28 april 2024, 21:17:40

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Gerda,

Dat zal ik de volgende keer eens doen. Het water vervangen door eieren. Ik denk niet dat ik aan 2 valkeneitjes voldoende zal hebben ;D ;D ;D ;D

Heb je geen plaatske vrij boven op een kast of zo. Zo groot is de bbm niet hoor. En ideaal dat die is.

ik vraag net aan Ton zou ik het brood kunnen invriezen. Nou volgens mij wist jij dat al voordat je het antwoord hier neer zette ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Gerda

Hoi Anja,

Ik hoorde in mijn hoofd iemand die vraag stellen  ;D ;D

Er moet normaal in de hoeveelheid die ik bak 300ml lauw water. Ik heb nu drie eieren geklust en die in een maatkan gedaan en met lauw water aangevuld tot 300 ml.

Het zou wel heel luguber zijn om de valkjes hun eigen eitjes op te laten eten. Mar in de natuur doen ze dat ook in geval van voedselschaarste!

Maar bij jou hebben ze in overvloed!!!

Ik ga nog eens passen en meten, want het lijkt me ook wel handig voor onszelf! Hahaha eerste gedachte: broodbakmachine voor drie valkje zou ook wel bizar zijn.
Ik doe 6 weken met een brood voor de valkjes!! Vriezer staat op ruim -18 graden! Dus dan kun je het ongeveer twee maanden zonder bezwaar bewaren!

Liefs, Gerda


Yvette

25 november 2007, 22:44:25 #5207 Last Edit: 25 november 2007, 22:52:42 by Yvette
Hoi Gerda

Eigen zelfgemaakte broden smaakt ook verrukkelijk
Mijn moeder heeft ook 1 staan

Kaatje

Hoi Anja,

Jouw boekje is inderdaad haast niet meer bij te houden  ;) Ik moest minstens 6 pagina's terug lezen maar heb er vanaf het begin tot het einde weer van genoten !!

Heel erg fijn om te lezen dat het met Yunah weer helemaal goed is gekomen en wat een enorme verrassing moet dat zijn geweest zeg toen jullie met Dorethé en Ivo thuis kwamen en tot jullie verbazing eitjes zagen liggen  :D

Ik ben heel erg benieuwd of Yiba nog meer eitjes gaat leggen en je er morgen weer ééntje vindt  :D

Geniet maar lekker van de vakantie, dat heb je verdient ! Het brood ziet er echt super lekker uit en zo te zien gaat het erin als koek bij de valkjes .... wat een heerlijk 5***** hotel is het toch bij jullie !!

De foto's van het douchen en het gebakken brood waren weer om te smullen, ... ik heb echt genoten  :D

Groetjes Karin

lynette

Hoi hoi

Wat een goed idee van die kakbak ik ga er deze week ook een halen das echt handig.
en dat brood ziet er echt goed uit hier probeert er een de pitjes uit het scherm te vissen hihi ;D
Ik ga het zeker een keer porberen of het zou gaan lukken in een combi magnetron.

En gelukkig gaat het weer goed met Yunah

Groetjes


Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Caroline

Hoi hoi!!

Ik heb vandaag geschouwd en 10 bewegende embryootjes in de eitjes gezien.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Kaatje

Citaat van: Caroline op 26 november 2007, 11:45:01
Hoi hoi!!

Ik heb vandaag geschouwd en 10 bewegende embryootjes in de eitjes gezien.  :D


Wow Caroline,

Dat zijn er nogal wat, ik denk dat je heel veel leden blij kan gaan maken, .... ik ben ontzettend benieuwd !

Anja, behoor jij ook tot 1 van de 10 gelukkige !?

Groetjes Karin

*Manon*

Hey Anja,

Tie-ribs... ideaal idee ;)
Heb je nog meer van die goede ideeën.... ???
Kom maar op hoor ;) :D

Groetjes Manon

danielle

Hoi Anja,
Zo had wel heel wat bij te lezen. Heb niet alles bijgelezen, zo'n 20 pagina'a. Maar ik denk dat ik wel weer een beetje op de hoogte ben.
En ja ik kon wel genieten van heel veel foto's, dat is het voordeel.
Je hebt echt mooie valkjes en ze zien er echt gelukkig uit.
Dus je krijgt nog een valkje erbij  ;D . Volgens mij houdt het nooit op bij jou. Dat is wel een verschil, ik heb maar een valkje.
En wat grappig dat je wat eitjes hebt gevonden, ben benieuwd of ze nog gaan broeden of niet.

