De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Diaantje

Leuke foto's.
Nou weten we gelijk hoe je eruit ziet.. ;D
Wat een stumperts he...
;)

Dagboek Tjippy en Yuki

Dierenliefde is een wonder,
deze vriendschap is heel bijzonder.

Mara

Hoi Vijf Kuifjes,

Hele fijne Paasdagen.

Mara

Marc van de Kuifjes

Dank je!

Enneuh... ik verberg mijn gezicht niet voor het forum hoor! ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

9 april 2007, 11:49:53 #828 Last Edit: 10 december 2007, 10:37:28 by Marc van de Kuifjes
De vijf kuifjes zijn deze morgen met z'n allen uit de kooi geweest, en dat ging best goed! :D Skippy z'n neusje bloedde wel weer. Ik denk dat dat komt door tegen het plafond te vliegen want hij heeft dit keer geen ongelukken begaan. Ik zie trouwens hier en daar een bloedveegje tegen het plafond dus het moet daar wel van zijn. Het vliegen gaat wel steeds beter en hij kan het ook best lang volhouden. :)

Skippy gaat ook een zangtalent worden denk ik, hij doet in ieder geval flink zijn best! ;D

Nog enkele foto's van de 2 bontjes, Skippy en Fikske, "bont en bont" dus ;D

Skippy is echt een kleintje vergeleken met de andere valkjes. Vooral als hij naast Rikske zit is het net klein duimpje en de reus! ;D Maar dat laat hij niet aan z'n hartje komen! Hij bijt flink van zich af als de anderen te dicht komen! 8)

Marc van de Kuifjes

De vijf kuifjes zijn vandaag voor de 2de keer met z'n allen uit de kooi geweest. Skippy krijgt de smaak al goed te pakken! Hij vliegt al erg goed voor een beginnertje! ;D Op een zeker ogenblik heeft hij 5 toertjes door de kamer gevlogen en toen hij eindelijk ging zitten was hij niet eens buiten adem! ;D
Ik ben wel bang dat het steeds moeilijker zal worden om hem weer in de kooi te krijgen. Hij stapt nog steeds zonder probleem op het stokje maar vliegt er even gemakkelijk terug vanaf ::)... Ik ga er vanaf nu een gewoonte van maken om het voer te verversen terwijl ze uit de kooi zijn.
De valkjes in de juiste volgorde terug in de kooi zetten is ook belangrijk. Waar vroeger Jefke altijd als laatste terugging is dat nu Skippy ;D. De beste volgorde is nu Ida, Rikske, Jefke, Fikske en als laatste Skippy.

Monky

Hi Marc,

Je hebt leuke foto's geplaatst  :D Ook van jezelf  ;)  ;D

Ik heb ook altijd een vaste volgorde waarin ik de vogels terug in de kooi doe  :)

Van makkelijk naar moeilijk meestal hahaha. Zodat de makkelijke niet al te gestressd raken door de moeilijke...  8)

Groetjes,
Monky

Diaantje

Het gaat dus al beter met Skippi en zijn vliegkunsten. nou gelukkig maar!
Schrikt Skippy ook zo snel als ie ergens zit?

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op 12 april 2007, 09:54:53
Hi Marc,

Je hebt leuke foto's geplaatst  :D Ook van jezelf  ;)  ;D

Ik heb ook altijd een vaste volgorde waarin ik de vogels terug in de kooi doe  :)

Van makkelijk naar moeilijk meestal hahaha. Zodat de makkelijke niet al te gestressd raken door de moeilijke...  8)

Groetjes,
Monky

Hoi Monique,
Intussen heb ik besloten om de valkjes er niet meer gelijktijdig uit te laten, dat maakt het een stuk makkelijker. Ze blijven dan een stuk rustiger. Als er anders één valkje de lucht in gaat gaan ze gelijk allemaal en met vijf valkjes is dat een hele heksenketel! ;D
...en het maakt het poepjes-oprapen ook wat eenvoudiger! ;) ;D

Citaat van: Diaantje op 12 april 2007, 18:34:49
Het gaat dus al beter met Skippi en zijn vliegkunsten. nou gelukkig maar!
Schrikt Skippy ook zo snel als ie ergens zit?

