21 augustus 2025, 05:30:16

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Jeanine,

Dank je wel hoor. Die rode bakken bedoel je.
Dat zijn kakbakken en die kun je idd in de dierenwinkel kopen.
Deze worden gebruikt bij knaagdieren om hun behoefte in te doen vandaar de naam kakbak ;D ;D ;D

Groetjes Anja

*~Jeanine~*

Hoi Anja,

Nou dan ga ik eens opzoek naar zo'n kakbak ;D ;D
Is wel handig om verse groenten en nodels enz in te doen.
Bedankt voor het snelle antwoord :-*

Groetjes,
Jeanine.

Anja

Hoi Jeanine,

Graag gedaan hoor. Ze zijn idd erg handig.

Groetjes Anja

*Yvon

Hoi hoi

Het waren weer schitterende foto's !!  ;D
Op zelf gebakken brood zijn ze hier ook gek op.
Wat je miss de volgende keer ook kan doen is:
Ipv. bv. 400 ml water 2 of 3 eieren en dan aanvullen tot de 400 ml met water.  ;)
Verders hoef ik je denk ik geen tips te geven over het brood.  ;)
Hangt de broedblok nog in of aan de kooi ?
Ben benieuwd of er meer eitjes gaan komen.  :)

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Mara

Hoi Anja

Waanzinnig mooie foto's weer. Ik heb genoten en kreeg weer helemaal de kriebels en mooie herinneringen. Ik geniet er elke keer zo van. Dank je wel dat je mijn dag zo hebt opgefleurd met je mooie foto's. En dat brood ziet er lekker uit zeg.

mara

Anja

Hoi Yvon,

Tips zijn altijd welkom hoor. Zo leren we van elkaar toch.
Het broedblok hangt in de kooi en dat laat ik maar even hangen. Als ze nog meer eitjes gaat leggen dan moet morgen het volgende eitje komen.

Hoi Eugenie,

Je hoeft me niet te bedanken gekke meid. Ik doe het met plezier die foto's plaatsen dat weet je toch.
Fijn dat ik je dag heb opgefleurd.

Het brood viel erg in de smaak. Dus het zal wel lekker zijn.

Groetjes Anja

natacha

Hallo Anja,

Wat een mooie fotos allemaal, zowel de douchefotos als de broodfotos.
Zelf brood maken voor je valkjes, dat is nog eens een idee. Ik zou niet weten hoe ik eraan moest beginnen maar vind het wel knap gedaan.

groetjes
Natacha

Anja

Hoi Natascha,

Dank je wel voor je compliment.
Het is niet moeilijk hoor. Ik koop een zak kant en klaar meel waar alles al in zit. Ik hoef alleen water toe te voegen. Alles gaat in de bbm. als het piepsignaal gaat dan heb ik nog eivoer, pellets, zaadvoer en worteltjes toegevoegd. De bbm doet de rest.

Groetjes Anja

*Manon*

Hoi Anja,

Pffff. ook hier ben ik weer bijgelezen... jee wat gaat je boekje snel zeg... mag hier wel een abonnement nemen zeg... hahahaha als ik effe niet online ben, ben ik zo een hele middag bezig met bijlezen en antwoorden ;D
Jammer dat je de eitjes niet kan laten uitkomen, zou leuk geweest zijn hé, maar ik begrijp je standpunt.
Heb je inmiddels nog meer eitjes gevonden?
En wat leuk die foto's onder de douche, ze genieten er echt van hé en hun bazinnetje ook zo te zien. Leuk ;D
En wat een gaaf idee zeg van dat brood en wat mooi om te zien dat ze het zo heerlijk vinden.
Ik zag dat jij dat brood gewoon ophangt met een touwtje... Ik ben altijd erg voorzichtig en denk dan dat dat allemaal niet kan, maar zo zie je maar hoe eenvoudig dat is hé... bedankt hoor voor de tip van de dag ;)

Groetjes Manon

Anja

Hoi Manon,

Dank je wel. Het gaat hier echt snel en zelfs ik heb moeite om mijn boekje bij te houden.
Ik geniet elke week als ze gaan badderen. Heerlijk is dat.
Het brood heb ik idd aan een stukje sisaltouw gehangen.
Onbewust heb ik je dan een tip gegeven.

Ik heb vandaag geen eitjes gevonden. Maar als er nog een eitje gaat komen dan zal dat wrs morgen komen. Het eerste eitje was donderdag gelegd en het 2de zaterdag.

Groetjes Anja

natacha

Hallo Anja,

AAah, jij hebt zo een broodmachine in huis, dat heb ik spijtig genoeg niet  :'(
Maar inderdaad met sisaltouw kun je eigelijk veel. Ik moet het ook eens in huis halen  ;D

Groetjes
Natacha

Bello

Hoi Anja,

Nou dat brood ziet er lekker uit zeg.

Dat heeft de bbm goed werk verricht, leuk dat ze er van smullen.

De badderfoto;s zijn altijd een genot om naar te kijken, maar dat weet je wel.

groetjes Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

*Manon*

HOi Anja,

Ja je hebt me inderdaad een tip gegeven met dat touw, ik zat me altijd te bedenken hoe ik het nu toch het beste in de kooi kon hangen... ze krijgen ook alles kapot hé, dus heb je het net op gehangen, ligt het zo weer op de grond >:(
Ik ben benieuwd of je morgen nog een eitje gaat vinden..

Groetjes Manon

Anja

Hoi Natascha,

Ja ik heb de luxe van een bbm. Maar in de oven kan je ook zo'n brood bakken hoor.

Hoi Dorothé,

Lekker hè. Ze lusten het ook erg graag.

Ik weet het dat de badderfoto's een genot zijn om naar te kijken. Daarom plaats ik ze ook elke week.

Hoi Manon,

Wat ik ook wel eens gebruik zijn tieribs( weet niet of het juist is geschreven) daar blijft het ook goed mee vast zitten.

Wij zijn ook benieuwd of er morgen een ei bijkomt.

Groetjes Anja

Gerda

Hoi Anja,

Lekker broodje!! Ik wil ook een bbm, maar ik woon zo klein, ik zou niet weten waar ik hem neer moet zetten  :-\

En het kan inderdaad in een gewone oven, Natacha, dat heb ik ook gedaan. Alleen wel spierpijn van het kneden  :D

Maar de valkjes hebben er enorm van genoten! Nu nog steeds, want ik heb het brood in plakjes in de vriezer gelegd.
Ik heb maar drie valkjes en niet een complete colonie zoals Anja  ;D ;D Zou het wel willen, maar echt geen ruimte!!

Wat het brood betreft: Als je ze extra wilt verwennen, vervang je wat water door eieren!

Niet de valkeneitjes natuurlijk  :P.

Liefs, Gerda