De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

♥Debby♥

Ja dat is natuurlijk ook waar.. jij hebt allemaal bonte parel valkjes.. en net wat jij zegt he..  Op zoek naar goede baasjes.. ik zou ze dan waarschijnlijk ook weer niet weg kunnen doen enzo.. lijkt me vreselijk moeilijk...

Gelukkig hebben we veel foto's van donsjes hier op de site!  :P

♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Marc van de Kuifjes

Citaat van: *Debby* op  7 september 2008, 14:47:16
Ja dat is natuurlijk ook waar.. jij hebt allemaal bonte parel valkjes.. en net wat jij zegt he..  Op zoek naar goede baasjes.. ik zou ze dan waarschijnlijk ook weer niet weg kunnen doen enzo.. lijkt me vreselijk moeilijk...

Gelukkig hebben we veel foto's van donsjes hier op de site!  :P

Bijna alleen bonte-parel-valkjes! ;D Swingie is niet van Karin! ;)
Tja, foto's van donsjes... maar het geeft zo geen idee van hoe groot ze bijvoorbeeld zijn en zo, en hoe ze zich gedragen. Zou leuk zijn om het eens écht te zien! :D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

We hebben vandaag weer eens de kooien een grondige poetsbeurt gegeven. Moet ook gebeuren natuurlijk! ::) ;D

We hebben de eitjes van Tuurke in een andere hoek van de kooi gelegd dan waar ze tot nu toe lagen. Ze lagen eerst onder het zaadbakje, en dat maakte dat, telkens Tuurke zaadjes wou gaan eten, ze de eitjes zag liggen en dan maar prompt ging broeden...

Nu de eitjes in de andere hoek liggen heeft ze er blijkbaar geen belangstelling meer voor... ??? Ze is er nog wel naartoe gelopen en ze heeft ze nog geïnspecteerd, maar dat was het dan... gedaan met broeden ???

♥Debby♥

Hoelang heeft het dan geduurd marc? het broeden?

Lekker he weer frisse kooien.. ik heb hem hier ook weer onderhanden genomen vandaag.. ze zitten er dus weer keurig bij.

Karin

Wat een leuke handtekening ! Beetje zout bij je eitje ?  ;D
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Citaat van: *Debby* op  7 september 2008, 19:25:51
Hoelang heeft het dan geduurd marc? het broeden?

Lekker he weer frisse kooien.. ik heb hem hier ook weer onderhanden genomen vandaag.. ze zitten er dus weer keurig bij.

Het broeden heeft zo'n twee weken geduurd denk ik... en het zou zeker nog voort gegaan zijn als we de eitjes niet verplaatst hadden...

Ja, frisse kooien is altijd leuk, maar jammer genoeg zie je daar al snel niets meer van... ::) ;D

Citaat van: Karin op  7 september 2008, 20:02:05
Wat een leuke handtekening ! Beetje zout bij je eitje ?  ;D

Ja, eitjes zonder zout vind ik maar niets! ;D

Marc van de Kuifjes

Geheel tegen alle verwachting in hebben we vandaag twee reakties gehad op de advertentie voor de Arthur-kooi! :D Eén van de geïnteresseerden wilde de kooi nog deze avond komen ophalen! We zitten nu te wachten tot die mensen er zijn!... Hopelijk is hun wagen groot genoeg! ;D

Marc van de Kuifjes

Zo, de kooi is de deur uit.

Nou ja, nog niet helemaal! ::) De grote panelen pasten niet in de wagen van die mensen... Die moeten nu nog opgehaald worden met een grotere auto.

♥Debby♥

oh das fijn Marc.. zonde als hij maar op zolder blijft staan!

't is jammer dat de kuifjes die kooi niet accepteerde.. maar nu toch alles opgelost..

Marianneke

8 september 2008, 01:21:10 #1974 Last Edit: 8 september 2008, 01:23:28 by Marianneke
hey, ..
ik lees hier net je forum en zie dat de kooi verkocht is :-(
Damn, ik had ze echt wel heel heel heel graag gehad ze is exact wat ik zoek.
Spijtig maar helaas ... :'(

Marianneke

8 september 2008, 01:24:26 #1975 Last Edit: 8 september 2008, 01:28:24 by Marianneke
hey, ..
ik lees hier net je forum en zie dat de kooi verkocht is :-(
Damn, ik had ze echt wel heel heel heel graag gehad ze is exact wat ik zoek.
Spijtig maar helaas ... :'(

Marc van de Kuifjes

Ow Marian... je hebt wel echt pech! :'(

Ik had de kooi al enkele keren te koop aangeboden op het internet maar er kwam nooit reaktie op. En gisteren plots twee geinteresseerden tegelijk! Ik stond er zelf een beetje verbaasd van!

Die andere mensen wilden de kooi onmiddellijk komen ophalen. We hadden al eens contact gehad met iemand deze week en die hadden afgesproken om te komen kijken maar kwamen dan niet opdagen... Voor ons telde natuurlijk alleen dat de kooi de deur uit was...

Ik had intussen ook al eens jullie web site opgesnord (dobraville.be). Jullie zijn duidelijk ook met dieren bezig! :D

Marc van de Kuifjes

Even helemaal off-topic... ;D

Op de web site van een krant (hier bekend als GvA) staan regelmatig cartoons die verwijzen naar recente nieuwsberichten.

Zo was er vorige week een bericht dat stelde dat mensen met een licht overgewicht langer zouden leven dan mensen met een "normale" BMI.

Deze cartoon verwees hiernaar. Ik vond 'm wel érg grappig! ;D

Marc van de Kuifjes

Nu Tuurke haar interesse in de eitjes verloren heeft is ze weer helemaal de oude geworden. Ze is weer helemaal vrolijk, laat zich weer makkelijker benaderen en is super-kroelerig! :D
Ze eet nu ook weer beter. Ik heb haar zojuist nog eens op de weegschaal gezet; ze weegt nu 112 gram, een toename van 4 gram vergeleken met vorige keer. Niet zoveel maar het gaat de goede richting uit! :D

Marc van de Kuifjes

Hoi allemaal!

Voor de verandering eens wat anders.
In plaats van een gewone goede tekening een cartoon valkparkiet! ;D :

Grappig hé?