De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Karin

Ze heeft hier geen piep gegeven  ;D Ik heb haar netjes opgevoed hoor !  ::)   ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marc van de Kuifjes

Wat bij Karin niet mocht doet ze nu lekker hier! ;D ;D

Citaat van: Lin op  4 maart 2006, 15:23:41
jaja Karin!

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Ik maak intussen stilaan wat vorderingen met Fikske. Ze is lang niet zo makkelijk te benaderen als Jefke en Rikske waren. Ze is blijkbaar nogal schuw voor handen.
Ik heb geen trosgierst in de kooi gehangen. In plaats daarvan bied ik haar regelmatig trosgierst aan op de hand. In het begin liep ze altijd weg van mijn hand en kwam ze pas na een half uur proberen heel aarzelend aan de trosgierst knabbelen. Moet je ook eens proberen, een half uur stil staan met je arm muisstil in de kooi :o oei mijn rug! ::)
Zopas heb ik het nogeens geprobeerd. Ze liep al niet meer weg en is uiteindelijk zelfs op mijn hand komen zitten :D nadat ik met mijn vingers heel stilletjes tegen haar buik aan geduwd heb. Ze is zo dan een hele tijd aan de trosgierst blijven zitten knabbelen.
Ik mocht wel niet teveel met mijn vingers bewegen want dan ging ze direkt pikken. Maar ze bleef dan toch zitten en verder knabbelen ;D
We zijn er nog niet maar stilaan zal het wel komen denk ik ;)
Ik heb als beloning de rest van de trosgierst dan maar in de kooi opgehangen ;D
Ik denk dat Fikske meer een valkje zal worden om over te schrijven dan de andere valkjes ;)

Lin

En als het niet lukt dan volg je het stappen plan van tam maken!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marc van de Kuifjes

Hoi Lin,
Ik ben eens gaan kijken en zal er zeker rekening mee houden :)
Is het belangrijk dat dit (in het begin) steeds door dezelfde persoon gebeurt of maakt dat niet uit?

Citaat van: Lin op  4 maart 2006, 15:42:04
En als het niet lukt dan volg je het stappen plan van tam maken!

Marc van de Kuifjes

Jefke en Rikske: 2 megakroelerds! ;D

Dat Jefke graag gekroeld wordt dat wisten we al langer, maar Rikske doet er tegenwoordig niet voor onder! ;D Doe ik het kleine deurtje van de grote kooi open dan zitten daar onmiddellijk Jefke en Rikske, hup, kopje naar voren! 8)
Kroel je de ene dan, dan zit de andere verontwaardigd te kijken zo van "en ik dan ???" ;D. Duurt het te lang dan komt er bekvechten van, dus wat doe je dan als baasje? Met één hand twee valkjes tegelijk kroelen is niet echt makkelijk, dus dan maar twee handen door het kleine deurtje wurmen en zo kroelen ::) ;D

Marc van de Kuifjes

Het zal je misschien opvallen dat ik nooit veel vertel over Ida.
Ida leidt een nogal afgezonderd bestaan in de volière. Ze heeft lang alleen geleefd en heeft zich, ondanks dat ze niet heel tam is, goed aan mensen aangepast. Van andere valkjes wil ze niet echt weten en ze zoekt er nooit het gezelschap van op, integendeel. Als er een ander valkje naar haar toe komt haalt ze eerst uit met haar bek om er vervolgens vlug vandoor te gaan.
Dat gedrag heeft ertoe geleid dat Jefke soms "pesterig" tegenover Ida doet. Hij gaat ze dan achterna zitten terwijl hij luidkeels zijn lied zingt (d.w.z. de telefoon of een blaffende hond nadoet ;D). Als hij dan dicht genoeg kan komen probeert hij ook te bijten. :(
Ik heb al dikwijls gedacht dat het beter zou zijn voor Ida als ze weer in een aparte kooi zou zitten...
Het probleem is alleen dat we eigenlijk geen plaats hebben om de originele kooi van Ida, een ferplast greta, nog te plaatsen in de woonkamer. We hebben trouwens ook niet het onderstel dat normaal bij deze kooi hoort, anders zou het misschien toch nog lukken...

Niet zo'n leuk verhaal, of toch misschien?
Stel dat Ida terug in haar eigen kooi zou komen te zitten... dan zitten er in de volièrekooi opnieuw drie valkjes: 2 mannen en een pop. (Jefke is man, Rikske heel waarschijnlijk ook en Fikske is pop). Wat doe je dan? Een pop bijnemen ;D! Dat zouden dan Vijf Kuifjes worden! Leuk is dat ik zowel als Diane dezelfde gedachte gehad hebben ;D. Er is alleen dat plaatsgebrek, maar wie weet vinden we daar nog iets op...
Maar kom, we zullen eerst eens zien wat het met Fikske wordt! ;D

Eugenie

Hoi Marc,

Ja ik lees het alweer.......dat wordt uitbereiding van het kuifjes-park ;D
Met Fikske zal het heus goedkomen, dat moet wel met zo'n geduldig en fanatiek baasje! En ze heeft natuurlijk voorbeeld genoeg van haar kuifjes familie!
Ben benieuwd wanneer je ze uit de kooi kunt laten om te kroelen, ik lees het vast wel...binnenkort :D

Leuk dat je de handtekening meteen hebt aangepast. En ook meteen weer een mooie tekening van je dochter (daar gaan we ooit nog meer van horen als ze kunstenares is later!!)

