6 mei 2025, 09:23:18

Kale streep op de borst + foto

Gestart door Rianne, 22 januari 2006, 20:10:42

« vorige - volgende »

Rianne

22 januari 2006, 20:10:42 Last Edit: 23 januari 2006, 13:44:40 by Rianne
Mijn valkje van +/- 4 a 5 jaar (afgelopen November gekocht) heeft een kale streep over de borst, van boven naar beneden. Dit kan ik zien als ik op de borst blaas. Het ziet er niet naar uit dat er nieuwe veren komen.
Is mijn valkje ziek geweest of kan dit door andere dingen komen (bijv veel broeden)?

Bianca

Ik heb hier ook een pop die, als zij lekker puffy zit (veertjes opgeblazen) ook een soort streep heeft presies in het midden.
Waar dus geen veertjes groeien.
Niets om je zorgen over te maken.
Als ze normaal zit zie je er niets van.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

valkje-jacco

hoi,

als valkjes paren hebben ze hetzelfde, ook zo'n streep, dus waarschijnlijk is het gewoon normaal,

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Karin

Als ze op eitjes zit is het een must  ;D En het duurt dan weer even voor het begroeit is.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Rianne

De man waar ik haar vandaan had, zei dat hij geen nestje van haar heeft gehad. Dus hoe lang dat geleden is weet ik niet.
Maar idd, als ze gewoon zit, zie je er niks van. Maar bij mijn andere valkjes had ik het nog nooit gezien.
Hebben alleen popjes dit?

valkje-jacco

Hoi,

kan je even een foto laten zsien, misschien heeft jacco(mannetje) hetzelfde...

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Rianne

Ik zal het eens proberen. Het is lastig want ze is niet tam en gaat dus weg als ik dichtbij kom.

Rianne

Ze kwam niet dichterbij zitten, dus dan maar zo. Die streep zie je nu zitten, dat hebben meer valkjes. Maar als ik de veertjes opzij blaas, is het helemaal kaal.

Inger m

Hoi,
Bij vogels groeien niet overal veren, maar deze komen te voorschijn uit zgn. 'veervelden'. Door de ligging van de veren wordt het hele lichaam wel bedekt. Het is dus volkomen normaal dat het kaal is (als je blaast) rond deze streep.

Een broedse vogel verliest een deel van de buikveren en wordt kaal. Op deze manier komen de eieren in direct contact met de huid voor betere verwarming.

De vogel zoals op deze foto vind ik normaal.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.