De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Wij hebben hier inderdaad alle dagen gebakken eitjes te verorberen! ;D Tuurke heeft zopas alweer een setje eitjes bij elkaar gelegd ::)... ze heeft zichzelf overtroffen deze keer, met maar liefst 5 eitjes. Normaal legt ze altijd nestjes van 4 stuks...

En Tex... die begint zo stilaan te begrijpen waar Abraham de mosterd vandaan haalt! Terwijl Tuurke zit te broeden fluit hij hele serenades bij elkaar tegen Tuurke, en hij vertoont zo min of meer de neiging om te willen opstappen! :o... dat kan "gevaarlijk" worden! ;D
Alleen... vliegen kan hij nog steeds niet! ;)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Marc van de Kuifjes

Yes!!! Eindelijk!

Tex heeft gisterenavond voor het eerst enkele meters gevlogen! :D
Hij weet nog niet hoe hij het onder controle moet houden; vliegt gewoon rechtdoor tot hij ergens tegenaan botst, maar hij VLIEGT! ;D

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

Het is alweer bijna een maand geleden dat ik hier nog eens iets geschreven heb :-[... tijd dus weer eens voor een update! ;D

Tex heeft intussen een hele metamorfose ondergaan. Z'n kopje is nu helemaal prachtig geel geworden en hij heeft er een mega-kuif bijgekregen! :D
Wie herkent hem nog? ;)

Zijn pubergedrag is er zowat uit nu, gelukkig maar! ;D

Door z'n nieuwe uiterlijk moeten we nu wel steeds meer opletten dat we ons niet vergissen tussen Tex en Rikske. Tex mag dan wel wildkleur zijn en Rikske cinnamon, het lijkt toch wel erg op elkaar!

Elmo is deze week jarig geweest. Hij is alweer vier jaar oud nu!

Fikske is, net zoals de anderen trouwens, weer in de rui en zit nu niet echt mooi in de veren...

In dit is mevrouw Tex, oftewel Tuurke...

Tuurke doet nog steeds niets anders dan eieren leggen ::)... Ik heb daarstraks even een vogelarts gecontacteerd hierover. Hij stelde voor toe doen wat wen eigenlijk al wisten, in afzondering plaatsen, minder daglicht, kooi zoveel mogelijk herinrichten, andere kooi... Medicatie om het leggen te stoppen is een laatste reddingsmiddel vermits er ook nadelen aan verbonden zijn.

De fysieke conditie van Tuurke is er in ieder geval niet op vooruit gegaan. Tuurke is snel erg moe wanneer ze gevlogen heeft, vandaar die hangende vleugels op de 2de foto. De vogelarts stelde voor om dat na te kijken aangezien het een aanwijzing zou kunnen zijn voor een ander probleem.

Marc van de Kuifjes

Ik zit er al een tijdje aan te denken... misschien is het beter om met het Kuifjes-dagboekje te stoppen. Er is niet echt veel belangstelling meer dus heeft het niet veel zin meer om nog te blijven schrijven.

Ik weet het... ik ben zelf ook niet bepaald aktief in de andere dagboekjes. Maar ik ben dan ook niet echt een kletskous, en iets schrijven gewoon om maar iets te schrijven vind ik ook maar niets... ::)

Dus, tenzei er iemand goeie argumenten heeft om me tegen te houden, denk ik dat dit het einde van het Kuifjes-boekje wordt! ;)

Caroline

Goeie argumenten ....

Ik vind het nog steeds leuk om te komen lezen over jullie Kuifjes hoor. En .... kan echt genieten van de prachtige kwaliteit foto's die je maakt.  :D

Ook zullen er vast nog meer mensen hier komen lezen en genieten van de foto's maar niet iedereen laat altijd een berichtje achter.  ;)

Tex is inderdaad heel erg veranderd, hij is prachtig, misschien lijkt hij een beetje op Rikske maar qua kuif wint Tex het hoor, zijn kuif is overweldigend.  :o

Balen dat Tuurke maar eitjes blijft leggen, hoeveel legde ze er nu al?? Hopelijk kun je de cirkel een beetje doorbreken en stopt ze snel. Ze ziet er inderdaad erg moe uit.  :-\

IS er geen mogelijkheid om de kooi tijdelijk ergens anders te zetten en qua inrichting helemaal te veranderen??

Ik kweek hier met mijn valkjes in een aparte kweekkamer, per koppel apart een een grote kooi. Na 2 nestjes, ongeacht de aantal jongen, mogen ze niet meer. Ze willen dan nog wel maar eenmaal terug in de grote kooi in de huiskamer, verdwijnt het broedse gedrag en een aantal weekjes later start de rui, een bewijs dat de cirkel echtis doorbroken.  ;)

Misschien kun je Tuurke ook tijdelijk naar een andere kooi of kamer verhuizen .... dit gaat ze zo niet redden natuurlijk.  :-\

Sterkte voor haar.

Een hele fijne zondag.

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dafrinja

Hey Marc!

Ik volg je boekje nog altijd hoor, alleen schrijf ik niet altijd een berichtje.... :-[
Maar ik zou het erg leuk vinden om je valkjes familie te kunnen blijven volgen, al is het maar 1x in de maand, dat maakt niet uit hoor..
Je maakt inderdaad erg prachtig mooie foto's elke keer, ik zou het jammer vinden als we die hier met zn allen niet meer zouden kunnen bekijken. :-\ :'(

Dus PLEASE?? Keep on going!!  :D

Groetjes!!!!
Dafrinja

Monky

Hey Marc...

Wat lees ik nou? Toch weer aan het overwegen te stoppen met je boekje?

Je kan het ook zo zien... Je moet niets. Maar als je wil is het er in elk geval. Als je hem op slot laat zetten is de stap groter als je er toevallig wel iets in wil zetten.

Ik vind het in elk geval leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien. Maar een boekje moet je vooral bijhouden omdat je het zelf leuk vindt.

Als ik de foto's zie lijkt het me dat er genoeg over te vertellen is  ;D Het blijven beauties. Je hebt mooie foto's weer gemaakt.

Wel vervelend dat Tuurke steeds eitjes legt. Misschien moet je eens overwegen om haar 1 nestje uit te laten broeden. Misschien is dat wat ze nodig heeft. Ik doe ook maar een gooi hoor. Maar als ze blijft leggen is het te vermoeiend voor haar en kan ze er aan onderdoor gaan. Heeft Karin niet nog wat ideeen?

Zit ze nog steeds op eitjes?

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Ach ja... beetje overgereageerd zeker... :-[ ;D

Ik hoef niet per se reacties te krijgen hoor, een boekje vol met berichten zoals "ach wat lief" of "leuke foto's weer" hoeft voor mij ook niet. Maar het is toch een beetje vervelend als je wat schrijft en je weet niet of er nog iemand is die het leest...

Het zou leuk zijn als de site zou bijhouden hoeveel keer een bepaalde pagina of een bepaald bericht gelezen werd. Moet ik misschien eens plaatsen onder "suggesties"! ;)

Marc van de Kuifjes

Tja die eitjes... Tuurke is vorige week alweer aan een nieuw legsel begonnen. We hebben geprobeerd de raad van de dierenarts zoveel mogelijk op te volgen; andere bodembedekking, ander speelgoed in de kooi, ... 't maakt voor mevrouw allemaal niks uit. Je merkt even wat onwennigheid maar dat gaat al vlug over en dan krijgen de hormonen weer de bovenhand. ::)

De kooi op een andere plaats zetten lukt ons niet. Waar de kooien nu staan is eigenlijk de enige plaats waar ze kunnen staan.

En een echt nestje? Dat vraagt om een zekere medewerking van Tex natuurlijk, maar die moet het nog leren! ;) En dan is het ook nog maar de vraag of het bij één keer zal blijven natuurlijk... als ze eenmaal de smaak te pakken krijgt! ;D

Marc van de Kuifjes

Nu ik eraan denk... Elmo en Swingie zijn intussen alweer bijna 2 jaar bij ons! Ze zijn de kuifjes op 2 augustus 2007 komen vervoegen na het pijnlijke verlies van Ida en Jefke.

Wat gaat de tijd toch snel! :o ;D

Hier nog even het begin van het verhaal van Elmo en Swingie...
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,14565.1080.html

Kimm

hoi hoi,

nou ik kom gewoon weer in je boekje hoor!
wat vervelend dat ze steeds eitjes blijft leggen, ik hoop dat het snel verholpen kan worden, want inderdaad dit vreet energie bij haar.
ik mag toch ook wel zeggen dat je hele mooie foto's hebt geplaatst? hihi.

groetjes kim

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Marc van de Kuifjes

Eh... je hoeft je niet verplicht te voelen hoor Kimm! :-[ ;D

Tja, dat het energie vreet bij Tuurke dat merken we wel. Als ze wat gevlogen heeft is ze helemaal van de kaart en gaat met hangende vleugels zitten slapen... ::) Gezond kan het niet zijn...

Kimm

nee sneu he!!!

ik voel mij helemaal niet verplicht hoor, ik vond het eerder ook leuk om in jouw boekje te komen, ga ik gewoon mee verder ;)

ik hou van je Pebbles! 14-11-2008/15-02-2010

Dafrinja

Heey, leuk een nieuwe update! :D Bedankt trouwens voor je reactie in mijn boekje. De nieuwe kooi is echt mooi hoor! Wel jammer dat er geen opvangrand omheen zit....Een bijkomend voor/nadeel is dat ie zwart is, en daar zie je echt alles op. Dus veel schoonmaken.  ;) ::) ;D

Sjonge, wat een boel hormoontjes heeft ze zeg. Dat houd ook nooit op daar he?
Ik zou niet weten wat je eraan zou kunnen doen. Misschien toch een arts raadplegen?
Ik hoop nog altijd voor jou en haar dat het overgaat.

Fijn weekend!!

Groetjes van Dafrinja