13 mei 2025, 23:43:40

eet heel erg veel

Gestart door Gerdy, 25 januari 2006, 12:11:16

« vorige - volgende »

Gerdy

ik heb  Cocy nu anderhalve week ,de eerste dagen schreeuwde ze heel erg en inderdaad dat is nu veel minder wat jullie al schreven ,maar nu zit ze eigenlijk alleen nog maar op haar etensbakje en eet heel erg veel. Bijna de gehele dag blijft ze op het randje van haar etensbakje zitten totdat ze heel erg laat gaat slapen s avonds.Ik heb geen idee wat dit te betekenen heeft,moet ik het etensbakje een aantal uren weghalen? ik weet het niet. Hopenlijk weet iemand hier raad mee.
gr Gerdy

Ineke

Dat deed onze vogel ook in t begin, nu ie ook buiten de kooi vertoeft doet ie dat niet meer. Misschien kun je rond een uur of negen het licht in de buurt van de kooi uit doen, zodat ie kan slapen?
Eet ie echt alles op of wroet ie alleen?
Hou oud is Cocy? Eet ie ook knabbelstaven, groente+fruit, e.d.?
Kun je misschien 's ochtends en 's avonds iets in het bakje doen ipv ineens alles?
Heb je ook speelgoed in de kooi?

Gerdy

ze heeft speelgoed een knabbelstaafje af en toe trosgierst waar ze helemaal niet naar om kijkt trouwens ze krijgt ook groente en fruit maar dat laat ze allemaal links liggen.en ik kan haar nog niet los doen omdat ze nog niet tam is. Ze is nu ongeveer 14 weken.
gr Gerdy

Ineke

Dan zou ik gewoon nog een week of twee heel veel geduld hebben en elke dag een paar uur naast haar kooi gaan zitten en je hand erin leggen (dus niet bewegen in t begin, gewoon erin leggen) + veel praten. Jammer dat Cocy geen trosgierst lust, handig om tam te maken. Misschien lust ie iets anders dat je als lokmiddel kunt gebruiken?
In elk geval veel succes! Wij dachten ook dat onze schrikachtige vogel niet erg tam zou worden en het resultaat na nu acht weken hadden we nooit durven hopen!