De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Karin

;D ;D ;D Een valkje met karakter  ;) Ik heb het momenteel met het bonte witmaskertje. Hoe makkelijk hij eerst was, nu hij vliegt en beneden zit begin ik weer van voor af aan  ::) De ondeugd !  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

5 maart 2006, 14:46:06 #151 Last Edit: 9 december 2007, 21:37:31 by Marc van de Kuifjes
Ik heb vandaag nog eens wat fotootjes gemaak, en ik heb er maar meteen genoeg gemaakt ;D.

Rikske is nog eens op bezoek geweest bij Fikske...

We hebben Rikske nog eens in de kooi bij Fikske gelaten.
De schone en het beest ;D

Zijn ze niet lief samen? :D
Is wel maar schijn hoor ;D Dit was net voordat Fikske pikte naar Rikske ;)

Jefke was er ook bij ;D...
Z'n "haar" lag weer niet goed ::)

Vandaag ook nog eens enkele prentjes van Ida ;D

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Karin

Prachtige foto's Marc !  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

5 maart 2006, 15:09:24 #153 Last Edit: 9 december 2007, 21:38:24 by Marc van de Kuifjes
En hier is dan een gescande potloot-tekening van Ida door Leentje ;D

moonwitch (diana)

Hoi Marc

Leuke aktie foto's van je valkjes.
De foto's zijn ook erg mooi en scherp.
En je hebt ook hele mooie valkjes.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Marc van de Kuifjes

Dank je, Diana ;D

De foto's zien er wel goed uit maar dat is pas na veel bewerken. Een camera met veel funkties is leuk maar dan kan er ook wel eens wat fout staan als je dat niet in de gaten houdt ;D en dat was hier dus het geval ;D

marilyn

hoikes marc

je foto's zien er prachtig uit  :D tja rikske en fikske moeten nog wennen aan elkaar geloof ik maar na een tijdje zal dat wel beter gaan denk ik  ;)

groetjes marilyn

Mandy

Leuk dat Fikske er nu ook is en je een gezellig 4-tal hebt! :D
Je hebt weer mooie scherpe foto's gemaakt, zacht vind ik ze ook, mooi met het licht gespeeld. 8)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Monky

Hi Marc,

Wat een prachtige foto's weer. Echt super...
Lekker genieten  ;D
Schroom niet om er nog meer neer te zetten  :-[ :P ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Monky op  5 maart 2006, 18:01:06
Hi Marc,

Wat een prachtige foto's weer. Echt super...
Lekker genieten  ;D
Schroom niet om er nog meer neer te zetten  :-[ :P ;D

Groetjes,
Monky

Zal zeker nog gebeuren hoor! ;D
Maar meestal komt mijn camera pas tevoorschijn als de zon schijnt en dat gebeurt de laatste tijd niet zo vaak ::)
Alles ziet er zoveel mooier uit als de zon schijnt, vooral de kuif van Fikske ;D

Monky

Ja daar heb je wel gelijk in.

Wij hebben helaas op dit moment een huis waar de zon niet zo veel binnen komt. In de zomer zal het meer zijn, maar dan zitten we hier niet meer. Dan hebben we echt een supperlichte woning. Ik heb er al helemaal zin in hahaha. Maar dat even terzijde  ;D

Ik kijk in elk geval uit naar de volgende zonnige dag...want dat betekent onder andere meer mooie foto's van jou hahaha. En gewoon mooi weer natuurlijk. Daar kan ik ook altijd blij van worden.
Ik geloof dat ik hier een beetje aan het zwetsen ben   :-[ ;D

Ik ga gauw kijken of ik wat eten bij elkaar kan flansen  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

