8 mei 2025, 22:17:33

witmasker 9 jaar

Gestart door Tara, 7 juni 2003, 17:36:03

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

ik heb nu een massa valkparkietjes enzo en weldra krijg ik een grote volière. Ik heb ook een witmasker en die zit steeds samen met 1 van m'n lutino's, nu hoopte ik dat het een koppel zou komen enzo, maar het meeste wat ze ooit deden was mekaar kroelen ... Tazko de witmasker is ongeveer 9 jaar, zo zie ik het op zijn ring, hij heeft hier leren fluiten en is nog een stuk tam geworden, maar hij wil gewoon niet paren ... Zou dit door zijn leeftijd komen dat hij niet echt meer wil paren en alleen genieten? Want ik wil wel een nest met witte donsjes want ik wil nog een witmasker pop en man :'(.
Groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Tara,

Volgens mij heeft het niet met de leeftijd te maken hoor. Ze kunnen tot hun 14 of 15de d8 ik nog nestjes krijgen. Mss is het gewoon niet het ideale koppel, en dat het bij een andere valk wel lukt.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Mariska,

bedankt voor je reactie, nu weet ik ook dat het niet aan zijn leeftijd ligt, maar gewoon zijn karakter, ik zou heel graag met die mutatie kweken, maar als hij dat niet wil, soms kijkt hij zo naar Kiako van zou ik nu paren of niet en fluit hij naar haar, maar dan komt er toch niets van, misschien paart hij wel als we de grote volière hebben ::).

Bedankt voor de reactie :)
groetjes, Tara

Kolkkie

Hoi Tara,

Ik heb hier ook zo'n leuk exemplaar zitten van bijna 8, genaamd Coco. Die wil ook niet paren :(. Hij vind mij en donkere plekjes leuker.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hello

tja, je kan je vogels neit dwingen tot paren he tara!
mss moet je nog wat geduld hebben tot hij mer interesse krijgt in haar!
anders ga je een nieuwe witmasker man moeten kopen denk ik! :-X

SDC

Tara

Euhm, Stijn, ik zei toch niet dat ik mijn valkje zou dwingen? Ik zei alleen dat ik het graag zou hebben, en interesse heeft hij zeker in die pop, ik was ook al van plan om een jongere witmasker bij te kopen die dan wel paarlust heeft, want dit is meer een opa, genietend en geen zin meer in je weet wel wat :D.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

nee ik weet niet in wat :D :D :D
ja mss is het wel zo, heeft hij ooit al jongen gehad??
anders ligt het mss toch aan de leeftijd?

SDC

Tara

Tazko heb ik als 9 jaar oude gekocht, ik wil niet per se jongen van 'm, maar het zou wel schitterend zijn met een lutino. Ik weet dus niet of hij al eens een nestje gehad heeft ... Dat is wel erg jammer.

Groetjes, Tara

Stijn dc

jep das wel jammer dat je dat niet weet, mss is vragen aan de vorige eigenaar als je die kent?

wat geeft dat trouwens lutino x witkop?
speciale mutaties of gewoon 50% witko pen 50% lutino?

SDC

Tara

Hoi Stijn,

de witmasker heb ik in een dierenzaak gekocht, schandalig dat ze zo'n oude beesten nog verkopen! Haha, nee hoor, heb er geen spijt van, is een erg mooi en (soms) lief beestje.

Witmasker x lutino kan mooie mutaties geven
Je hebt zelf een klein beetje kans op  albino valkparkietje(s)!

En natuurlijk ook witmaskers en misschien ook wel lutino's,

groetjes, Tara

Stijn dc

ahzo in een dierenwinkel, ja toch wel stom dat ze zon oude dieren verkopen, maar voor sommige verkopers telt aleen hun portefeuille en niet de kwaliteit van de dieren jammer genoeg!!

ah kans op albino, dat wist ik niet, is wel zeldzaam neit?,

Tara

Ja albino's zijn wel zeldzaam, en die wil ik ook in mijn verzameling naar volgend jaar toe, want daar kan je toch weer mooie jongen mee hebben denk ik, dus snap je nu waarom ik Tazko en Kiako als koppel wou, ze zijn wel een soort koppel, maar niet het paarkoppeltype helaas, maar als ik nog ergens een witmaskertje vind die tamelijk jong is, die neem ik dan mee.

Groetjes, Tara

Stijn dc

jep, dat dacht ik al!!
ik ehb ook gelezen dat je mss japanse nachtegalen ging houden, die zijn verschrikkelijk duur tegenwoordig he, wel 125€ per stuk, en ze geven geen kweekgarantie, wel jammer want het zijn prachtige vogels!!
wij hebben nog een mannetje en die is echt mooi!!

SDC

Tara

Hoi Stijn, dat ze zo duur waren wist ik niet, maar ik ben al beginnen sparen en ik begin met de goedkoopste vogeltjes en misschien wacht ik nog even met een koppel japanse nachtegalen tot na het kweekseizoen want dan kunnen ze nogal agressief zijn, en misschien dan zijn de prijzen ook wat lager, maar ik moet zeker een of een koppel hebben want ik vind het supermooie vogeltjes en ik wil zeker er mee gaan kweken, geld kan me niet schelen, maar ik moet het wel hebben ... Over een goede maand is de volière er, en dan kan ik echt te werk gaan.

Groetjes, Tara

Stijn dc

ik denk niet dat ze in prijs gaan zakken hoor, ze kweken niet zo gemakkelijk en dan geld in china het uitvoerverbod, dus er mogen er geen meer ingevoerd worden!!
ze komen trouwens in japan niet voor, wist ja dat??

SDC