8 mei 2024, 01:33:49

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Ach Anja toch ....ik denk wel dat je de juiste beslissing hebt genomen hoor !!!Zo een wond en dan nog de vleugel die zo gebroken was ...Yeni zou het waarschijnlijk niet gehaald hebben en anders toch heel veel pijn gehad hebben  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!Je hebt echt de juiste beslissing genomen hoor !! Als ze epilepsie had zou ze vroeg of laat toch weer gevallen zijn he !!! En weer zo'n pijn ...dat wil je geen twee keer he !!!! Het is beter de korte pijn he !!! Dat kan je
beter verwerken den ik !!! Ze heeft toch gelukkig geweest he !!! Stel je voor dat Yeni bij iemand zou zijn die er gewoon niets van kende en ze nooit uit de kooi gemogen zou hebben !! De weken dat ze bij jou was en ervoor hebben haar een goed en zorgeloss leven gegeven tussen haar lieverds !!!
Grtjs Ann



carco

Ach Anja wat lees ik hier nu  :'(
Wat erg zeg van Yeni!
Een andere beslising konden jullie echt niet nemen. Achteraf denk je altijd ..als ik maar dit of als ik maar dat. Maar dit is het beste voor Yeni geweest. Voor jullie laat ze een hele grote leegte achter.
Heel veel sterkte!!

:-* Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Romy

Hoi Anja

Het is te begrijpen dat je je nu gaat afvragen of je wel de goede beslissing genomen hebt. Dat zul je eigenlijk nooit weten, dat kan je ook niet weten.
Maar wat we wel weten is dat Yeni nu geen pijn meer heeft, ze ziet niet meer af en ze is nu met vele vriendjes in de valkjeshemel, waar ze intens gelukkig is en nooit meer pijn zal voelen.
Ze is er samen met Geeltje, m'n eerste valkje dat ik kreeg toen ik 6 jaar was. Toen ik 12 was is hij weggevlogen en heb ik hem nooit meer gezien. Ik heb toen het hele dorp rondgelopen en overal affiches opgehangen. Alhoewel ik toen dacht dat ik hem soms hoorde fluiten, heb ik er nooit meer iets van vernomen  :'( Ik ben er zeker van dat Geeltje Yeni zal wegwijs maken in de valkjeshemel.

Ik vind het zo verschrikkelijk  :'(

Anja, je hebt gedaan wat jou op dat moment het beste leek, en juist daarom is het de juiste beslissing!

Groetjes en heel veel sterkte voor jou en de rest van je gezin!
Romy

Dierenfreackske

Ja dat is zo hoor Romy .....dat vind ik ook !!Grtjs Ann



♥Debby♥

Lieve Anja,

Het is goed zo meis.. het verdriet wordt er niet minder van maar je hebt in het belang van Yeni gehandeld.. en een betere manier van handelen is er niet..

Sterkte.. De mooie herinneringen aan Yeni blijven altijd!


♥Debby's Gevleugelde Vriendjes♥
Klik op de foto voor mijn boekje.

Ton

Yeni,

Je was ons tweede valkje en we hebben wat afgelopen naar de dierenarts met jou. Verkouden geweest, een kapje om voor de wond op je buikje zodat je daar niet bij kon. Na 3 maanden mocht de kap af en heb je de hele dag je veertjes zitten poetsen want dat was wel een beetje nodig.
Als ik de kooi open deed, wanneer dan ook, was je er als eerste uit en bleef je de hele tijd op mijn schouder zitten. Je was de eerste die mijn horloge met dubbele sluiting open kon maken, en dat ging steeds sneller. Je maakte er een beetje een spelletje van.
Iedere dag viel je wel een paar keer van je stok omdat ook je pootjes niet meer goed konden klemmen, en op een gegeven moment kom je dan een beetje verkeerd terecht. Achteraf blijkt dat je dan een epileptische aanval kreeg....
Mede door jou ben ik "besmet" geraakt door het valkparkieten-virus en hebben we 13 van jouw soortgenootjes die toch naar je op zoek zijn, en waarschijnlijk ook wel weten dat je niet meer terug komt.
Lieve Yeni, nu heb je de rust gevonden waar je naar op zoek was en je had nergens beter kunnen wonen dan bij ons.

Ton

Peggy

heel mooi verwoord Ton en idd;yeni had het nergens beter kunnen treffen.
Sterkte met dit grote verlies.


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Rianne

Ik weet niet wat ik zeggen moet... :-\ Ik kan jullie alleen maar heel veel sterkte wensen met het verlies van Yeni... :'(

Kaatje

Hoi Anja en Ton,

Lieve lieve Anja, Ton heeft een heel mooi verhaal geschreven en wij hier op de site weten dat je echt de juiste beslissing hebt gemaakt, het is zelfs nog moeilijker om juist deze beslissing te maken maar Yeni had niet meer op een dierwaardige manier verder kunnen leven en heeft echt heel erg veel pijn gehad, dit is haar nu bespaard gebleven !

En juist door de liefde voor Yeni heb je vanuit je hart gehandelt en de beslissing genomen die voor Yeni het beste was !

Lieve Anja, je hoeft echt niet te twijfelen aan je beslissing ... straks zal het verdriet plaats maken voor mooie herinneringen !

Het leven is eindig,
maar oneindig is de liefde.


