11 mei 2025, 19:52:16

het heen en weer?

Gestart door thunderace, 2 februari 2006, 13:57:01

« vorige - volgende »

thunderace

hallo allemaal,

Mijn valk heeft soms het heen en weer. Dan loop hij aan 1 kant van de kooi op de vloer steeds heen en weer. Dit gaat in een rap tempo. Hierbij maakt hij geen geluid, op de pootstapjes na dan. Heb ik een psychoot gekocht, of is dit normaal?

mvg Mathijs

Sanna

Hoi Mathijs,

Hoe lang heb je je valkje al? Het klinkt alsof hij zich gewoon nog even thuis moet gaan beginnen te voelen. Ik heb 1 popje die dat ook doet wanneer ze niet helemaal op haar gemak is of er gewoon errug graag uit wil ;D.

Groetjes, Sanna

Karin

Zit hij alleen ? Dit is nml typisch het gedrag van een valkje wat alleen in de kooi zit en op deze manier aandacht probeert te vragen. Het is geen psychoot, maar het kan wel psychische problemen bij hem gaan geven als hij altijd alleen gehouden wordt. Zorg dat de kooi ruim genoeg is en zodra je valkje goed tam is koop er dan een tweede bij. Ze blijven prima tam, zolang je je er maar veel mee bezig blijft houden. Valkjes horen gewoon niet alleen te zitten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

thunderace

hallo,

Bedankt voor de reacties. We hebben koko idd pas een week. Of het nu het wennen/aandacht trekken is of omdat ie eruit wil weet ik dus niet. Er nu uitlaten lijkt me te snel, toch?

groeten Mathijs