11 mei 2024, 19:51:47

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Wilma1



Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Anja

11 oktober 2007, 07:45:16 #4096 Last Edit: 11 oktober 2007, 07:47:46 by Anja
HoiAnke,

Dat is zeker fijn.

Hoi Sharon,

Geen idee waar jij dat eerder hebt gehoord. :P :P ::) ::)

Hoi Dorothé,

Je had ze alle 12 goed. Mijn complimenten hoor.

Hoi Wilma,

Nee niet Yoni want dat lijkt te veel op Yobi. Zijn jullie nu al bezig met namen te verzinnen ;D ;D ;D

Hoi Dorothé,

Zal eens kijken of ik een foto kan vinden. Kijk eens.....



Hoi Yvette,

Hahahahahahaha maximaal 14 heb ik altijd gezegd dus................................

Groetjes Anja

Bello

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Peggy

Hoi hoi anja,

Wat leuk een foto-namen kwis  ;D  enne het mag gezegd worden; Dorothé; jij bent wel heel erg goed.  alle 12 goed.
Ik ga het nu ook effe proberen;
Yuultje ; valkje v chantalleke
Yubel ; heb ik samen met anja opgehaald in apeldoorn(fallow)
Yahoo ; wildkleurtje
Nu ben ik al aan het twijfelen.... ::)
Yobi ; bonte mannetje ( maar dat weet ik al niet zeker ) of heette die nou Yeuntje ?  Oh wat erg..ik weet het echt niet.
Yelo ; één vd lutino's ( ga ik van uit,hihi )
Yingo; geelwang mannetje;  die weet ik zeker  ;D

Ik ben pas op de helft.  ::) ???

er is nog een ;
Yobi ( het bonte mannetje heet denk ik Yeuntje )
Yara (  deze weet ik omdat ik die naam net bij Dorothé heb gezien dus eigenlijk speel ik nu vals ).
Is er ook een Yuna en een Yiba,  hahahahahaha  ik word gek  ;D
Het spijt me anja,  ik weet het echt niet uit mijn hoofd.

Ben wel blij om te lezen dat alles goed gaat met je 12-tal.
Gr Peggy


Mijn lief en trouw koppel; Joep&Guusje



Voor ons dagboek; klik hier

Anke

Hoi Anja,
Ik ga het niet eens proberen hoor al die 12 namen bij de juiste valkjes ;D
Hmm maximaal 14 he....
Vraag voor Sinterklaas nog zo'n grote kooi, dan kan je lekker doorgaan met Ytjes verzamelen ;)
Want er is toch niks leukers dan valkjes??? ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Petra*

Peggy,

Het bonte mannetje heet Yeuntje (dat weet ik omdat het het broertje is van Teuntje van Dorothé, die uiteindelijk toch bij Chantal bleef. Klint allemaal vrij logisch toch  ;D ;D.
En Yobi is de albino, daar heeft mijn dochter een zwak voor  ;)!

Groetjes Petra  :D


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Anja

Hoi Dorothé,

Helemaal goed hoor.

Hoi Peggy,

Goed op dreef hoor.

Hoi Anke,

Ja zeg ze zien me aankomen. Nee een grotere kooi komt er echt niet meer. Dat is 1 ding wat zeker is.

Hoi Petra,

Het blijft moeilijk om van andere de valkjes te benoemen of je er nu 12 of 4 hebt vind ik.

Ik zal hier de namen en mutaties neer zetten en ik zal eens gaan zoeken naar foto's van allemaal.
Gaan we.

Yunah..........lutino man
Yeni..........lutino pop
Yella..........lutino geparelde pop
Yobi..........albino pop
Yahoo..........wildkleur man
Yara..........witmasker pop
Yeuntje..........bonte pop
Yelo..........cinnamon witmasker pop
Yuultje..........cinnamon pop
Yiba..........cinnamon geparelde pop
Yingo..........cinnamon geparelde geelwang man
Yubel..........fallow man

___________________________________________________

Ik plaats ook maar even iets off topic omdat niet iedereen in het Valkje leest.

Ik ben vanochtend naar het ZKH geweest. Testen doen bij de psycholoog voor het geheugen.
Ja wat moet ik er van zeggen...........ik heb zelf het idee dat ik het niet zo goed heb gedaan.
Eerst las ze een rijtje van woorden op en ik moest die herhalen. Nou ik wist er nog 3
Toen heeft ze dat 4 keer herhaald maar ik wist er nog niet heel veel.

Toen moest ik cijfers met elkaar verbinden......op de zin van vroeger in de kleurboeken waar dan een figuur uit kwam. Je weet vast wat ik bedoel.
Toen moest dat zelfde maar dan met cijfers en letters dus dan krijg je 1A...2B etc. Daar ging ik ook een paar keer de mist in.

Toen vroeg ze welke woordjes ik nog wist.........niet dus.

Verder moest ik met blokjes een figuur leggen en dat werd steeds moeilijker. Tot ik bij een figuur kwam...........toen zei ik dat figuur is dus echt niet te leggen dat zie ik nog wel
Maar uiteindelijk was het wel te leggen.

Toen heb ik nog naar 2 krantenberichtjes moeten luisteren en ik moest dezelfde woorden gebruiken als zij.
Ook nog een figuur na tekenen en ik had een bald waar geschreven kleuren op stonden. Die moest ik zo snel mogelijk oplezen. Toen een blad waar gekleurde blokjes op stonden ook dat moest ik benoemen en toen een blad waar kleuren op geschreven stonden in verschillende kleuren. Bv. geel  maar dat woord was in het groen geschreven en dan moest ik groen zeggen ipv geel.

