20 mei 2025, 23:08:22

Broed ze?

Gestart door Lucky Charlie, 5 februari 2006, 14:41:43

« vorige - volgende »

Lucky Charlie

hallo,

Een poosje geleden moest ik een weekje op de valkparkiet van mijn tante passen, dat is een vrouwtje. Ik heb (waarscheinlijk) een mannetje, maar weet dit niet zeker omdat hij nu pas in z'n 1ste rui zit, maar qua geluid denk ik dit wel. De valkjes konden het erg goed met elkaar vinden en het vrouwtje van mijn tante zit nu al op 2 eitjes. Kunnen deze bevrucht zijn? Ik heb de twee parkieten namelijk nooit iets zien doen. En kan ze de eitjes als ze bevrucht zijn in haar eentje uitbroeden, en de jongen dan alleen opvoeden?
alvast bedankt.

Lutske

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora

Lin

Ja als ze bij elkaar geweest zijn kunnen de eitjes bevrucht zijn. als ik je tante was ging ik de eitjes een voor een vervangen door nepeitjes uit de winkel. Een alleenstaande ouder krijgt het anders te zwaar. An beiden kanten een klein gaatje maken in het ei kan ook. Zorg wel dat je niet de eitjes wegneemt zonder ze te vervagen. Na 3 weken stopt ze met broeden.

Groeten, Lin

p.s. links bij mutaties kan je op de poster kijken of je een mannetje hebt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lucky Charlie

Bedankt, maar zou het ook kunnen dat mijn valkparkiet anders alsnog voor een poosje naar mijn tante gaat om te heplen met uitbroeden of zou dat niet kunnen omdat ze alweer een poosje bij elkaar weg zijn? anders moeten we gewoon uw raad opvolgen ;)

Mijn liefies!!!

Elmo
Flupke
Bonnie
Lora