De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Karin op 16 januari 2009, 21:38:07
Hihi, wat betekend dat ?   ;D

Wel... Fikske is het enige valkje dat duidelijk geen probleem heeft met de aanwezigheid van Tex in haar buurt, in tegenstelling tot de andere valkjes die die "vreemde eend in de bijt" maar niks vinden...

En ik zag haar, vanaf het eerste moment toen Tex mee in hun kooi zat, al meteen kopjes geven bij Tex! ;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Tex is op een weekje tijd helemaal aan het veranderen! Hij zit de hele dag vrolijk te kwetteren en hij vertoont een erg macho gedrag! ;D

Zijn gekwetter is wel erg grappig! Hij bootst het gezang na van Rikske en Elmo. Het leuke is dat, wanneer Rikske zit te kwetteren, Fikske daar steeds tussen zit te roepen. Tex doet beide na! Hij doet het gekwetter van Rikske en daartussenin de roepjes van Fikske! ;D ;D

Echt grappig om bezig te horen! ;D

Monky

Hi Marc,

Gaaf is dat, hè? Om ze zo te zien ontwikkelen!! Echt leuk.

Hoe gaat het nu met al je valkjes? Wat is de kooisamenstelling nu?

Geniet er lekker van  :)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Voorlopig is het nog Rikske+Fikske+Tex / Tuurke / Elmo+Swingie, maar bij de eerstvolgende grote poetsbeurt gaan de eitjes van Tuurke (het zoveelste legsel alweer) eruit en Tex er weer bij!

We gaan de kooi van Tuurke dan proberen wat te herinrichten en anders op te stellen in de hoop om Tuurke van het leggen af te krijgen. Hopelijk lukt dat...

Intussen speelt ook weer het idee van een volière op de plaats waar nu de kooien staan. Nee, geen Arthur-kooi meer, maar een échte volière! ;D Moet ik wel ergens een bouwer of leverancier vinden die hier een beetje in de buurt zit, en het moet een beetje betaalbaar zijn ook natuurlijk! ;D
En uiteraard moeten we zien dat Swingie en Rikske uit elkaar gehouden kunnen worden, want Rikske lust Swingie nog altijd rauw! :o
Gek eigenlijk, want ze lijken tot elkaar aangetrokken te worden. Als ze los zitten komen ze altijd bij elkaar terecht, maar het is altijd onmiddellijk ruzie tussen die twee! ::)

Marc van de Kuifjes

Tuurke zat daarstraks in een nogal ongewone positie die ik wel een fotootje waard vond! ;D

Tja... met al dat eitjes leggen heb je wel wat kalk nodig, en wat doe je dan als valkparkiet? Je eet een huis op! ;D

Hermien

Jaja, als valkparkietliefhebber hebben wij niets meer in te brengen. Ze eten alles op, zelfs onze woning. Straks zijn wij een hele nieuwe generatie daklozen....

;D   ;D   ;D   ;D

Prachtig plaatje van Tuurke.

Marian

Wat zijn het toch héérlijke, prachtige lieverdjes :P

Groetjes, Marian

aad

hoi Mark

Die 'vreet' foto's zijn schitterend  ;)
De vogels helpen mee aan de crisis zie ik .. vreten je huis op .. kan er weer gebouwd worden  :P

Groetjes aad

Marc van de Kuifjes

;D ;D ;)

Ik heb een klein filmpje gemaakt van Tex terwijl hij zat te kwetteren. Stelt niet zoveel voor, maar zo zie je 'm nog eens een keertje! ;D

sabine

Het is erg leuk om het filmpje te zien  ;D

Groetjes Sabine

Karin

Wat een knappe vent is het toch  :-* En Tuurke laat Tex gewoon bij de eitjes toe hè ? Nou, wie weet wordt het nog wat  ;D ;D ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Wel... eigenlijk kijkt Tuurke niet meer om naar de eitjes...

We hadden de eitjes uit de kooi gehaald bij de poetsbeurt, en vervolgens de kooi anders opgesteld en Tex weer bij Tuurke gezet.

Maar vermits Tuurke nogal neurotisch zat te doen dacht ik... ik zal de eitjes terug leggen, dan komt ze misschien weer tot rust. Maar ze kijkt er dus niet meer naar om en daarom kan Tex er dus ook zonder problemen bij komen! ;D

Marc van de Kuifjes

Tjonge, wat is Tex een praatmakertje zeg! ;D
Hij zit bijna de hele dag door lustig te kwetteren! :D Echt een vrolijk kereltje! :D

Intussen zijn de andere valkjes allemaal in de rui gegaan. Ik hoop dat Tex spoedig volgt, zodat hij eindelijk echt zal kunnen vliegen! Want dat mist hij toch wel hoor! ;)

sabine

Citaat van: Marc van de Kuifjes op  8 februari 2009, 19:29:25
Tjonge, wat is Tex een praatmakertje zeg! ;D
Hij zit bijna de hele dag door lustig te kwetteren! :D Echt een vrolijk kereltje! :D

Intussen zijn de andere valkjes allemaal in de rui gegaan. Ik hoop dat Tex spoedig volgt, zodat hij eindelijk echt zal kunnen vliegen! Want dat mist hij toch wel hoor! ;)

Ze hebben natuurlijk niet voor niets vleugels  ;D En als derest rond vlieg moet hij achter blijven.

Groetjes Sabine