De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Ineke

Citaat van: Marc - Vier Kuifjes
quote]

Hallo Nele,
Dat van die geluidjes komt mij heel bekend voor, de valkenmannen hier bootsen het geluid van de telefoon ook na ;D.
Ik heb de wereld zelfs omgekeerd en het geluid dat de valkjes maken opgenomen en er een MP3 van gemaakt. Die MP3 heb ik dan als beltoon op mijn GSM gezet ;D.
Citaat

Ahum, ik weet dat ik veel vraag, maar heppie daar n link van :)

Marc van de Kuifjes

3 augustus 2006, 10:41:49 #451 Last Edit: 10 december 2007, 08:37:51 by Marc van de Kuifjes
Overigens kun je hier enkele "interieurfoto's" zien van onze kooi, genomen vanuit een ietwat ongewone positie. Deze heb ik in een vorige post reeds getoond. Het interieur is intussen wel wat veranderd...
De kooi zelf is een Ferplast Brio Medium.
http://www.ferplast.it/nl/pagina_238.html

Dit is een recentere foto (maar die had je waarschijnlijk ook al gezien...)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

3 augustus 2006, 10:43:41 #452 Last Edit: 3 augustus 2006, 10:52:49 by Marc - Vier Kuifjes
Citaat van: Ineke op  3 augustus 2006, 10:37:31

Ahum, ik weet dat ik veel vraag, maar heppie daar n link van :)

Ja hoor! Hier is het:
http://www.mvdh.be/vierkuifjes/060215/telefon.mp3

Dit is de uitvoering door Jefke. Rikske doet het ook (en veel méér dan Jefke) maar daar heb ik geen opname van. Maar het klinkt nagenoeg hetzelfde ;D.

Marc van de Kuifjes

3 augustus 2006, 17:48:44 #453 Last Edit: 10 december 2007, 08:39:31 by Marc van de Kuifjes
Hier is de foto van de kooi. Hopelijk is het duidelijk genoeg :).
De originele, te dunne plastieken zitstokken zijn vervangen door dikkere geribbelde beukehouten stokken die ik in een doe-het-zelf-zaak gevonden heb. Die stokken waren te lang en de stukken die ik ervan afgezaagd heb, heb ik met zelfklevende voetjes op het dak van de kooi vastgemaakt, zo hebben ze daar ook een zitplaats.
De speeltjes hangen zoveel mogelijk tegen de zijwanden aan zodat ze zo weinig mogelijk vrije ruimte innemen.

Bovenaan in de nok van de kooi heb ik over heel de breedte een M5-draadstang gemonteerd met behulp van enkele moertjes. Standaard is daar niks aanwezig maar er zijn op die plaats in de panelen wel gaten aanwezig die daarvoor kunnen dienen.
Die draadstang gebruik ik om een speeltje aan op te hangen. Fikske gebruikt die stang ook regelmatig om ondersteboven aan te bengelen ;D. Dat is een echt acrobaatje ;).

Close-up van de draadstang die door het zijpaneel steekt...

Leentje van de kuifjes

7 augustus 2006, 21:00:59 #454 Last Edit: 10 december 2007, 08:48:03 by Leentje van de kuifjes
hoi allemaal,

ik heb voor vandaag een nieuwe tekening ;).
het is een bosuil die op een muis jaagt :-[.
hier is hij:

ik hou van uilen vooral van sneeuwuilen
groetjes leentje
Groetjes Leentje

:D De Kuifjes van Wilgendaal! :D

Klik op mij! ;)

Caroline

Mooi gemaakt hoor!!

Leuk eens iets anders. Ik hou ook wel van uilen, vind inderdaad ook de sneeuwuil erg mooi.

Groetjes!!

PS. Ben heel erg benieuwd naar je volgende tekening.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

8 augustus 2006, 07:48:29 #456 Last Edit: 10 december 2007, 08:49:26 by Marc van de Kuifjes
Gisteren zijn we naar de zoo van Planckendael bij Mechelen geweest. Zoals in elke zoo zaten er ook hier een aantal kromsnavels...

