29 april 2024, 06:33:18

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

ManjaV

Hoi Anja,

Allereerst: wat fijn dat Yara niet meer schijnt te plukken. Die uierzalf heeft goed geholpen.

Mijn complimenten over je foto's. Ik geniet er elke keer weer van om te zien hoe de valkjes van het water genieten. :D :D :D
En Yelo is idd goed opgenomen in de groep. Bij mij gaat dat ook altijd snel.

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Anja

Hoi Manja,

Ja dat heeft echt geholpen. Op een gegeven moment begon Yara te kroelen met Yobi terwijl ik er net zalf opgedaan had, dus dacht ik ze plukt gewoon door. Maar dat was dus niet. Ze kroelen wel maar Yara trek er geen veren meer uit.

Fijn dat je zo geniet van mijn foto's en dank je voor je compliment.
Ik vind het erg fijn dat Yelo zo snel wordt opgenomen. Dat kan ook anders gaan.

Groetjes Anja

Anja

Hoi hoi,

We hebben net nog wat foto's gemaakt. We hebben de valkjes 1 voor 1 (behalve Yara want ze had geen zin) gesproeid. Ze hadden niet allemaal echt zin en de een bleef langer zitten als de ander. Hier het resultaat.

Yunah





















Yobi



















Yeni





Yiba











Yahoo





















Yeuntje









Yelo



















Yella





































Het zijn er wel veel geworden zie ik ::) ;D

Groetjes Anja

Monky

Hi Anja,

Heb je al met Yelo onder de douche gestaan?
Ik zie dat je het wel met de plantenspuit gedaan hebt... wat vond ze ervan? Vertel vertel vertel!!!  :D ;D

Groetjes,
Monky

Ivy

Hoi Anja.
Deze foto vind ik schitterend:


Die druppeltjes overal en eentje die hangt van het snaveltje, hihi. Ze worden nu wel vaker schoon nu je thuis moet zijn he haha. :D

Kanaries houden zeker niet van douchen :P ;D

Groetjes!




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Anja

Hoi Ivy,

Youp de kanarie houdt wel van douche alleen in zijn badje. En hij kan ook vliegen dus dat is niet zo'n goed idee. Hij gaat dagelijks in zijn eigen badje en owee als ik dat vergeten ben aan de kooi te hangen.

Ze worden idd meer schoon nu( moet toch iets doen ;D ;D) maar dat doe ik ook voor het stof. 9 valkjes binnen geeft toch stof. Elke dag stofzuigen en stoffen dus ook lekker de valkjes verwennen.

De foto van Yella is idd heel mooi met die druppel aan haar snavel.


Groetjes Anja

Anja

Citaat van: Monky op 22 mei 2007, 14:34:13
Hi Anja,

Heb je al met Yelo onder de douche gestaan?
Ik zie dat je het wel met de plantenspuit gedaan hebt... wat vond ze ervan? Vertel vertel vertel!!!  :D ;D

Groetjes,
Monky


Hoi Monique,

Yelo is afgelopen zondag mee onder de douche geweest. gewoon samen met de rest en ze was niet bij de straal weg te slaan. Ze heeft er echt van genoten en net met het sproeien ook. Kan ook niet anders als ze 8 valkjes als voorbeeld heeft die van water genieten. ;D ;D ;D
Ook afdrogen in de handdoek was geen bezwaar.

Groetjes  Anja

Anke

Wat schattig de valkjes in de gootsteen....
Leuk dat ze er zo van genieten ;D ;
Groetjes Anke




Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

*Petra*

Hoi Anja,

Dat is wel een stukje gemakkelijker in de gootsteen!
En je ziet ze weer genieten, leuk hoor !!
Het is net of Yelo altijd al bij jullie was..

Groetjes Petra


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Dafrinja

Hoi Anja

Yella is een echt fotomodelletje!  ;D  ze kijkt echt lief
enzo.. :-*
We zijn weer verwend met mooie douche foto's!  :D ;D :D

Groetjes Dafrinja

Anja

Hoi Anke, Petra en Dafrinja,

Ze genieten altijd van water heb ik het idee. Yelo is idd echt een schatje.

Vanochtend zijn we ons rot geschrokken. Alles zat onder bloed. De kooi, de muur, de kast, de bank, de vloer echt alles.
Ook de valkjes. Ik weer water in de gootsteen gedaan en 1 voor 1 de valkjes gecontroleerd. Yahoo en Yeuntje hebben flinke wonden aan de vleugels. Ze bloeden niet meer. Wat er gebeurd is weten we niet.
ze zijn allemaal erg geschrokken. We hebben alles gepoetst en in het water wat druivensuiker gedaan. Ze zijn nu allemaal van de schrik bekomen behalve Yeuntje niet.
die blijft heel stil en suf op de stok zitten. Ik blijf haar continu in de gaten houden. Ik denk dat ze suf is door het vele bloedverlies.
Zou het dan weer helemaal goed komen en moet ik gewoon geduld hebben?

Groetjes van een verdrietige Anja

*Petra*

Hey Anja,

Ooh, wat vervelend!
Vraag het even aan Chantal wat je het beste kunt doen??
Die Yeuntje toch, wat zielig..

Gaat vast goed komen, zou het wel even navragen.
Groetjes Petra  :(


Jonge tamme valkjes zoeken goed huisje !

Monky

Hi Anja,

Wat is dat schrikken  :o
Ik durf je niet te zeggen wat je het beste kan doen. In elk geval in de gaten houden... je hebt al druivensuiker in het water gedaan... Meer zou ik ook niet weten, behalve als het te lang duurt naar een vogelarts gaan  :-\

Hoe is het op dit moment met Yeuntje?

Groetjes,
Monky

Anja

Hoi Petra en Monique,

Ik hou haar goed in de gaten. Net heeft ze wat water met druivensuiker gedronken. Ze zit maar heel stil en suf op haar stok. Als ik haar wil kriebelen door de tralies dan blaast ze heel erg.
anders ga ik haar apart zetten bij de warmte lamp want ze bibbert ook erg. Ik kan geen bloedingen meer vinden dus dat is toch uit zich zelf gestopt. mss is ze ook wel zo suf van het bloedverlies.
Ik heb ook al besloten als ik het niet vertrouw dan ga ik naar de DA.

Groetjes en bedankt voor het meedenken,

Anja

Monky

Hi Anja,

Ik hoop dat ze weer bijtrekt. En inderdaad... een warmte lamp lijkt ook goed. Vooral als ze aan het bibberen is. Ik heb toen ook bij Whooshy gemerkt dat als ze het niet meer lekker vindt, ze in de andere hoek gaat zitten waar het minder warm is. Dus dat is ook een maatstaaf.

Heel veel sterkte met Yeuntje.

Liefs,
Monique