28 april 2024, 21:15:33

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Bello

Hoi Ton,

Gossie wat erg, we houden zowiezo contact !!!
Ik Bel je wel!!!

En we hebben het zaterdag zo leuk gehad!!!

Doe ze maar heeeeel veeel sterkte van ons (en voor jou. Lisa, Jeroen natuurlijk ook).

Groetjes Ivo en Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Mico

Tsjemig hier schrikken we van zeg...we hopen dat Anja zo snel mogelijk zal herstellen. Heel veel sterkte voor jullie allemaal.
Anja heeft wat duimen gedraaid voor ons de laatste tijd...dat gaan wij nu zeker voor jullie doen.



Veel Liefs,
Miranda en Corine

Ivy

Hoi Anja



Ik hoop dat je gauw weer beter ben!
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ton

Hoelang Anja in het ziekenhuis moet blijven weet ik niet. Er wordt al over het einde van de week gepraat. Maar ze ligt daar goed, zeker omdat ze niet weten wat ze heeft.

Ton

Bello

Hoi Ton,

Laat ze maar fijn in het ziekenhuis!!

Daar houden ze haar goed in de gaten hoor, niemand vind het leuk in het ziekenhuis, maar beter een week in het ziekenhuis dan te vroeg naar huis!!

Veel beterschap van Ivo en mij


Dorothé
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Valerie

Hoi Ton,

Heel veel sterkte en wil je Anja veel beterschap (en ook sterkte) van me wensen?
Ik hoop dat ze snel hersteld en weer naar huis toe mag!
Ik schrok wel flink, toen ik dit in het Peelneutje van Riny las.  :(

Groetjes,

Valerie



heidi


Wilma1

2 mei 2007, 09:51:44 #1597 Last Edit: 2 mei 2007, 09:56:13 by Wilma1
Hoi Ton en Anja,

Ik ben blij dat ik je gesproken heb Ton...ik ben me werkelijk kapot geschrokken  :o wilde juist even kijken hoe het met de  inmiddels 9 Ytjes is en kom berichten tegen van beterschap  ???  ??? ???....ga terug lezen en krijg kippevel  :'(

Die drukke aktieve Anja, moet nu in het zkh verblijven, niets voor haar .... ik zie haar nu al ongeduldig in haar laken worstelen omdat ze gewoon naar huis wil  ::) :P  wat jammer dat ik zover weg woon, want ik was meteen op bezoek gegaan naar je Anja.

We hebben de 17e een afspraak en ik zal kijken of ik iets kan omdraaien en jouw kant kan opkomen....ik beloof niets....maar bel jullie nog! Ik weet dat Ton alle berichtjes gezellig voor je uitprint, dus je hebt heel wat te lezen  ;)

Leg je even neer bij je "ziek zijn" Anja, niets te snel willen, gewoon geduld, al is dit erg moeilijk voor je.

Lieve Anja.....veel sterkte en hou je taai, Ton ook jij sterkte, want het is niet niets ....Lisa een dikke knuffel  :-*



Liefs Wilma  :-* :-* :-*


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

caro

Hoi Ton en Anja,

Dit is heftig zeg.

Heel veel sterkte.

Beterschap.


Caro
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Mara

Hoi TOn

Wat erg zeg, ow vreselijk. Ik wens Anja, jij en de kinderen heel veel sterkte toe de komende tijd. Bah bah. Echt vreselijk gewoon. Ik zal straks even vragen of pap en mam even het kaartje op de bus willen gooien. Als er iets is....Dan hoor ik het graag!

Mara

Romy

Oh wat erg, ik lees dit nu pas  :-\

Misschien een beetje een rare vraag, maar wat is een TIA?

Ik hoop heel erg dat je snel geneest, Anja! Daarom wil ik je heel veel sterkte toewensen, jij en iedereen in je omgeving.

groetjes,
Romy

Mara

Citaat van: Romy op  2 mei 2007, 17:57:37
Oh wat erg, ik lees dit nu pas  :-\

Misschien een beetje een rare vraag, maar wat is een TIA?

