkelijker schoon met de kooi.

Groetjes,  paul

Dark_Fox

Houtsnippers zijn volgens mij het beste (en volgens de papegaaienkenners in mijn familie, en ook de dierspeciaalzaak hier in de buurt), onder meer omdat het niet door de hele kamer ligt zodra een parkiet met zijn/haar vleugels slaat.

vogelfriek

8 juni 2003, 15:31:37 #17 Last Edit: 8 juni 2003, 15:36:34 by vogelfriek
hey, Paul

is goed, ik zal wel eens gaan kijken voor beukensnippers,
kan ik die gewoon in de dierenwinkel halen?

[shadow=lightblue,left,300]groetjes[/shadow]vogelfriek

Mirjam-Moniek

Cybergirlie, wat jij gebruikt, gebruik ik als onderlaag voor mijn cavia's. Het obsorbeert inderdaat heel erg goed. Veel beter nog dan zaagsel. Ik koop het bij de welkoop als kattenbakvulling, geperste houtvezel. Bij de cavia's doe ik er dan gehakt stro over, omdat ik de korrels zo hard vind en de randje soms wat scherp. Is het niet wat hard voor de pootjes van je valkje? Beukensnippers lijkt mij namelijk wat zachter aan de pootjes. Maak ik hier een denkfout?

Irene

Hoi,
ik gebruik Corbo korrels en ben hier erg tevredenover. Heb laatst ontdekt dat je die ook in  mega grote zakken kunt kopen, ( ong. 11 kilo :o  :o :o). Ook Gijs vindt dit best, want hij speelt er ook mee.
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Paul

Hoi,
Ik heb meestal ook die grote zakken maar ik heb ook een kamervolliere waar een hoop in gaat met nog een paar kooien dus kleine zakjes zouden zo op zijn.
Met die grote zakken doe je wel lekker lang trouwens :-)
Beukensnippers en die korrels kan je meestal in een goeie dierenzaak zo kopen.

Groetjes,  Paul

Irene

He Paul,
Doe jij dan naast de Corbo korrels er ook nog beukensnippers bij? Ik doe dat niet. Is dat erg?
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Barbara

Van het merk 'De Witte Molen' heb je zelfs zakken van 25 kilo van die (corbo)korrels! Ik geloof dat die 16 euro kosten, kan dat kloppen ongeveer? Ik gebruik het voor 1 valkenkooi en een rattenkooi, maar zelfs dan gaat een zak van 25 kilo er nog best snel doorheen... ::)

Paul

Hoi Irene,
Ik gebruik alleen die corbo korrels van het merk esve maar ik geloof dat witte molen iets goedkoper is.
Ze pikken er graag in en eten er soms ook van want het is van mais gemaakt dus ook nog eens eetbaar :-)
Ik doe er dus geen hout doorheen verder.

Groetjes,  Paul

Ellen

Ik ga dat toch ook eens proberen , die corbo-korrels.