29 april 2024, 02:42:28

eten

Gestart door p2, 21 januari 2006, 15:39:16

« vorige - volgende »

p2

hallo mijn valkje heet p2 en als het goed is is hij nu ongeveer 3 maanen oud en krijgt nog steeds eimengsel met parkieten voer nou wilde ik graag weten waneer hij nu ander eten mag ? hoe oud moeten ze dan zijn ?
voor de rest is hij al te leuk ,alleen nog niet tam fluit de steren van de hemel maar wil echt niet bij ons zitten
komt ook weinig ze kooi uit terwijl zijn kooi de hele dag open staat ik zet vaak filmpjes op van parkieten geluiden dan vliegt hij meestal de gordijnen in  kan hem dan wel gewoon pakken maar zodra hij zijn kooi ziet vliegt hij er weer naar toe en blijft daar dan ook .hoe zouden we hem kunnen lokken of nieuwschierig maken ? zou het zo leuk vinden als hij ook bij ons kwam,heb al eerder een valkparkiet gehad pino die is helaas met 2 maanden overleden maar die was zo lief ,die rende echt de hele dag achter me aan kon ik aaien kusjes geven en lekker knuffelen dat was echt grappig zodra hij zijn kooi uit was rende die echt naar me toe en ging dan op me schoen staan dat ik hem dan moest pakken ja echt leuk,
maar p2 wil bijna niks van ons weten ?/? help
hoe krijgen we hem tam ?
groetjes bianca

ManjaV

Hoi Bianca,

Probeer het eens door wat lekkers in je hand te nemen en dit voor te houden aan P2. Hij zal zeer waarschijnlijk na verloop van tijd (als je dit consequent volhoudt) het van je aan willen nemen. Daarna ga je een stapje verder. Met bijv. een zonnenbloempitje in je hand laat je hem op je vinger stappen. Gelokt door het pitje zal hij graag uit zichzelf op je vinger willen gaan zitten. Dit kan echter wel eventjes duren eer het zover is. Dus je moet heel geduldig volhouden. Tips hierbij zijn om heel rustig te blijven en als hij niet wil, stoppen en dan de volgende dag nog een keer proberen.
Het is een idee om dit eerst in de kooi te proberen, door heel rustig je hand naar binnen te doen met het pitje in je hand. Na verloop van tijd zal hij dan vanzelf op je vinger stappen en kan je hem uit de kooi halen.
Je valkje is drie maanden oud? Hij mag m.i. gewoon voer hebben maar je moet zeker eivoer blijven geven!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Riny

Hoy Bianca
Als je heel erg veel op een zachte toon tegen je valkje praat win je ook zijn vertrouwen.
En op onderstaande link staat een stappenplan om valkjes tam te maken.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12896.0.html
Veel succes.
Geef je P2 ook trosgierst dan eten ze ook graag.
Groetjes Riny :D

Mariska

Hoi Bianca,

Wat bedoel je precies met ander eten?
Het is belangrijk dat hij sepia, grit en maagkiezel, een evt een mineralenblokje in zijn kooi heeft.
Daarnaast mag hij natuurlijk eivoer hebben.
De hoeveelheid daarvan denkt iedereen anders over.
Ik bied het elke dag aan zodat ze kunnen pakken wanneer ze zin hebben.
Hij mag ook groente en fruit hebben (GEEN AVOCADO)
Trosgierst zijn ze gek op en snoepstaven.
Maar als je gewoon parkietenvoer geeft zou ik wel overstappen op valkparkietenvoer ;)

Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is, want dit mag hij allemaal hebben.
De eerste 3 dingen moeten zelfs standaard in de kooi aanwezig zijn.

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & SueƱo (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)