Ik hoop heel erg dat je snel geneest, Anja! Daarom wil ik je heel veel sterkte toewensen, jij en iedereen in je omgeving.

groetjes,
Romy


Hoi Romy

Ik heb even het volgende voor je opgezocht:

CitaatEen TIA (Transient Ischaemic Attack; voorbijgaande ischemische aanval, via) is een neurologische aanduiding voor een bepaalde gebeurtenis in het centraal zenuwstelsel.

De bloeddoorstroming van een (groter of kleiner) deel van de hersenen wordt even onderbroken door een niet nader gespecificeerde oorzaak (meestal een stolseltje) maar de verschijnselen die dit teweegbrengt zijn binnen 24 uur geheel verdwenen. Is dat laatste niet het geval dan betreft het per definitie geen TIA. Verdwijnen de verschijnselen wel volledig, maar duurt dit langer dan 24 uur, dan spreekt men van een RIND (Reversible Ischaemic Neurologic Deficit).


Met dank aan wikipedia.

Mara

Romy

Hoi Mara

Heel erg bedankt!
Als ik het zo lees, dan zouden alle ongemakken moeten verdwijnen als ze inderdaad een TIA had.

Ik ben echt zo hard geschrokken van dit nieuws, hopelijk komt alles goed!
Laat ons duimen!!!!!!!!!

Groetjes
Romy

Wilma1

2 mei 2007, 20:12:49 #1603 Last Edit: 2 mei 2007, 20:45:28 by Wilma1
Hoi Romy,
Eerst maar afwachten wat de uitslag is van het onderzoek van Anja, er zijn verschillende vormen van infarcten en ze zal voorlopig onder controle blijven.

een beknopte uitleg,
Bij een ischemichse aanval (bloedstolsel/geringe aanvoer van bloed) wordt meestal Ascal voorgeschreven. Een TIA duurt in vele gevallen 5 min. ..een half uur ...soms langer en zelfs 24 uur....duurt de uitval langer dan 24 uur spreekt men van een CVA ..... Cerebro Vasculair Accident - dit is de medische term voor een ongeluk in de vaten van de hersenen.

In het dagelijks taalgebruik heet CVA een beroerte, hersenbloeding of herseninfarct  en treedt er veelal loop/bewegingsstoornis , verandering van karakter en andere factoren op waarop een langere behandeling en fysio/ergotherapie nodig is in het ziekenhuis/ revalidatiecentrum, alvorens naar huis te gaan.

Een TIA is herkenbaar, aan spraakstoornis, scheeftrekken van een aangezichtdeel, arm die plots niet meer gebruikt kan worden, niet meer goed kunnen zien...dan is het zaaks zo snel mogelijk een arts te raadplegen om erger te voorkomen.....elke seconde telt.

"Hopelijk" is het bij Anja dan een TIA, al klinkt dit raar om te zeggen...... en is ze snel weer de Anja die ze was en gauw weer thuis, met de nodige begeleiding!
Wilma


Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Ton

2 mei 2007, 20:43:58 #1604 Last Edit: 2 mei 2007, 20:46:22 by Ton
Ik kom zojuist uit het ziekenhuis, en het gaat stukken beter
met Anja. Het stotteren is bijna weg, alleen is ze af en toe nog woorden kwijt. Ze heeft dus waarschijnlijk een TIA gehad. Ook wordt er aan een stolseltje of propje gedacht.
Binnenkort wordt er een MRI gemaakt en krijgt ze een onderzoek bij haar halsslagaders om te kijken of die eventueel verstopt zijn.
Dat onderzoek heeft een naam, maar dat was Anja vergeten     ;D ;D ;D

Verder heb ik de laatste pagina's (vanaf gisterenmorgen) uitgeprint van ons dagboek en aan Anja gegeven, zodatr ze weet dat jullie allemaal erg meeleven. Daarvan was ze (zijn wij) erg van onder de indruk.
Zo gauw er weer meer nieuws is laat ik het jullie weten,

Ton