Liefs Karin en Rick

Dierenfreackske

Goed gezegt Ton !!! Grtjs en sterkte Ann



Wilma1

Citaat van: Ton op 12 december 2007, 09:59:16
Yeni,

Je was ons tweede valkje en we hebben wat afgelopen naar de dierenarts met jou. Verkouden geweest, een kapje om voor de wond op je buikje zodat je daar niet bij kon. Na 3 maanden mocht de kap af en heb je de hele dag je veertjes zitten poetsen want dat was wel een beetje nodig.
Als ik de kooi open deed, wanneer dan ook, was je er als eerste uit en bleef je de hele tijd op mijn schouder zitten. Je was de eerste die mijn horloge met dubbele sluiting open kon maken, en dat ging steeds sneller. Je maakte er een beetje een spelletje van.
Iedere dag viel je wel een paar keer van je stok omdat ook je pootjes niet meer goed konden klemmen, en op een gegeven moment kom je dan een beetje verkeerd terecht. Achteraf blijkt dat je dan een epileptische aanval kreeg....
Mede door jou ben ik "besmet" geraakt door het valkparkieten-virus en hebben we 13 van jouw soortgenootjes die toch naar je op zoek zijn, en waarschijnlijk ook wel weten dat je niet meer terug komt.
Lieve Yeni, nu heb je de rust gevonden waar je naar op zoek was en je had nergens beter kunnen wonen dan bij ons.

Ton


:'( Moet ff slikken....een valkje kan je gevoel zo openmaken, dat je niet eens wist zoveel liefde te hebben voor deze diertjes.... óók Piet is op deze manier "besmet" geweest met ze.

Een fijne ervaring er zoveel voor terug te krijgen wat je geeft en dát doen ze stuk voor stuk! Ik heb genoten, die Zondag bij jullie .... de liefde over weer te zien en te voelen, de nieuwsgierigheid van de valkjes "wie ben jij ???" en zien dat ze vertrouwen hebben gekregen van jullie, dus gewoon bij mij kwamen zitten, een wildvreemde voor hun  :o .... mijn ketting "gesloopt"  ::) ;D in één woord fantastisch  :D

Ze heeft zéker weten een superhuisje gehad en dát hebben ze dus allemaal. Ze zullen de troost geven, want voelen dat jullie verdriet hebben en zelf zullen ze óók Yeni missen in de groep!!!



:-* :-* :-* Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

Hoi Anja

Lieverd, je hoeft niet te twijfelen of je de goede beslissing hebt genomen, dat heb je. Yeni is jou, Ton, Lisa en Jeroen dankbaar voor het fijne leven dat ze bij jullie gehad heeft. Ze heeft genoten, ze was gelukkig. Jij hebt een moeilijke maar goede keuze gemaakt, dat is een dikke pluim waard. Het is toch een van de moeilijkste beslissingen in een leven die je moet nemen.

Ik heb gisteravond, vannacht en vanmorgen vaak aan jullie gedacht, ik wilde jullie even een belletje geven maar ik dacht, wacht er nog maar even mee.

ALs er iets is...je weet me te vinden, het maakt niet uit wat er is. Als ik iets kan doen dan hoor ik het graag.

Toen ik gisteren je berichtje las, had ik het ook te kwaad en schoot me een tekst van een liedje me te binnen. Het is misschien niet passend of zo, maar ik weet zeker dat lieve kleine Yeni door een engeltje is opgevangen. Het klinkt misschien stom in iemands anders zijn oren en ogen, maar zo voelt het wel....

In the arms of the angel
fly away from here
from this dark cold hotel room
and the endlessness that you feel
you are pulled from the wreckage
of your silent reverie
you're in the arms of the angel
may you find some comfort here


Liefs

Mara en de gevleugelde vriendjes.

p.s. je hebt een mooie handtekening, geef je Lisa en Ton een knuffel van me Anja? Ton, geef jij Anja een dikke knuffel van me?

*Manon*

Lieve Anja en Ton en Lisa,

Ik denk veel aan jullie en ik weet helaas ook, hoe moeilijk het is als je valkje pijn heeft en daardoor niet beter kan worden.
Maar je valkje, waar je zo van geniet, die er altijd voor je is en die je altijd opwacht als je thuis komt, even gezellig een deuntje voor je fluit, of even bij je komt om te kroelen of gewoon in de kooi zit te springen omdat ie blij is dat je er weer bent.... dat lieve valkje gun je geen pijn!
En daarom lieve mensen, hebben jullie goed gehandeld! Nu heeft ze geen pijn meer. Het doet pijn te weten dat je haar nooit meer zult zien en altijd als je in de kooi kijkt... dan mis je je valkje, maar denk aan de mooie herinneringen die zij jullie heeft gegeven. Die zijn jullie dierbaar en vergeten doen jullie haar nooit, want ze blijft altijd in jullie herinneringen voortleven. :-*

Nogmaals heel veel sterkte met dit overlijden van jullie lieve valkje Yeni.

Liefs en een dikke knuffel Manon

Dafrinja



Rust zacht, lieve Yeni.....

Sterkte Anja, Ton, Lisa en iedereen...

Even een mooi en lief plaatje uit je boekje..


Romy

Beste Ton

Je hebt het heel mooi verwoord!

Sterkte
Romy