7 mei 2025, 00:07:19

Favoriete zitplaats van je valk

Gestart door Irene, 6 juni 2003, 23:41:48

« vorige - volgende »

Irene

6 juni 2003, 23:41:48 Last Edit: 6 juni 2003, 23:47:06 by irene
dag allemaal,
ben benieuwd waar jullie valkjes graag zitten. Gijs heeft drie plekjes; op mijn schouder (om te kroelen of om mijn sieraden dwangmatig te slopen  >:( ;D :D), op de kast om te spelen ( leuk om speeltjes er van af te smijten en ze dan in de gaten te houden HOE het valt, erg grappig gezicht! :D :D) en op zijn "Gijsmobiel" ( zelfgemaakt "schommel" voor het raam, zodat meneer het als een opa allemaal wel even inde gaten houdt wat er buiten gebeurt!! :D :D)!
Alvast bedankt voor het invullen!
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Marianne

Hoi Irene,

Helaas kan je maar 1 ding invullen in de poll maar ik heb 3 valkparkietjes en die hebben alle 3 een eigen plekje waar ze het liefste zitten.
Jacco zit op mijn schouder of hoofd
Bassie zit het liefst op de kooi
Dobey zit het liefst op de touwentrap die aan het plafon hangt.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Speedy

Ja ja, dat is moeilijk invullen als je er 4 hebt. :D :D :D

Ik ga ervan uit, als ze uit de voliere komen.

Speedy begint op mijn hoofd en vliegt dan op de kast, daarvandaan naar de keuken, want hij vind het erg leuk om bij het raam te zitten op het nieuw gemaakte valken-mobiel.

Punky zit graag op de plafond-ventilator, zo kan ze alles goed overzien.
Het hangt er vanaf, maar ze wil ook nog wel eens achter Speedy aan de keuken in om ook bij het raam te gaan zitten.

Yellow vliegt als eerste naar de ventilator, omdat hij bij Ounky wil zijn, dus waar zij gaat is hij ook.
Behalve bij het raam is ie nog niet geweest.

Koko is een laagzitter, zij vliegt wel ff rondjes en komt op de kast, maar ze zit het liefst bij ons op de leunig van de stoel.
Op de ventilator is ze nog nooit geweest.

En als er 1 in de keuken in mijn wok gaat zitten, meestal begint Speedy daarmee, dan volgen Punky en Yellow ook.
Dan zitten ze er met z'n 3en in, dus ik zou zo de wok op het vuur kunnen zetten voor een lekker maaltje  ;D ;D nee hoor..

In de kooi, zitten Speedy, Punky en Yellow meestal op de ketting helemaal bovenin de voliere.
Als deze 3 weer wat lager zitten, gaat Koko omhoog.
Verder benutten ze de hele voliere.

Hoop dat je dit bedoelt.

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Irene,

Coco zit graag op 4 plekken. Op mijn schouder, op mijn slaapbank, voor het raam en in donkere hoekjes, bijv. de magnetron  :o en het broodmandje in de kast.

Einstein zit liever op de kooi of op de monitor.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

mijn valkjes zitten in een voliere, dus dat hoort bij ergens anders zeker!!
 :D :D :D

Paul

Hoi Irene,
Ik heb er 18 en ze zitten op de vreemdste plaatsen soms.
En dat is per valkje ook heel verschillen.
Een aantal zitten vaak op een hoog randje ergens in de kamer.
Eentje slaapt naast ons op een ventilator die naast het bed staat dan kan ie ons goed in de gaten houden.
Sommige blijven het liefste in de kooi.
Een par zitten ook graar op mijn schouders op op mijn hoofd.
ik heb er ook die graag op de grond lopen en een zit altijd op de grond in hoekjes dozen te slopen die er staan.
Echt heel verschillend dus :-)

Groetjes,  Paul

Annemieke

Hoi Irene,

Ik heb nu nog maar een valkje (Teddy) en die zit zeker niet stil.

Maar als hij al even stil zit dan is dat bij voorkeur op de bank of op mijn hoofd of schouder.

Verder komt hij zo'n beetje overal: in de keukenkastjes, op de tv, in de magnetron, op de keukenkastjes, in de voorraadkast, op deuren  :o, op zijn kooi en nog veel meer.

Succes met je poll.
Groetjes,

Annemieke, Teddy & Punky

Kolkkie

Hoi Irene,

Ik was nog een plekje vergeten. Coco vertoefd ook graag op mijn bed. Als ik in bed lig komt hij vaak op mijn kussen zitten. Verder sloopt hij mijn bed, zodat ik regelmatig een splinter in mijn lijf heb zitten. De deugniet.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Hanna

hallo,

Ik heb gestemd voor 'ergens anders'.  Fabio en Niels zitten het liefst op de keukendeur.  Dat kan geen kwaad hoor, want die deur gaat toch nooit toe.
Verder zitten ze ook heel graag op mijn schouder of mijn knie, op tafel als we zitten te eten en ook lopen ze graag wat rond in de living.  Moet je wel uitkijken dat je niet op hen trapt.  Groetjes

Jeffry83

Mijn valkje zit het liefst op me schouders,als ik d'r kooi open doe vliegt ze altijd naar me toe,alleen het landen lukt nog niet echt (ze is als deze week voorbij is 7 weken) ze landt dan meestal op me hoofd,,ook eens een keer toen plat op me gezicht  :D
R.I.P:
Khira: 06-2003/07-2007

Natalie

Hoi Irene,

Mijn valkjes zaten altijd graag op de deur tussen de gang en de woonkamer. Gelukkig was het trappenhuis overdekt, want als de bel ging wilde er wel eens ééntje meevliegen naar de voordeur, maar verder weg konden ze dus niet. Ze waren er haast sneller dan ik, nieuwsgierige aagjes  ;D Een ander favoriet plekje was de monitor van mijn computer. Daar zaten ze dan gezellig naast elkaar te dutten. Of op mijn schouder, lekker aan mijn oorbellen hangen  :o of aan het pootje van mijn bril

bobby

:) :) :)
hoi!
mijn valkparkiet zit graag op hoofden, zolamg het niet het mijne is. :(  zodra mijn moeder of broer binnenkomt zit hij bij hun op het hoofd.
groetjes stephenie