8 mei 2025, 07:26:20

Van tevoren pap in huis halen?

Gestart door bobbie, 22 januari 2006, 19:06:00

« vorige - volgende »

Mariska

Hoi Nel,

Ik vind het hartstikke goed dat je je nu al gaat voorbereiden hoor.
Heb ik ook al gedaan en ik heb nog geen ei ;D
Alleen wipwappers zoals je weet ::) ;D
Maar alles is al gezegd dus ik kan je niet verder van dienst zijn.
Ik heb Binky ook grootgebracht met Nutriburd ;)
En het is helemaal niet raar hoor dat je zenuwachtig bent!
Maar wij zijn er allemaal voor je :-*

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

carco

Hoi Nel

Als ze geen Nutribird hebben kan je ook Kaytee nemen dit is ook heel goed en compleet.
En volgens mij kan je yakult gewoon gelijk geven hoor. Maar ik geloof niet dat je dit onmiddelijk hoeft te doen.
En daar komt nog bij dat dit aan bederf onderhevig is, dit heb je snel genoeg gehaald, want dit verkopen ze in iedere supermarkt ;)
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

margreet

hallo Nel,

Vandaag is het eerste eitje gelegd, dus heb ik over drie weken ook nutrbird in huis, alleen hoop ik het niet te hoeven gebruiken, de vorige keer ook niet. Het laatste nestje bestond uit 5 jongen waarvan de jongste een behoorlijke groeiachterstand had, hij werd over het hoofd gezien en kreeg daardoor te weinig voeding, toen heb de oudsten 2 keer per dag eruit gehaald (ze waren toen al 3 weken) zodat hij alle aandacht kreeg, vanaf dat moment ging het goed. Ik hoop dat het nu ook weer goed gaat want grootbrengen met een spuitje, zeker vanaf heel jong lijkt mij heel moeilijk.
Maak je maar geen al te grote zorgen, de meeste koppels redden het zonder hulp van buitenaf, het is natuurlijk niet verkeerd om in geval van nood alles bij de hand te hebben dat heb ik ook.

groetjes Margreet

Karin

22 januari 2006, 22:56:37 #18 Last Edit: 23 januari 2006, 20:29:58 by Karin
Spannend hè Nel, zo'n eerste nestje  ;D In principe kunnen ze 6 heel goed aan hoor. Zeker niet te vroeg gaan bijvoeren, vertrouw op de ouders. Wel natuurlijk pap in huis halen, want zoiets heb je altijd in het weekend nodig  ::) Nog een tip, mocht je meerdere koppels hebben, probeer er dan altijd 2 tegelijk aan een nest te laten beginnen. Dan kun je altijd een jong onder een ander schuiven mocht het mis gaan  ;) Yakult hoeft niet, want in nutribird A21`zitten al lactobacilli. Yakult kun je overal kopen en hoef je pas te geven als bij handvoeidng de krop niet goed leegt.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Hoi Nel, ik denk dat het voor jou het makkelijkste is om naar Papegaaienwinkel Rijo te rijden in maassluis.
Wel even van te voren bellen, of ze A21 hebben, anders rijd je voor niets.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

bobbie

Hoi,

Bedankt voor de tip Bianca, die weet ik inderdaad te zitten.

Ik denk trouwens dat dierenspeciaalzaak De Molen het dan ook wel zal hebben. Die hebben een zeer groot assortiement aan artikelen.

Dat is hun reden geweest om niet mee te gaan in het concern van ............. he, hoe heet dat ook al weer . uhmm ..

O ja Pets Place. Dan zouden ze verplicht zijn hun assortiment in te krimpen en dat wilden ze niet, dat is hun kracht zeg maar. Ik zal iig eerst bellen voor ik op pad ga.

groetjes, nel

Hoi Karin,

Ja slim, meerdere koppels tegelijk laten broeden. Alleen ik word geen kweker hoor. Ze waren broeds dus leek het me leuk het een keer mee te maken en gaf hun een eigen grote kooi en een broedhok. Zoist gekummen zech mar. ;)

Maar ik hou hem wel in maar achterhoofd.

Iedereen bedankt voor het meedenken trouwens he. Voelt goed. Stuk miinder onzeker. ;D

Groetjes, Nel :)

bobbie

Hoi,

Om jullie op de hoogte te houden: ik heb net Nutribird A21 gehaald (inderdaad Riny, met een groene deksel).

Een kropnaald is niet zomaar te krijgen, die moet je bestellen als je die wilt hebben.

Tot zover.

Groetjes, nel :)

Riny

Hoy Nel
Als je verlegen zit om een kropnaald geef je maar een gil.
Ik weet nog wel een ''leverancier''
Groetjes Riny :D