De Kuifjes van Wilgendaal : Fotootjes...

Gestart door Marc van de Kuifjes, 5 februari 2006, 08:31:52

« vorige - volgende »

Marc van de Kuifjes

Ik ga eens eerst proberen haar uit de kooi te lokken met trosgierst. We hebben even zonder trosgierst gezeten maar nu hebben we opnieuw voorraad ;D.
Ik kan natuurlijk niet, zoals jij blijkbaar op de foto, in de kooi kruipen want ik denk dat die niet tegen mijn volume bestand is :o ;D ;D ;D, hoewel ik denk dat dat ideaal zou zijn... ::)

De Kuifjes van Wilgendaal!

- De Kuifjes van Wilgendaal -

eefje nieuwenburg

haha nee doe dat maar niet maar het mannetje op de foto kwam ook buiten de kooi uit zichzelf hoor want ze zitten pas kort in de voliere.
heb gewoon geduld,het is heel moeilijk maar ze heeft het al geleerd alleen nu moet ze jullie gaan vertrouwen maar dat komt echt wel goed dat weet ik zeker :D

en anders toch maar in de kooi kruipen ;D

groetjes eefje

Marc van de Kuifjes

16 maart 2006, 20:02:13 #212 Last Edit: 10 december 2007, 07:24:48 by Marc van de Kuifjes
Hier nog enkele fotootjes van Fikske :). Niet 100% gelukt maar toch leuk om even te tonen :).

Ik heb deze avond terwijl de andere valkjes uit de kooi waren, de deur van de kooi laten open staan (zoals altijd dus) en een flinke trosgierst in de opening gehangen, maar nee hoor! Mevrouw bleef rustig in haar hoekje zitten ::). Zodra de anderen terug in de kooi waren kwam ze weer tot leven en gingen ze met z'n allen zitten trosgierst knabbelen... ;)

Karin

Hoi Marc,

Waarom zet je Rikske en Fikske niet samen in de andere kooi ? Dan kun  je er makkelijker bij en ook makkelijker op je hand laten zitten. De kooi is ruim genoeg voor een paar weekjes hoor. En heb je de wilgentakken al geprobeerd ?

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Marc van de Kuifjes

De wilgetakjes heb ik ook al geprobeerd maar die wilde ze toen ook niet in haar buurt hebben...
Als we Rikske en Fikske terug apart zouden zetten zou dat in de Greta-kooi moeten zijn want de andere kooi, de "afhaal-kooi", is echt niet praktisch om met de hand in te gaan als het beestje aan de andere kant van de kooi zit. Daarom hebben we Fikske ook bij de anderen gezet. Maar we hebben eigenlijk geen plaats om de Greta-kooi, die een stuk groter is, te zetten :(... (wat doe ik toch moeilijk... ::))
Het kan zijn dat Fikske nu stil bleef zitten omdat het 's avonds nogal schemerig is in de kamer. Het is dan vrij donker in de kooi en ze zat er nogal slaperig bij. Ik ga het zeker opnieuw proberen bij daglicht.

Monky

Hi Marc,
Je weet het hè....De aanhouder wint  ;D ;D ;D
Het komt vast allemaal goed. Het duurt alleen dit keer ::)

Het is trouwens een hele mooie foto van Fikske.
Wat ik trouwens bij beide van mijn vogels heb gedaan, is ze er juist 's avonds uithalen. Vaak vliegen ze dan net iets minder vaak weg omdat het een beetje donker is. In het begin kon ik alleen maar voorzichtig met mijn neus kroelen, nu laten ze ook met gemak handen toe.
Het is maar een ideetje. Als het namelijk licht is, willen ze juist vliegen, lijkt me.

Ik ben benieuwd hoe het verder loopt in de "strijd" om tamheid  ;D ;D ;D

Ik ga even een koppie thee halen...
Ik heb dorst  :D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

17 maart 2006, 12:46:27 #216 Last Edit: 17 maart 2006, 13:42:16 by Marc - Vier Kuifjes
We blijven verder proberen natuurlijk ;D. Mocht het uiteindelijk toch niet lukken dan zal ik Fikske daardoor zeker niet minder graag zien hoor! Het is zo'n mooi valkje :-* :D ;D!

Monky

Uiteraard, ze worden er niet minder lief door, toch?
Geef Fikske maar een knuf van mij....waarschijnlijk op afstand, maar toch  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

17 maart 2006, 19:54:43 #218 Last Edit: 10 december 2007, 07:26:41 by Marc van de Kuifjes
Mijn vrouw Diane heeft vandaag enkele foto's genomen van een knuffelend koppeltje valkjes, Rikske (rechts) en Fikske (links) ;D.
Zijn ze niet schattig?  :-* :D ;D ;)
Jammer dat ik dat met mijn eigen ogen nog niet heb gezien ;D

Rianne

Aaaahhh wat lief! :) Kan er zo van genieten als er valkjes zitten te kroelen!

Monky

Volgens mij heeft Rikske mijn woorden opgevangen en heeft hij Fikske nu een knuffel gegeven voor mij  ;D ;D ;D Wat een intelligente beestjes zijn het toch  ::)

Het zijn superlieve foto's. Ik kan me voorstellen dat je het ook graag zelf gezien had, maar dat komt vast nog wel  :)

Het maakt wel een schitterend koppeltje  :D

Groetjes,
Monky

Monky

Jo Marc,

Wat kan jij ongelooflijk mooie foto's maken!!!  :o :o :o
Ik zat even op je website met je fotoalbum rond te snuffelen.
Echt schitterend. Ik vond dat dat even gezegd moest worden  ;D

Groetjes,
Monky

Marc van de Kuifjes

Enkele tientallen betere foto's uit een verzameling van duizenden niet zo bijzondere kiekjes ::) ;D

Marc van de Kuifjes

18 maart 2006, 08:39:14 #223 Last Edit: 18 maart 2006, 10:07:48 by Marc - Vier Kuifjes
Ik zag zojuist Rikske en Fikske bezig elkaar te knuffelen :D. Het was grappig om bezig te zien. Ze zaten elkaar kopjes te geven zoals op de foto's maar van kroelen was geen sprake... ze lijken geen van beide te begrijpen wat nou de bedoeling is ;D. Soms resulteerde dat in gepik... :o ::)

Intussen heb ik Jefke wat gekroeld, en tot mijn verbazing kwam plots Fikske erbij zitten :D. Ze ging er wel weer vlug vandoor, maar ik heb haar toch even kunnen kriebelen :D. Ze is stilaan minder schuw aan het worden denk ik. Ze wilde daarstraks ook een zaadje doorheen de tralies aannemen, iets wat ze tot nu toe ook nooit wilde :D :D :D.

...en de zon schijnt! ;D

Riny

Hoy Marc
Als ik het verhaal van Fikske zo lees  denk ik dat hij wel wil,maar het nog een beetje akelig vindt.
Die komt vanzelf wel los als jullie met de andere bezig zijn.
Fikske kijkt zich gewoon de kunst af bij de rest.
Groetjes Riny :D