16 mei 2025, 04:54:32

Jessy'shome

Gestart door inayce, 29 januari 2006, 21:55:11

« vorige - volgende »

bobbie

Hoi Ina,

O, wat een geluk, jij bent ook een oma. Wat is dat toch heerlijk he. Ik heb 3 kleinzoons. Elke vrijdag heb ik Renzo, mijn kleinzoon die in mei 3 jaar wordt. Dat is ONZE dag. 8)
Hij heeft Down Syndroom. Een boef met een enorm groot gevoel voor humor. :D

Wat staan jullie er toch geweldig op. Kleine Luuk kijkt helemaal geconcentreerd naar Jessy. Deveny heeft met jou een heel serieus gesprek over Jessy geloof ik.

Leuk dat Jessy zo'n slimmerd is.
Ik kom gauw weer lezen.

Groetjes, nel :)

Kirsten

Hoi Ina,

Gisteren had ik de foto's gezien en oh wat genieten was het weer,. je heb ook een prachtige kleindochter hoor en ze lijkt inderdaad serieus in gesprek,. Jessy denkt, nou ik ga lekker knabbelen. :D

Is Yce trouwens al wel wat aan Jessy gewend nu?

Groetjes
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

inayce

Hoi Kirsten,

Ja hoor Yce is helemaal gewend aan Jessy,natuurlijk is hij af en toe nog wel een beetje jaloers maar hij werkt als de beste ook al zit Jessy op mijn schouder of schoot, dat is het voordeel van een hulphond die is zo goed getraind en dus kun je hem ook makkelijk aan nieuwe dingen laten wennen en Jessy let eigenlijk totaal niet op Yce.
Jessy zit nu bij Dik die hij ook wel heel erg lief vind, ik vind het wel fijn dat Jessy bij ons beide graag zit , ons vorige valkje had echt een hekel aan Dik en dat was knap lastig .
Jessy is heel makkelijk er komen hier toch zeker wel 20 verschillende mensen over de vloer en Jessy vindt het allemaal oke, af en toe gaat hij bij een ADLer op de schouder zitten en sommige negeert hij, ik ben wel blij dat hij zo makkelijk is want ja al die mensen komen natuurlijk heel dicht in zijn buurt als ze mij helpen.
Je hebt echt een top valkje gekweekt hoor, je bent een kanjer.

Groetjes Ina enYce en Jessy

marilyn

hoikes ina

ik betwijfel niet dat kirsten haar best gedaan heeft met jessy, ik ben daar zelfs van overtuigd maar ook door jouw goede zorgen en het weten waar de grenzen liggen is jessy zo'n lief valkje  ;) jullie verdienen allebei een pluim voor jullie prestatie

groetjes marilyn

Kirsten

Hoi Ina,

Dank je wel :D,.ik heb hem met heel veel liefde tam gemaakt voor jullie,. Ik vind het dan ook heerlijk dat hij er gelijk zo bij past, Hij heeft duidelijk zijn plekje gevonden.

Ook top dat Yce het allemaal prima vind,. prachtige foto weer,. Ik geniet elke keer erg van je foto's overigens:D

Heeft Dik al een idee hoe hij het met de voliere gaat doen?
gelukkig duurt het nog even voordat het voorjaar is, maar het zou voor jou wel erg leuk zijn als je vanuit binnen zijn vogels kan bewonderen. Jullie hebben ook diamantduifjes toch?
Toevallig was ik op een kleine vogelbeurs in Boskoop,. en daar zaten ze ook,. erg leuk hoor.

Vanmorgen heb ik trouwens voorgelezen in Demi's klas,. Ik was best een beetje zenuwachtig gek he,. hihi maar alles is goed gegaan. Donderdagavond ga ik weer voor een jurk kijken,. spannend en ik ben benieuwd :D

Groetjes
Kirsten

Ankie

Hoi Ina

Ik las net in Kirstens dagboek dat jij een valkje van haar hebt ! Ze heeft prachtige valkjes en ik heb veel bewondering voor haar gekregen ! Ik wil je dus bij deze even feliciteren met Jessy...wat is hij leuk he ? Wat geweldig dat het zo goed gaat en een aantal dingen herken ik wel...zoals je verhaal over het eten en het pikken van het vlees ! Ik heb ook een hond (nou ja ...meer een reuzerat ) en die aast altijd op hetgeen mijn vogels laten vallen (qua eten dan ).
Ik vindt trouwens je dagboek erg leuk om te lezen en je hebt prachtige kleinkinderen en je hond is echt heel schitterend .
Ik werk bij iemend met een Golden Retriever en die is ook zoooo lief !
Ik kom zeker nog vaak bij je buurten !

Groet van Ankie

inayce

Hoi Ankie,

Leuk dat je Jessy's dagboek gevonden hebt, ja het is een super vogel waar we hier heel blij mee zijn.

Zonet heeft meneertje weer een avontuurtje beleeft wat hij niet leuk vond.
Jessy zat bij Dik( mijn man) op z'n schouder, daar zit hij graag lekker zachtjes in het oorlelletje van Dik te bijten en die dondersteen weet dat Dik dat toe laat en ik niet dus kiest hij daar Dik voor uit, maar wat gebeurde er nu,Dik staat de afwas te doen met Jessy op z'n schouder en ineens vliegt Jessy weg zo met een grote plons in de afwasteil, dat was echt geen gezicht, al kreisend vloog Jessy eruit helemaal wit van het sop, Jessy vond hier dus echt niets aan, hij kwam meteen naar mij toe om troost te zoeken, hij kroop meteen tussen mijn blouse en m'n jasje , ik dus ook meteen lekker nat, Dik heeft hem een beetje droog gedept en nu zit meneertje zich helemaal te poetsen.
Jammer genoeg had ik geen fototoestel bij de hand want het was echt een koddig gezicht, Jessy helemaal onder het schuim.