Groeten van Danielle

lynette

hoi hoi

zoveel tips hihi
we moeten een speciale tips pagina openen hier op het forum
met al die handige dingen enzo.
dan staat alles in een topic hihi
want Mara je heb toch iedere keer goeie ideën
maar ja met zoveel valkjes moet je wel uitvindingen ontdekken hihi



Kweekseizoen 2012 is bijna begonnen

Peggy

Oh anja,dat brood ziet er wel heerlijk uit ja voor je valkjes.
Goed gedaan meissie.
Enne de douchefoto's ;  prachtig weer  ;D


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Sharon

Hoi Anja,
oh, wat leuk zeg, dat alle 10 de eitjes bewegen als er wordt geschouwd. Ik hoop echt dat er iets tussenzit voor je meid!

Liefs
Sharon

P.s.: ik ga de komende 2,5 week nog maar weinig online zijn vanwege examens...
Lees alles over de ondeugdjes Angel, Boyd en Caily:
Hun dagboekje

Lees alles over mijn vorige valkjes in mijn vorige dagboekje:Dagboekje 1


Mara

Hoi Anja

Genoten van je eerste vakantiedag? Lekker he, eens een weekje tussendoor vrij? Ik heb vandaag ook vrij gehad en heb vanmorgen heerlijk in de voliere vertoefd....

Brood kun je over het algemeen goed invriezen, ook brood dat je zelf bakt (hier komt mijn werk weer bij kijken  :D).

Hoe is het vandaag met het eitje en het blok?

Hoi Lynette,

Je bedoeld Anja, die heeft heel vaak hele goede ideeën. Zo heb ik een vaste tyrap in de voliere hangen voor de maiskolven die ik mijn vogels geef. Want ik had ergens gelezen dat Anja tyraps gebruikte.

Mara

Romy

Hoi Anja en Manja

Ik gebruik ook regelmatig die tyraps! Die zijn echt handig om dingen aan de tralies vast te maken, zoals trosgierst, maiskolf, of speeltjes! Alleen opletten dat ze goed aangespannen zijn.
Een tijd geleden hadden ze in de Aldi zo'n voordeeldoos met tyraps! Alle lengtes en diktes in 1 handige doos  :)

Groetjes
Romy

Anja

Hoi allemaal,

Ik heb de tijd niet om jullie 1 voor 1 te beantwoorden. Ik heb het razend druk en moet zo weer naar Peggy toe.
Als ik tips heb dan geef ik ze door Kynette. Wil je iets weten gewoon vragen.

Caroline,

Spannend alle 10 bevrucht. Ik kijk ze bijna uit het ei hoor.

Karin,

Als er de juiste mutatie bijzit dan behoor ik ook tot 1 van de 10 gelukkige.
Duimen maar dus.

Gerda,

Dank je wel voor de tip en heb je al een plekje gevonden?

Danielle,

Ja het gaat hier in een sneltreinvaart.

Sharon,

Heel veel succes met de komende examens.

Peggy,

Brood breng ik mee.

Romy,

Die heb ik ook.

Eugenie,

Genoten...............wat is dat. Vanmorgen met Lisa naar de HA en onverhoopt vanmiddag met spoed met Ton naar de tandarts. Hij had helemaal een dik gezicht aan een kant. Tand was ontstoken en die hebben ze getrokken. (sorry voor het off topic moment)


Wat betreft de eitjes heb ik er geen meer gevonden. Broeden doen ze niet echt heb ik het idee maar ze gaan wel af en toe kijken in het blok. Ik houd jullie op de hoogte.

Verder heb ik ook nog een valkennieuwtje maar dat vertel ik pas als het echt helemaal rond is.

Groetjes Anja