De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Monky

Hi Marc,

Ik ben zoals je weet met Disa bezig en we weten allemaal wat voor een karakter die jongen hebben  ;D

Ik heb sowieso geen trosgierst in de kooi hangen. Dat is namelijk de beloning voor als ze het goed doet of om haar over de streep te trekken. Ik denk dat de kooi ook niet meewerkt. Misschien is het verstandig om de stokken in de lengte op te hangen in plaats van in de breedte. Volgens mij had Karin dat mij een keer verteld.

Het komt vast goed. Niet opgeven  8)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Caroline op 27 maart 2007, 22:46:20
Misschien vaker lekker bij je pakken en kroelen.

Hier waren de jongen in de kooi ook heel anders van karakter dan wanneer ze eruit waren.
...
Maar wel wat ik al schreef, lekker los.  ;)

Misschien een tip.

Skippy is er al 2 keer uit geweest. Dan gaat hij er lekker vandoor.
Ik zou hem er eens uit willen halen samen met Ida. Die komt altijd rustig bij je zitten. Misschien wil Skippy wel bij Ida zijn...

Citaat van: Monky op 28 maart 2007, 10:50:40
Hi Marc,
...
Ik denk dat de kooi ook niet meewerkt. Misschien is het verstandig om de stokken in de lengte op te hangen in plaats van in de breedte. Volgens mij had Karin dat mij een keer verteld.

Het komt vast goed. Niet opgeven  8)

Groetjes,
Monky

Die zitstokken veranderen is natuurlijk niet zo evident, dan moet ik eerst stokken halen. Ik vind bij die kooi de plaats van de deurtjes wel erg lastig. Je moet er altijd je hele arm in steken en misschien schrikt dat wel af. Maar met Jefke en Rikske was dat nooit een probleem...

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

29 maart 2007, 01:54:09 #797 Last Edit: 29 maart 2007, 01:57:51 by Karin
Je hebt toch ook een Greta kooi thuis ? Kan hij daar niet in ? Ik denk ook dat dat deurtje idd niet mee werkt. Ik vond het ook lastig om hem erin te zetten, want het valt zo dicht  ;D Je kan dan ook de bovenkant open zetten, vind ik zelf wel heel handig  ;)

En even OT, weten jullie dat van het koppel Dazzle en Chico alleen Fikske en Disa zulke drukspoken zijn gebleven  ;D ;D ;D De rest van hun jongen zijn supertam geworden. Misschien ligt het aan hun cinnamon-gedeelte, hahaha, want het zijn wel toevallig 2 van de 3 cinnamon-bonte die ze ooit gehad hebben. Maar..... het zijn wel toevallig de mooiste jongen die ze ooit gehad hebben !  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Citaat van: Karin op 29 maart 2007, 01:54:09

En even OT, weten jullie dat van het koppel Dazzle en Chico alleen Fikske en Disa zulke drukspoken zijn gebleven  ;D ;D ;D De rest van hun jongen zijn supertam geworden. Misschien ligt het aan hun cinnamon-gedeelte, hahaha, want het zijn wel toevallig 2 van de 3 cinnamon-bonte die ze ooit gehad hebben. Maar..... het zijn wel toevallig de mooiste jongen die ze ooit gehad hebben !  ;)

Ik kan het niet meer met je eens zijn  ;D
Disa was wel tam. Maar door de verhuizing is dat een beetje in de soep gelopen. Maar ze is de laatste tijd langzaam achteruit gegaan. Ik moet haar weer even helpen herinneren dat ik best aardig ben  ::) ;D

Citaat van: Marc - Vijf Kuifjes op 28 maart 2007, 20:50:30
Skippy is er al 2 keer uit geweest. Dan gaat hij er lekker vandoor.

Heb je het 's avonds met gedemd licht al geprobeerd?
Ze blijven dan vaak iets beter zitten.