Dit was een pruimkopparkiet... of was het -papergaai?

Bij deze heb ik niet op de naam gelet... :(. Ze waren niet wat je noemt aktief...

Bij deze heb ik ook niet op de naam gelet >:(... te druk bezig met fotograferen :-[...
...maar hij/zij vond het wel erg fijn om gekroeld te worden! :D ;D

Monky

Hi Marc,
Je hebt mooie foto's gemaakt. Volgens mij hebben jullie het wel naar je zin gehad  :D Vooral die laatste foto. Je ziet haar/hem gewoon genieten hahaha

Hi Leentje,
Hier is nog een uilenfan  ;D
Leuke tekeningen heb je gemaakt. Probeer die sneeuwuil eens te tekenen  :) Heb je gehoord dat er in Artis sneeuwuiltjes geboren zijn  :) Lief hè  :-* ;D

Groetjes,
Monky

Leentje van de kuifjes

8 augustus 2006, 16:37:01 #458 Last Edit: 8 augustus 2006, 16:41:10 by Leentje - Vier Kuifjes
ik zal het proberen ;)
maar van die babysneeuwuil heb ik niets gehoord ??? :-\
Groetjes Leentje

Klik op mij! ;)

Monky

Hi Leentje,

Het was hier op het journaal. Ze hadden van veel verschillende dieren jongen gekregen, waaronder een sneeuwuil dus en een baby giraffe en jonge zebra's geloof ik. Dat jong spul ziet er altijd zo schetig uit  :D

Lukt het met de tekening?

Groetjes,
Monky

Leentje van de kuifjes

hoi Monky,

ik heb even de tijd niet gehad :-\.
ik ging bij een vriendin van mij een nachtje slapen. :)
maar ik ga wel mijn best doen voor die uil ;).

groetjes leentje
Groetjes Leentje

Klik op mij! ;)

Ineke

Ik lees net pas bij in jouw dagboek :-[ Grappig telefoondeuntje van Jefke :D
Smelt

Dank je voor de gedetaileerde kooifoto's + omschrijving :-*
Leentje, van die uil met die muis moet je echt n uitvergroting (laten) maken, die is zo mooi!

Marc van de Kuifjes

17 augustus 2006, 20:08:37 #462 Last Edit: 10 december 2007, 08:50:32 by Marc van de Kuifjes
Citaat van: Ineke op 17 augustus 2006, 19:50:04
Ik lees net pas bij in jouw dagboek :-[ Grappig telefoondeuntje van Jefke :D
Smelt

Dank je voor de gedetaileerde kooifoto's + omschrijving :-*

Geen probleem hoor! ;D

De vogel op deze foto hebben wij wel niet thuis zitten, die zat in de zoo. Het ziet er anders wel een leuke soort kromsnavel uit. Heb jij soms enig idee welke soort dit is?

Ineke

Ja, ik wist dat die in de zoo genomen was (moet je ook maar durven, n vreemde vogel in de buitenlucht kroelen 8)).
Zo te zien is t n rode kroelkip ;D
Ik weet t niet, maar hij of zij is wel mooi en LIEF!

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Ineke op 17 augustus 2006, 20:13:59
Ja, ik wist dat die in de zoo genomen was (moet je ook maar durven, n vreemde vogel in de buitenlucht kroelen 8)).
Zo te zien is t n rode kroelkip ;D
Ik weet t niet, maar hij of zij is wel mooi en LIEF!

Tja, wij dachten er ook niet meteen aan om een "wilde" vogel zomaar te gaan kroelen, maar deze kwam plots langs de tralies naar beneden gekropen en hup... kopje naar beneden ;D. De automatische reflex van Leentje was kroelen en dat was duidelijk wat dit beestje wilde! ;D