26 mei 2025, 00:11:29

Geen interesse?

Gestart door Cinderella, 4 februari 2006, 12:12:59

« vorige - volgende »

Cinderella

Eventjes mijn verhaal doen.

Ik heb een tam popje dat niks anders meer deed dan eitjes leggen en broeden.Ik heb dan ook alles geprobeerd, de eitjes weg gehaald, laten liggen maar alles zonder resultaat.
Na een tijdje hebben we dan maar besloten om er een mannetje bij te zetten omdat ik niet wou dat ze haar eigen dood zou leggen of broeden.Ik heb bij een kweker een mooi tam mannetje gevonden.

Maar nu lijkt het dat het vrouwtje wel interesse heeft in het mannetje, ze roept hem ook of hoe noem je dat, maar het mannetje lijkt geen interesse in haar te hebben en alleen maar in mij.

Nu is mijn vraag eigenlijk of dit nog goed kan komen en hoe lang zoiets kan duren?

Groetjes

Karin

Hoe oud is het mannetje ? Hij zal pas interesse in haar krijgen als zijn homoontjes gaan opspelen, meestal zo rond de 9 - 10 maanden. Maar dan wel wachten tot hij een jaar is met kweken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Cinderella

Het mannetje is een jaar of twee oud.Helemaal precies weet ik het niet omdat hij niet geringd is.

Nog een klein vraagje tussendoor: Kan het eigenlijk kwaad om de eitjes met de handen aan te raken?Om te kijken of ze al dan niet bevrucht zijn?

Karin

Als je je handen goed gewassen hebt kan het geen kwaad.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

O, en als het mannetje 2 jaar alleen maar mensen gezien heeft duurt het even voor het weet dat het een valkje is  ;D Gewoon gedult hebben dus.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Cinderella

Bedankt in ieder geval.

We zullen dus moeten afwachten :)