Groetjes,
Monky

Karin

CitaatIk kan het niet meer met je eens zijn 
Disa was wel tam. Maar door de verhuizing is dat een beetje in de soep gelopen. Maar ze is de laatste tijd langzaam achteruit gegaan. Ik moet haar weer even helpen herinneren dat ik best aardig ben   

O, gelukkig maar  ;D ;D ;D Ik las over heropvoeding van Disa, dus ik dacht dat ze een soort Fikske was geworden, hahaha. Nou, dan is Fikske het enige jong wat zo'n drukspookje is gebleven  ;D  Joy, hun eerst bonte cinnamon is echt supersupertam, maar die heeft de eerste 6 weken alleen gezeten tot hun tweede valkje bij mij vandaan bij hun kwam.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Disa is vooral erg eigenwijs  ::)
Ze wil niet op mijn vinger zitten. Maar als ze er eenmaal zit... vindt ze het best. Maar het is dus een heel karwij om haar daar te krijgen. Ze zal nooit bijten en komt nog steeds naar me toe als ze in de kooi zit voor aandacht.
Dus vandaar de heropvoeding  :D Het eigenwijze een beetje wegvijlen  ;D

Groetjes,
Monky

Karin

Citaat van: Monky op 29 maart 2007, 14:46:08
Disa is vooral erg eigenwijs ::)
Ze wil niet op mijn vinger zitten. Maar als ze er eenmaal zit... vindt ze het best. Maar het is dus een heel karwij om haar daar te krijgen. Ze zal nooit bijten en komt nog steeds naar me toe als ze in de kooi zit voor aandacht.
Dus vandaar de heropvoeding :D Het eigenwijze een beetje wegvijlen ;D

Groetjes,
Monky

O, maar dat heeft ze van haar vader Chico en zusje Willow  ;D Chico wil alleen op mijn hand of arm, echt niet op mijn vinger. En Willow is mijn grootste knuffel, zit op hoofd en schouder, maar op mijn vinger.... echt niet ! Maar als ik er aan kom doet ze meteen haar kopje naar beneden en moet ik hhaar kroelen. En als ik dat niet doe.....  :P
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Monky

Citaat van: Karin op 29 maart 2007, 16:13:09
Citaat van: Monky op 29 maart 2007, 14:46:08
Disa is vooral erg eigenwijs ::)
Dus vandaar de heropvoeding :D Het eigenwijze een beetje wegvijlen ;D

Groetjes,
Monky

O, maar dat heeft ze van haar vader Chico en zusje Willow  ;D Chico wil alleen op mijn hand of arm, echt niet op mijn vinger. En Willow is mijn grootste knuffel, zit op hoofd en schouder, maar op mijn vinger.... echt niet ! Maar als ik er aan kom doet ze meteen haar kopje naar beneden en moet ik hhaar kroelen. En als ik dat niet doe.....  :P

Ik moet ineens denken aan dat nummer van Level 42 : Running in the family  ;D ;D ;D

Marc van de Kuifjes

Vanavond zijn alle valkjes uit de kooi geweest. Óók Fikske en Skippy!
Het lukte vrij goed met Fikske vandaag, we hebbn ze terug in de kooi gekregen zonder ze te moeten vangen! Ze heeft een tijdje in de hoogte gezeten zoals ze altijd doet. Vervolgens na een partijtje vliegen is ze bij Diane terecht gekomen die in de zetel zat. Daarna is ze weer opgevlogen om in de hoogte te gaan zitten. En steeds was ze in het gezelschap van Rikske! ;D
Aangezien Fikske niet spontaan naar je toe komt kun je ze ook niet terug in de kooi zetten via de arm of de hand. Ik heb haar dus proberen te pakken met een zitstok net zoals ik haar achter de kast heb uitgehaald. Ze was wel bang van die stok. Blazen en met de vleugels wijd open zat ze erbij maar uiteindelijk ging ze er toch op zitten :D. Zo hebben we ze in alle rust terug in de kooi gezet, zonder stress.
Skippy verging het heel wat minder goed. De arme drommel was helemaal in paniek toen hij eenmaal uit de kooi was. Vlieg overal tegenaan en kwam meermaals in de gordijnen terecht. Hij wou zich helemaal niet laten pakken... uiteindelijk heb ik hem toch te pakken gekregen en dan maar vlug terug in de kooi gezet. Je merkte duidelijk dat hij er echt niet goed van was. Hij had ook wat bloed aan zijn neusje :'(...
Intussen voelt hij zich alweer wat beter maar het deed je toch wel wat zoals hij daar zat...