Toen moest ik de krantenberichtjes weer opnoemen en toen nog een vragenlijst van 90 vragen. Volgende week donderdagochtend om 8.00 uur krijg ik het 2de deel.
Aan de hand van deze testen kunnen ze kijken wat ze voor me kunnen doen.

Maandag eerst naar de neuroloog en donderdag weer naar de psycholoog.

Ben wel erg moe nu maar dat is logisch. Dit is nog intensiever dan een hele dag werken hoor.
Ik hoop iig dat ze me kunnen helpen.

Groetjes Anja

Dierenfreackske

Wel ja ...zo gemakkelijk zijn die testen niet hoor Anja ....
ik heb ook last daarvan maar aangezien je nog alles weet om ons te vertellen dat je dat allemaal gedaan heb ....is je geheugen toch niet zo rampzalig he ?!! Dat is wat ik denk he !!! Alles goed anders met jou en de valkjes ?  En rust nu maar eerst wat !! Dan ben je weer fris om ertegenaan te gaan !!! Grtjs Ann



*Petra*

Hey Anja,

Ik las je verhaal wat je allemaal had moeten doen, en dacht hetzelfde als Ann, als je dat nog allemaal zo weet ...
Ik denk dat het voor mij ook niet mee zou vallen, maar gewoon omdat je al zo lang niets meer uit je hoofd hebt moeten leren. Hopelijk heb je er iets aan en kunnen ze toch iets voor je betekenen!! 

Bedankt voor je lijstje met alle namen en benamingen, het is wel een mooi rijtje hé, je hebt echt van alles wat, en nog niet uit gespaard ..  ;D!


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Bello

Hoi Anja,

Ja het is heel intensief hoor zon'n testen en wat ze er dan uit kunnen halen. ;)

Misschien heb je nu ook dingen gedaan die je voor je infarct ook niet wist maar dat het er nu uit komt met testen.

Nou we zijn benieuwd hoor.

Laat je maar lekker verwennen door het mannetje hoor :D
heb je wel verdient vandaag ;D

Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Romy

Hoi Anja

De verschillende testen die je opnoemt, zijn mij heel bekend. Ik heb het diploma toegepaste psychologie en tijdens die opleiding moesten we al zo'n testen aanleren.
Het zijn inderdaad allemaal testen om het geheugen te meten. Er zijn namelijk verschillende soorten geheugen : lange termijn, korte termijn, numeriek geheugen, werkgeheugen,...
Aan de hand van die tests gaan ze kunnen zien welke het nog goed doen, en welke het wat lastiger hebben. Dan weten ze specifiek waar aan moet gewerkt worden.

Ik vind het alvast heel goed dat je TIA zo goed opgevolgd wordt en dat ze blijkbaar effectief voor een gepaste behandeling voor jou op maat zoeken.

Wat je zegt over die vermoeidheid : dat kan zeker kloppen hoor, want die tests zijn héél intensief en spreken verschillende delen van het geheugen aan, want je op een gewone werkdag soms (bijna) niet nodig hebt. Rust maar goed uit hoor, je hebt het verdiend na die vele testen!

Groetjes
Romy

Anke

Hoi Anja,
Ik had in het valkje al op je verhaal gereageerd.
Rust maar lekker uit nu en laat je valkjes je maar opbeuren ;D
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

Anja

Hoi Ann,Petra, Dorothé, Romy en Anke,

Dank je wel hoor allemaal.
Ik heb wel een beetje vals gespeeld want Ton heeft geholpen met het opnoemen van de testen :o :o :o ;D ;D ;D
Maar uiteindelijk heb ik het allemaal in het ZKH alleen gedaan want daar mocht hij niet bij zijn.
Ze testen idd alle delen van je geheugen en volgende week moet ik nog een test van ongeveer 1 uur doen. Daarna ga ik toch gewoon werken en zien we wel hoe het gaat. Dan wordt er een nieuwe afspraak gemaakt om op de uitslag te komen.

De valkjes zitten lekker te brabbelen en te fluiten. Ze zijn uit de kooi omdat ze er vanochtend niet uitgeweest zijn. Ze hebben net peer gekregen en een bordje met hard gekookt ei. Nou Yingo vloog me toch op het ei af :o :o :o als of hij uitgehongerd was.
Hij woog om 12.00 uur 81 gram ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Yuultje woog 85 gram.

Groetjes Anja

Romy

Hoi Anja

Ik ben benieuwd wat de uitslag zal zijn van de testen!

Haha, die Yingo! Die dacht waarschijnlijk : daar ligt een lekker hapje, ik moet zorgen dat ik de eerste ben, of het wordt voor m'n neus opgesmikkeld!
En hij heeft inderdaad een mooi gewicht hoor. Daar zal nu toch wel een paar grammetjes bij gekomen zijn met het ei in zijn buikje  ;D

Groetjes
Romy

Sanna

Citaat van: Anja op 11 oktober 2007, 14:15:26

Gaan we.

Yunah..........lutino man
Yeni..........lutino pop
Yella..........lutino geparelde pop
Yobi..........albino pop
Yahoo..........wildkleur man
Yara..........witmasker pop
Yeuntje..........bonte pop
Yelo..........cinnamon witmasker pop
Yuultje..........cinnamon pop
Yiba..........cinnamon geparelde pop
Yingo..........cinnamon geparelde geelwang man
Yubel..........fallow man



Nou, met je valkjes-geheugen is in ieder geval niets mis! ;D ;D ;D