25 juni 2025, 11:50:39

Yeni's vriendjes...

Gestart door Anja, 4 februari 2006, 15:17:42

« vorige - volgende »

Anja

Hoi Dorothé,

Dop eraf draaien, dan zie je een gleufje en in dat gleufje moet een tralie vallen. Dan de dop er gewoon weer op draaien.
Zo heb ik dat gedaan.

Ik hoor het wel of het lukt.

Groetjes Anja

tasja

HEY ANJA,

ja hoor bij mij genieten ze ook zo van een sproeibeurt,
ze doen dan hun vleugels omhoog,en ook daarna met de haardroger vinden ze heerlijk,

in jou dagboekje zit ik nu voor de moment aan blz 30, ;D.
nu die drukke dagen voorbij zijn,ga ik terug wat beginnen lezen in de dagboekjes,

groetjes tasja ;)

CHARLIE,COCO & TASJA

Anja

Hoi Tasja,

Dan ben je al over de helft.  ;D ;D ;D
Fijn dat je komt lezen in mijn boekje. En als er iets niet duidelijk is of zo gewoon vragen.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Tasja

Dan heb je nog heel wat te lezen!!

Hoi Anja

Alles goed met je? Ik geniet altijd zo van je foto's. Heb je de foto van Binky van Wilma gezien in mijn boekje? Die is ook zo lief...

Groetjes

Mara

Anja

Hoi Mara,

Ja die heb ik gezien. Heb ik ook in jou boekje gezet dat ik die foto mooi vind. Daar kan je geen genoeg van krijgen. Echt super.
Met mij gaat het weer goed. De verkoudheid is bijna over. Kan weer praten ben een wwek mijn stem kwijt geweest. Was wel lekker rustig vonden ze hier  ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Mara

Hoi Anja

Hoop wel dat je valkjes je stem niet vergeten zijn. Maar hoe kunnen ze nu zeggen dat het rustig wasd zonder dat jij iets zei? Haha, dat zeggen ze hier ook hoor...grinnik.

Liefs

mara

Wilma1

Vrouwen PRATEN te veel  ::) wordt er altijd gezegd, maar ALS je dan je mond dicht houdt ben je weer stil  ???

En BY THE WAY....als we een vogel waren blijkt wel dat de MANNEN de grootste "bek" hebben  ;D en vaak ook bij andere dieren is dit het geval...

Wij mensenvrouwtjes zijn gewoon slimmer en proberen de man dat ook bij te brengen wat in de praktijk heel moeilijk is  ::) ze snappen het niet en DAN moet je je mond houden  >:( ;D
;) Wilma

ps. douchedag vandaag  ??? ??? ;D

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Romy

Hoi Wilma

Jou vergelijking tussen ons (vrouwen) en popjes en mannetjes bij vogels vind ik heel geslaagd! Zo ver had ik nog niet gedacht.

Het is cru om te zeggen, maar mensenvrouwjes zijn biologisch echt wel de sterkere. Althans, zo leren wij dat toch op de unief!
Enkele voorbeeldjes :
- een vrouw heeft een hogere (biologische) leeftijdsverwachting dan een man
- een embryo is in eerste instantie vrouw en wordt slechts man omdat het embryo een Y-chromosoom heeft en dus een meerderheid aan mannelijke geslachtshormonen gaat aanmaken waardoor het vrouwelijke embryootje een mannetje wordt. Dus in eerste instantie is alles op de wereld vrouwelijk (ook bij de dieren! - enkele uitzonderingen van tweeslachtigheid e.d. uitgesloten)
- Mannen kunnen meer dodelijke erfelijke ziektes krijgen dan vrouwen (omdat erfelijke ziektes op het X - chromosoom liggen en een vrouw een tweede X - chromosoom heeft die het slechte kan compenseren. Een man heeft maar 1 X - chromosoom en heeft geen goei om te compenseren en wordt dus ziek. Een vrouw wordt slecht ziek als ze 2 slechte X- chromosomen heeft, dus die kans is kleiner als bij een man)
- wat zou een man doen zonder een vrouw? verhongeren, in vuile kleren rondlopen en overal te laat komen  ;D
(dit laatste is niet zo wetenschappelijk als de eerdere puntjes  ;))

Er moet wel bij gezegd worden : wat zouden wij doen zonder onze mannen  :D

Groetjes
Romy

PS : jullie merken waarschijnlijk wel dat dit mijn domein is, haha  :D ;) 8)

Mara

Goedemorgen Anja

Alles goed met je vandaag? Je stem alweer wat beter.

Voor de verandering heb ik ook eens badderfoto's  ;)

Liefs

Mara

Anja

Hallo allemaal,

Wat een discussie  ;D ;D ;D heb ik weer doen opwaaien. Ton vroeg heb je je boekje al gelezen. Wat daar toch allemaal voor onzin in staat  :P :P :P
Ik ben het helemaal met jullie eens maar het is gedaan met de rust hier. Mijn stem is er weer en ook nog het volume. De valkjes keken me aan op een manier van he ze is er weer.
Zouden ze dat daadwerkelijk merken?

En Wilma je houdt het goed bij hoor. Het is vandaag idd douchedag en ik heb weer foto's.
Kijk maar eens.

Yara,

Yobi,

Yunah,

Yahoo,

Yeni,

Yeuntje,

Yiba,

Yella,

Nog eens Yobi die er geen genoeg van kan krijgen,

Yella die nog altijd schrikt van de flits.

Yeuntje.

Yella in de handdoek.

En terwijl ik Yella in de handdoek wikkel en de kraan allang dicht is blijft Yobi daar gewoon zitten, wachtend op nog meer water.

Yobi toch maar in de handdoek gewikkeld.

Yahoo ook even in handdoek.

Zelfs Yeuntje in de handdoek.

Zijn wij niet knap?

Yella fluistert iets in het oor van Yahoo.

Kijk eens hoe knap Yara is.

Nog een keer Yara.

Nee ik wil nog een keer op de foto. Yella moet maar wachten.

Hier is dan Yella.

Haha wat een gedring om op de foto te mogen. Ik moet er gewoon van lachen.

Deze foto's zijn nog van gisteravond.

Yahoo die slaap heeft.

Yeni vind dat het maar eens afgelopen moet zijn tussen Yunah en Yiba. Als ze het ziet dan gaat ze zich ermee bemoeien en begint ze te pikken.

Yunah geeft Yiba een kusje.

Nou dat waren weer een boel foto's. Hoop dat jullie ervan genieten.

Verder heb ik eigenlijk nog wel een vraagje.
Yahoo gaat steeds meer schreeuwen. Niet fluiten maar echt schreeuwen. We geven hem al geen aandacht als hij dit doet. Verder jaagt hij iedereen in de kooi weg. Waar hij zit mag dan niemand in de buurt komen.
Is dit gewoon puberaal gedrag en gaat dit weer over? Wat kan ik hier verder aan doen?

Groetjes Anja

Caroline

Ik heb weer genoten.  :-* :-*

Wat een geweldige valkjes heb je toch, ik sta versteld hoe lekker Yella met de rest mee doet.

Doei doei!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bello

Hoi Anja,

Ja klinkt als Bello jullie Yahoo, alleen schreeuwt Bello niet, kan toch zien dat het broertjes zijn ook al is Bello van een eerder nest.

Welkom in de Pubertijd!!!!

Het dopje draai ik erop maar kan deze niet echt stevig vastdraaien zodat het touw wegglijd.

Groetjes Dorothé

Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

Anja

Hoi Caroline,

Fijn dat je hebt genoten. Nooit gedacht dat Yella zo goed met de rest overweg zou kunnen.
Hoop dat de problemen met je laptoppie snel zijn opgelost.

Hoi Dorothé,

Ik wordt er af en toe gewoon gek van. Hoop dat het snel over is.
Wat betreft je dopje............... als jet touw niet op de kooi zit kan je het dan wel gewoon dicht draaien? Kan zijn dat het touw op de kooi scheef zit en dan lukt het ook niet om de dop er helemaal op te draaien.
Anders zou ik het niet weten.

Groetjes Anja

*Esther*

Hoi Anja,

Ik las over je valkje dat de rest opjaagt?
Dat doet één van mijn valkjes ook! Punky.
Dat is ook de reden waarom hij hier in de voliere is gekomen. Maar hij doet het hier net zo!
Hij zat eerst met 5 andere valkjes in een deel van de voliere, maar toen ik de tussenwandjes er uit haalde begon hij weer.
Het was toen najaar en hij is al 4 jaar oud.
Tegen mijn principes maar heb hem gekortwiekt. Hij kan er prima mee vliegen van stok naar stok, maar jagen doet hij niet meer. Alleen als ze schrikken kan hij niet snel genoeg wegkomen. De andere valkjes gingen eerst steeds aan de kant voor hem, maar dat doen ze nu ook al een stuk minder.
Punky is kwa bouw en veren struktuur mijn mooiste valkje. Super strak valkje!

Dus misschien is het een tip voor als niks anders meer helpt?

Mooi douche foto's heb je gemaakt. Hier hangen ze met z'n alleen aan het gaas als het regent.

groetjes Esther

Anja

Hoi Esther,

Dank je wel voor de tip. Mijn valkjes zijn al allemaal gekortwiekt dus korter kunnen we het dan niet wieken  ;) ;) ;)

Dat lijkt mee ook een heel mooi gezicht met z'n alle aan de gaas hangen als het regent. Heb je er toevallig een foto van?

Groetjes Anja