Hallo Diaantje,
Skippy is nu vrij rustig geworden hoor! Alleen als hij iets opmerkt dat hij niet kent schrikt hij wel eens. En vliegen dat gaat al prima hoor! :D

Marc van de Kuifjes

12 april 2007, 19:24:32 #833 Last Edit: 10 december 2007, 10:39:06 by Marc van de Kuifjes
Enkele foto's van deze avond... :)

Skippy houdt de wacht op de grote kooi...

Met Jefke erbij...

De kleine Skippy samen met Jefke ;D...

Marc van de Kuifjes

12 april 2007, 20:35:45 #834 Last Edit: 12 april 2007, 21:27:46 by Marc - Vijf Kuifjes
Nog een filmpje van Skippy tijdens zijn zangles! ;D

http://www.youtube.com/watch?v=rgdUXq-PDMY

Diaantje

Haha lachen zeg dat filmpje... gaat al aardig he.. ;D
Ik hoor bij Simba nog helemaal niks... ??? zal dan denk ik wel een pop zijn, zoals Karin al dacht...
Wat wel grappig is, als je tegen haar praat dan maakt ze af en toe een piepje, alsof ze terug praat..
De foto's zijn ook leuk..!
Ik kan alleen maar filmpjes maken zonder geluid.. das toch minder leuk...

Dagboek Tjippy en Yuki

Marc van de Kuifjes

20 april 2007, 20:27:36 #836 Last Edit: 20 april 2007, 20:30:59 by Marc - Vijf Kuifjes
Een van de geluidjes die Jefke en Rikske regelmatig maken is het nabootsen van hondengeblaf. Vandaag hebben we Skippy voor het eerst datzelfde geluidje horen maken! :D Hij deed het heel goed, alleen een stuk stiller dan de anderen. Voorlopig heeft hij nog een zacht stemmetje ;D... houden zo ;) ;D!

Overigens is Skippy bij de andere valkjes gaan wonen, en hij heeft het erg naar zijn zin! Ik heb hem tijdens een van de vlieguurtjes waarbij ze allemaal uit de kooi waren, voor de aardigheid eens in de grote kooi gezet. Hij ging meteen op verkenning en wou er niet meer uit ::)... ik heb hem dan maar laten zitten...
Alleen de eerste avond was er wat gekibbel bij het zoeken naar een slaapplaats maar daar is het bij gebleven.

Zelf heb ik de eerste nacht nadat Skippy in de grote kooi is gaan wonen, erg slecht geslapen. Ik dacht steeds te horen dat ze aan het crashen waren in de kooi... maar er was telkens niets aan de hand... gelukkig maar natuurlijk ::)...

Tussen haakjes... ik merk op dat ik geen meldingen per email meer ontvang wanneer er een berich geplaatst wordt op een van de dagboekjes waarop ik geabonneerd ben?! Is dat bij jullie ook zo? Ik begrijp niet wat er aan de hand is ???...

Diaantje

Leuk dat Skippy nu ook bij de rest zit, gezellig!!!
;D ;D ;D

Dagboek Tjippy en Yuki

Monky

Hi Marc,

Wat gaaf dat het zo goed gaat met Skippy :D
En hij zit al lekker bij de anderen. Is wel zo gezellig voor hem, toch?  ;D
Hebben jullie een hond? Dat ze die nadoen? Wel grappig hoor  :) Wat zijn het toch heerlijk beestjes  :-*

Leuke foto's trouwens.
Skippy zit heel mooi in de veren. Bijna net zo mooi als Fikske  ;) ;D

Groetjes,
Monky

ManjaV

Hoi Marc,

Wat grappig dat ze blaffen bij jou ;D ;D ;D
Het lijkt me ook heel lief om te horen.

Leuke foto's! Zo te zien hebben wij dezelfde kooi en voliere (alleen de voliere is bij mij een andere kleur). Heb je qua kooi ook een Ferplast Beta?
Lief om Skippy te zien en fijn dat het zo goed gaat samen met de anderen. Het is ook wel een goed plan van je om ze apart te laten vliegen, ik heb er nu soms acht tegelijk vliegen.  ::)

Dat van die meldingen weet ik helaas niet, ik ben ook niet eens geabonneerd op dagboekjes, wist niet eens dat dit mogelijk is. ;D

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki