De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Hoi Riny,
Dat is ook zo hoor! Fikske wilde niks meer uit de hand aannemen maar deze morgen had ik een stukje trosgierst vast. Ze wilde het eerst niet aannemen maar toen Rikske eraan begon te knabbelen is ze toch mee komen eten. Eerst van ver maar ze kwam al vlug dichterbij :).

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

Riny

Hoy Marc
Weet je wat ik eens zou proberen.
Om gewoon de andere aandacht te geven, en wel tegen Fikske praten ,maar niet specifief met haar bezig zijn.
Misschien dat ze dan eerder uit haar tent komt.
Want je kunt aan alles merken dat ze er toch bij wil horen,maar nog niet zo heel erg goed durft.
Groetjes Riny :D

Caroline

Hoi  Marc,

Je kroelfoto's (van je vrouw  ;) ) zijn zeker schattig!!  :D

Groetjes van Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Marc van de Kuifjes

18 maart 2006, 20:39:04 #228 Last Edit: 10 december 2007, 07:29:06 by Marc van de Kuifjes
Even geen valkjes-foto's vandaag... :o

De zon scheen zo mooi vandaag dat we ondanks de ijzig-koude wind even een wandelingetje gemaakt hebben in het park. :)

Van de lente is nog niet veel te merken... of toch? ;D

Enkele krokusjes...

Knoestige beukenstam...

Katjes van de els...

Koetjes bij de boom...

De gracht rond het park...

Een beetje zon en alles krijgt kleur! 8)

Caroline

Hoi Marc,

Super foto's daar krijg je inderdaad helemaal de lentekriebels van.

Groetjes van Caroline  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Mandy

Inderdaad, maar waar blijft de lente?! ::) 8)

Leuke knuffelfoto's, fijn dat het zo goed gaat. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

eefje nieuwenburg

Marc,
heb je nog wat leuks te vertellen?
vordert het al met het tam maken of heeft ze er nog steeds geen zin in?
kijk eens in mijn verhaal daar zitten alle 4 de valkjes bij me die er voorheen dus echt geen zin in hadden,geeft hoop! ;)

groetjes eefje

Marc van de Kuifjes

22 maart 2006, 19:19:38 #232 Last Edit: 10 december 2007, 07:30:04 by Marc van de Kuifjes
Wel... er valt op dat vlak niet veel nieuws te vertellen vrees ik :-\...
Je ziet dikwijs als ik met de andere valkjes bezig ben dat ze erbij komt zitten maar als ze dan plots de hand opmerkt gaat ze er maar weer vandoor. Zelfs iets door de tralies aannemen wil ze niet, iets wat volgens mij zelfs een niet-tamme kooivogel doet...
Maar verder is het een vrolijk vogeltje dat zich duidelijk goed voelt bij de andere valkjes en dat maakt voor mij veel goed. En van de vier valkjes die ik heb vind ik ze nog altijd de mooiste :-*, hoewel ze allemaal op hun eigen manier bijzonder zijn natuurlijk ;D.

...en ik schrijf dit nu allemaal vanuit het buitenland (ja, Nederland is het buitenland voor mij). Ik bevind mij momenteel in een hotelletje ergens in de buurt van Enschede. Leuk dat je tegenwoordig overal aan het internet kunt ;D.

Monky

Ah gezellig dat je in ons land komt buurten  :D
Volgens mij zie ik daar de "Bonte Parel" van Karin op het scherm  ;D ;D ;D

Ik moet zeggen dat ik wel een klein beetje verrast ben dat Fikske een klein beetje schuw is. Ach, ze is er nog niet zo heel lang, dus het kan altijd nog bijtrekken.

En heeft het hangmatje lekker gezeten? Paste je erin?  Hahaha.

Wel grappig dat je fotootjes van je crocussen hebt gemaakt. Ik had dat ook al gedaan in mijn voortuin  :) Als de zon erop staat gaan ze zo mooi open staan met die oranje meeldraden/stamper. Echt schitterend.