5 maart 2006, 19:12:14 #161 Last Edit: 27 januari 2008, 14:18:05 by Marc van de Kuifjes
Met Fikske gaat het steeds beter! Daarstraks heb ik het nog eens geprobeerd met de trosgierst op mijn hand. Ze wou meteen komen eten maar die hand... het is gewoon niet de juiste denk ik, het moet die van Karin zijn ;)
Ze heeft een paar keer flink gepikt (dat kan ze hoor :o) om vervolgens toch maar op de hand te komen zitten. Daar heeft ze dan een tijdje zitten knabbelen en is daarna weer op de zitstok gekropen.
Ik heb de trosgierst (of wat ervan over was) dan maar weer aan de kant gehangen. Ik heb dan nog eens geprobeerd of ze op de vinger wou stappen en...
...jawel hoor, ze stapte zonder veel problemen op! :D
Ik kon haar zo tot bij de trosgierst brengen en heeft er nog lekker aan zitten knabbelen. Ik heb dit daarna nog enkele keren kunnen herhalen :D en ook bij Leentje ging het zonder problemen! :D :D :D

Marc van de Kuifjes

5 maart 2006, 19:14:16 #162 Last Edit: 5 maart 2006, 19:33:42 by Marc - Vier Kuifjes
Citaat van: Monky op  5 maart 2006, 19:04:46
Ja daar heb je wel gelijk in.

Wij hebben helaas op dit moment een huis waar de zon niet zo veel binnen komt. In de zomer zal het meer zijn, maar dan zitten we hier niet meer. Dan hebben we echt een supperlichte woning. Ik heb er al helemaal zin in hahaha. Maar dat even terzijde  ;D

Ik kijk in elk geval uit naar de volgende zonnige dag...want dat betekent onder andere meer mooie foto's van jou hahaha. En gewoon mooi weer natuurlijk. Daar kan ik ook altijd blij van worden.
Ik geloof dat ik hier een beetje aan het zwetsen ben   :-[ ;D

Ik ga gauw kijken of ik wat eten bij elkaar kan flansen  ;D

Groetjes,
Monky

Zwets er maar op los hoor, geen probleem ;D
...en smakelijk eten :P ;D

Eugenie

Ha die Marc,

Wat een schitterende foto's zeg! Zo scherp!!!!! :o
Hoe doe je dat toch?? Zeker met een macro objectief ?
Je kunt zo aan de slag als vogelfotograaf  ;D

En er is al vooruitgang bij Fikske. Mooi hoor dat ze nu al zonder problemen op je vinger stapt. Gaat toch snel vooruit he! En op zich laat ze Rikske goed toe in de kooi toch? Ze gaat er niet achteraan 'jagen' ofzo?

Groetjes,
Eugenie

Marc van de Kuifjes

Citaat van: Eugenie op  5 maart 2006, 20:42:27
Ha die Marc,

Wat een schitterende foto's zeg! Zo scherp!!!!! :o
Hoe doe je dat toch?? Zeker met een macro objectief ?
Je kunt zo aan de slag als vogelfotograaf  ;D

En er is al vooruitgang bij Fikske. Mooi hoor dat ze nu al zonder problemen op je vinger stapt. Gaat toch snel vooruit he! En op zich laat ze Rikske goed toe in de kooi toch? Ze gaat er niet achteraan 'jagen' ofzo?

Groetjes,
Eugenie

Ik gebruik inderdaad een macrolens (heb ik afgekeken van Karin, die gebruikt er ook zo een :P ;D), maar om vogels in het wild te fotograferen heb je wel een veel krachtiger telelens van 400mm of zo nodig maar dat soort lens kan ik niet betalen hoor! Het lensje dat ik hier gebruikt heb is een 90mm lens.

En Fikske... die heeft wel een gek karaktertje hoor! Als ze iets niet wil begint ze als een gek rond te rennen en kom je dan te dicht dan pikt ze. En dan plots geeft ze toch toe en is ze ineens veel rustiger en kun je haar makkelijk benaderen ::) ;D

Rikske erbij zetten daar had ze vanaf het begin niet echt een probleem mee, gelukkig maar ;D

En nu maar hopen dat ze vlug helemaal tam wordt, dan kan ze eindelijk vlieglessen nemen ;D