Marc van de Kuifjes

30 maart 2007, 20:10:02 #804 Last Edit: 10 december 2007, 10:19:58 by Marc van de Kuifjes
Nog enkele foto's...

Portretje van Ida...

Fikske klaar om uit te vliegen...

In de hoogte zitten met Rikske...

Rikske en Fikske samen bij 't vrouwtje in de zetel...

Karin

30 maart 2007, 21:57:07 #805 Last Edit: 1 april 2007, 01:31:15 by Karin
Mooie foto's ! Je kunt beter Skippy alleen uit de kooi laten, zonder de andere valkjes. Zorg van te voren dat hij hongerig is en verleid hem met trosgierst  ;D In ieder geval niet met een handdoek vangen hoor.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Vandaag weer eens de kooien gepoetst. De vier kuifjes uit de grote kooi zijn er dan met z'n allen lekker weer uit geweest. Bij Fikske was het dan gewoonlijk het probleem om ze weer in de kooi te krijgen. Vroeger lieten we ze tijdens de poetsbeurt gewoon in de kooi zitten, al dan niet vergezeld door Rikske. Lieten we ze er toch uit dan was het altijd een probleem om ze in de kooi te krijgen. Dat moest dan na een onzachte landing gebeuren met een theedoek, wat natuurlijk niet prettig was voor Fikske.
Maar onzachte landingen maakt ze nu niet meer want ze kan intussen al heel wat beter vliegen.
Intussen hebben we al ondervonden dat Fikske niet bang is om bij je op de schouder te komen zitten nadat we ze uit het theedoek lieten kruipen. Dat was al een hele vooruitgang :D. Alleen... dat wil ze niet spontaan doen ::) dus dat was weer een probleem...
En toen was er het voorval met de kast waar Fikske achter was terechtgekomen. Stress voor ons en voor Fikske. Kast half afgebroken en toen konden we Fikske nog niet pakken :-\... dan maar met een zitstok proberen... en het lukte! :D
Gisteren alle kuifjes eruit... Dat ging niet goed met Skippy maar wel met Fikske! Gewoon even zitstokje pakken!
Daarstraks na de poetsbeurt van de kooi gewoon weer even met de zitstok en hup, Fikske gaat zó de kooi weer in ;)! Ze is wel steeds nog bang van die stok maar als je het erg rustig doet stapt ze uiteindelijk toch op!
Ik ben héél bij dat dat lukt ;D Zo kan Fikske ook van de vrijheid genieten ;).
Als het nu met Skippy nog zou willen lukken... ik ben bang dat die nu ons zorgenkindje wordt... :( zo bang dat hij van alles is...

Marc van de Kuifjes

31 maart 2007, 13:28:31 #807 Last Edit: 10 december 2007, 10:22:05 by Marc van de Kuifjes
Nog een fotootje van Skippy.... Hij schrok wel even van de flits... ;D

Zijn onfortuinlijke vlucht van gisteren heeft hem een gekwetst neusje opgeleverd... :'(

Little Cockatoo

OOO  hopelijk mag het neusje snel herstellen.
Gr. Hanneke

Vogels: Vido, Chico en rosé kaketoe Yinka

Marc van de Kuifjes

1 april 2007, 12:09:05 #809 Last Edit: 10 december 2007, 10:24:29 by Marc van de Kuifjes
Ik heb deze morgen enkele portretjes van de kuifjes genomen...

- Ida -

- Jefke -

- Rikske -

- Fikske -

- Skippy -

Toen ik deze morgen aan mijn PC zat leek het plots of het begon te regenen. Bleek dat Skippy zich aan het wassen was in zijn waterbakje! ;D De kooi van Skippy staat immers vlak naast mij op mijn bureau :).