Met dit weer heb ik echt het gevoel van voorjaar. Vooral met de voorjaarsbloeiers erbij.

Veel plezier nog in je hotelletje.

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Wel, gezellig buurten is het niet want ik kom hier om te werken :( ;D.
En het hangmatje... ehhh... is gescheurd... :-[ ;D

Monky

Hi Marc,

Zit je nog steeds in een hotel of ben je weer lekker thuis?

Hoe gaat het met je kuifjes? Wil het al een klein beetje opschieten met Fikske?
Wanneer ga je ons weer verwennen met mooie foto's? Of heb je er geen tijd voor...dat kan natuurlijk ook  ;D
Ik wacht af  ::)

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

29 maart 2006, 16:34:19 #237 Last Edit: 29 maart 2006, 16:37:04 by Marc - Vier Kuifjes
Ik ben sinds vrijdagnamiddag weer thuis hoor :)

Met de kuifjes gaat het goed! Rikske is intussen een echt zangtalent aan het worden. Die zit de hele tijd vrolijk te brabbelen en te kwetteren. Je kunt het een beetje vergelijken met het geluid van een grasparkiet, en soms ook met het geluid van een piepend karrewiel dat moet gesmeerd worden ;D. Echt leuk om bezig te horen. Ik heb soms de indruk dat hij ook bepaalde geluidjes van Jefke begint na te bootsen.
En Fikske die blijft zich afkeren van handen :-\... zelfs een zaadje door de tralies aannemen wil ze niet...
Dat maakt het natuurlijk lastig om ze een keer uit de kooi te laten want dan krijg je ze er niet meer terug in. Als je dan wacht tot ze eens een slechte landing maakt en je raapt ze op dan is het gevolg een flinke knauw :-\. En laten we ze in de kooi blijven terwijl de anderen eruit zijn dan wil Rikske ook al snel terug. Die wil liever bij zijn liefje zijn ;D.
Waarschijnlijk hadden we het langer moeten volhouden in het begin, maar als je er alleen in het weekeinde lang genoeg mee bezig kunt zijn dan lukt het toch niet... Misschien kunnen we het opnieuw proberen als we vakantie hebben, als het dan niet te laat is tenminste...
Ik heb het voorbije weekeinde nog wat foto's gemaakt. Ik zal straks even kijken of er wat bruikbaars tussen zit ;).

Karin

Jammer Marc, ik ben ook bang dat je haar te snel bij de andere gezet hebt. En als je alleen in het weekend er echt bezig mee kan zijn helpt dat ook niet  ::) Maar om je gerust te stellen, Jipper, mijn bonte witmasker was 8 weken toen hij bij een kennis van me kwam te zitten. Ze zou hem tam voor me maken, maar hij werd steevast "de pitbull"genoemd  ;D Ze ving hem met een schepnetje ( ook natuurlijk niet bevordelijk voor de tamheid ) en hij beet erg hard. Toen we hem tijdens onze vakantie ophaalde was hij bijna 5 maanden en  heb ik iedere dag tijdens het tv kijken met mijn hand in de kooi gezeten, daarna met trosgierst enz. en binnen 2 weken had ik hem tam. Het is een grote kroelerd, wel alleen als het hem uitkomt, maar dan wil hij wel uren gekroeld worden  ;D Hij is nu weer wat minder kroelerig, want hij is Mellody aan het versieren en ze willen een nestje maken bovenop de computerkast  ;D ;D ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

Een schepnetje dat zou hier ook van paskomen, maar ik besef ook dat dat alleen negatieve gevolgen zou hebben. En met de hand vastnemen is ook een risico, vraag dat maar aan Diane en Leentje ;D. En ze in de kooi laten terwijl de anderen eruit zijn vindt ze natuurlijk ook niet leuk. Ze zou wat graag ook vliegen... Daarom zetten we Rikske er al snel terug bij, die vindt dat blijkbaar toch niet erg.