Groetjes Ina,Yce en Jessy.

bobbie

;D ;D ;D

Had ik weleens willen zien. :D

Groetjes, Nel :)

marilyn

hoikes ina

hahahaha dat moet idd eff schrikken geweest zijn voor jessy  :P ik heb ook eens zoiets meegemaakt met knabbel maar het was geen afwaswater maar onze kleine joran (zoontje) zat in bad en doordat die kleine dondersteen in het bad nogal streken heeft laten we de deur openstaan maar knabbeltje had het leuk gevonden om te balanceren op de badrand hahahaha niet lang hoor want pardoes hij lag bij joran in het bad  :P zo zie ik maar dat ik niet de enige ben die zoiets voor krijg  ::) sindsdien gaan de birdie's niet meer uit hun kooi als joran in bad gaat hahahaha  ;)

groetjes marilyn

ps jessy zal algauw weer de oude zijn hoor  ;)

inayce

Hoi Marilyn,

Nou Jessy heeft al weer praatjes voor 10 hoor, hij heeft zichzelf helemaal opgepoetst en zit nu weer mooi te zijn op m'n schouder.

Het is iedere dag weer genieten van Jessy, we vinden het nog steeds heel erg bijzonder dat een valkje dat nog maar zo kort bij ons is zich al zo aan ons gehecht heeft.

Groetjes Ina,Yce en Jessy.

inayce

Hoi Kirsten,

Nee Dik weet nog niet hoe hij z'n voliere wil gaan doen, juist het ontwerpen van dat ding maakt dat hij grijze haren krijgt.

Ja het zal voor mij veel leuker zijn als ik vanuit de kamer de vogels kan zien.

Dik heeft inderdaad diamantduifjes in de voliere gggrrr.... wat kunnen die s'morgens vroeg ( 5 uur) verschrikkelijk koeren zeg, ik ben gek op dieren maar die wil ik af en toe wel achter het behang plakken en het maakt niet uit of de luiken er voor zitten, om 5 uur gaat zeker het mannetje kenbaar maken dat ie er is.

Je hebt net zeker Jessy's sop partijtje gelezen, nou op dit moment vind hij het aanrecht helemaal niet leuk en dat vind ik prima kan hij ook de muisjes niet van het aanrecht pikken als Dik z'n brood aan het klaarmaken is.

Groetjes van Ina en Yce en natuurlijk Jessy

Kirsten

Hoi Ina,

Als hij hulp nodig heeft of wat advies,. dan moet hij anders even in een mailtje laten weten wat hij wil,. Jan heeft zoveel van onze voliere zelf gemaakt en ontworpen, dat hij vast wel wat ideeën voor hem heeft ;)

Haha en ja ik had het al gelezen,. die lieverd helemaal onder het sop,. Valkparkieten zijn altijd een beetje maf en dit bevestigd het maar weer eens,. hihi en inderdaad gelijk het muisjes pikken afgeleerd ;D

Groetjes
Kirsten

marilyn

hoikes ina

mijn valkjes zijn ook nog maar een paar maanden oud en ik geniet nog elke dag van hen en ik denk niet dat het bij ooit zal ophouden want ik ben een vogelgek  :P al van kindsaf aan droom ik van een eigen tam vogeltje omdat mijn tante vroeger een tam parkietje had en daar heb ik vele jaren plezier aan gehad en nu heb ik chica (en knabbeltje ook nog ) en heb ik beslist dat mijn valkjes mogen uitbreiden  :D dus er komen er nog bij (al weet ik nog niet wanneer want ze moeten bij wijze van spreken nog in hun ei kruipen  ::) ) en een valkje kan je echt heeeeeeeeeel erg tam krijgen zolang je er maar aandacht genoeg aan besteed maar bij jou krijgt jessy een echte thuis dat heb ik allang begrepen uit jou verhalen  ;) geniet maar veel met jessy want ook jessy geniet van jou  ;)

groetjes marilyn

Ankie

Hoi Ina

Ik heb genoten van je sopverhaal en je zal nog wel veel meer van dit soort acties van Jessy kunnen gaan vertellen .
Ik heb Zazou en Nala nu bijna een jaar ...Zazou is Zondag 1 geworden en geniet iedere dag volop van mijn valkjes en ook van de rest van de dieren hier hoor !! Maar ze hebben toch iets speciaals !!!!! Lekker gek !

Groet van Ankie

inayce

Slimme Jessy,

Dik mijn man laat Jessy regelmatig drinken uit een glas dat op het aanrecht staat, het is een nogal fel gekleurd glas, vanmiddag zat Jessy bij mij en ineens ging hij roepen en weg vliegen en iedere keer ging hij bij het aanrecht zitten, er stond daar wel een glas met water maar niet "zijn fel gekleurde glas", ik vroeg toen aan  Dik vroeg of hij Jessy's gekleurde glas neer wilde zetten en zodra dat glas er stond ging meneertje daar uit drinken, ik vind dat heel grappig dat hij uit zijn eigen glas wilde drinken en niet uit een "gewoon"glas.

Groetjes Ina,Yce en Jessy