Groetjes,
Eugenie

Marc van de Kuifjes

Jamaar zover is het zeker nog niet hoor!
Het belangrijkste is nu dat Fikske tam genoeg wordt, dan kan ze mee in de grote kooi en kan ze ook eens de vleugels strekken ;D maar dat durf ik nu nog niet toe te laten.

Citaat van: Eugenie op  4 maart 2006, 20:23:08
Ja ik lees het alweer.......dat wordt uitbereiding van het kuifjes-park ;D
Met Fikske zal het heus goedkomen, dat moet wel met zo'n geduldig en fanatiek baasje! En ze heeft natuurlijk voorbeeld genoeg van haar kuifjes familie!
Ben benieuwd wanneer je ze uit de kooi kunt laten om te kroelen, ik lees het vast wel...binnenkort :D

Groetjes,
Eugenie

Monky

haha Marc, nog een vijfde erbij  ;D Volgens mij is bij jullie ook de verslaving toegeslagen hahaha. Leuk hoor ;D Ik kijk al uit naar de belevenissen van Fikske.

Even een vraagje... Hoe lang heb jij gewacht tot je de nieuwe bij de andere valkjes deed, bijvoorbeeld toen met Rikske?
Alvast bedankt.

Groetjes,
Monky

Karin

;D ;D ;D Ja, Fikske komt uit een berucht nest  ;) Maar tot nu toe waren ze allemaal binnen 1 of 2 weken flinke knuffels, dus bij jullie gaat dat zeker lukken ! Zeker omdat Fikske hier al een stuk rustiger was dan de jongen uit de vorige nesten die niet samen hebben gezeten met andere jongen van een ander koppeltje.

Je kunt trouwens die onderstellen van de ferplast greta los kopen hoor. Ik zag ze van de week ook op marktplaats staan bij vogelkooien, maar ik denk dat je ze ook zo bij de dierenwinkel kan bestellen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

5 maart 2006, 08:02:56 #147 Last Edit: 5 maart 2006, 08:07:52 by Marc - Vier Kuifjes
Citaat van: Monky op  4 maart 2006, 22:11:45
Even een vraagje... Hoe lang heb jij gewacht tot je de nieuwe bij de andere valkjes deed, bijvoorbeeld toen met Rikske?
Alvast bedankt.

Hoy Monique,
Mooie handtekening heb jij gemaakt zeg!

Rikske is samen bij de anderen gegaan nadat hij eerst 2 weken apart gezeten had. De kooi waarin hij apart zat stond wel vlak naast de grote kooi. Op diezelfde plaats staat nu Fikske trouwens.
Rikske is wel al vlug samen met de anderen uit de kooi gehaald om rond te vliegen en zo hebben ze elkaar vlug leren kennen. Dat ging vanaf het begin al goed. Op een rustig ogenblik heb ik dan eens geprobeerd om Rikske bij de anderen te zetten. Dat gaf geen enkel probleem. Alleen Ida protesteerde hevig door hard te beginnen roepen en heel hard aan één van de speeltjes te beginnen rukken, maar ze kalmeerde toch vrij snel.
Tot nu toe gaat het goed. Er zijn soms wel eens korte krachtmetingen tussen Jefke en Rikske als Jefke ergens wil zijn waar Rikske al zit bijvoorbeeld. Maar Rikske, de "beer van een valk", daar kan Jefke niet tegenop ;D.
Als Rikske en Fikske ooit een koppel zouden vormen dan wordt dat "Belle en het Beest"! ;D

Marc van de Kuifjes

5 maart 2006, 09:04:51 #148 Last Edit: 5 maart 2006, 09:06:47 by Marc - Vier Kuifjes
Zopas weer vordering gemaakt met Fikske! Ik had eerst nog eens geprobeerd om haar te benaderen met de trosgierst-truuk maar daar had ze nu blijkbaar geen zin in. Dan maar gewoon met de hand in de kooi geprobeerd.
Ze wilde er eerst niet echt van weten. Ik denk niet dat ze bang is maar dat ze die hand gewoon niet wilde. Ze liep niet echt weg, ging af en toe wat aan de snoepstok knabbelen of van de bakjes eten. Moest ze bang zijn dan zou ze dat waarschijnlijk niet doen.
Uiteindelijk kon ik haar dicht benaderen met mijn hand. Ze pikte steeds tot ze mijn vingernagels opmerkte waar ze dan lustig op ging zitten knabbelen. Intussen probeerde ik dan met een andere vinger haar kopje te kriebelen. In het begin resulteerde dat enkel in pikken, maar soms deed ze ook haar kopje naar beneden zoals de anderen gewoonlijk doen als ze gekroeld willen worden... todat ik dan wou kroelen dan begon ze meteen weer te pikken ;D
Maar uiteindelijk is het toch gelukt! :D

Ik heb tegelijk ook nog geprobeerd om haar op mijn vinger te laten zitten maar dat is tot nu toe niet gelukt. In plaats van erop te komen zitten loopt ze er gewoon overheen... :o

En Rikske, die keek toe! ;)

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.