11 mei 2025, 23:53:23

tot wanneer gebruiken nutribird pot

Gestart door Lin, 10 februari 2006, 13:38:25

« vorige - volgende »

Lin

Ik heb nog een pot nutribird. Daarop staat 03-2006. Hij heeft altijd dicht gezeten. Maar tot wanneer zouden jullie de pot gebruiken? Ik heb nu twee kleintjes van rond de 2 weken. En als hij nog maar kort houdbaar is kan ik wel wat bijvoeren,anders zonde van het geld.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Volgens mij geeft Karin haar jonkies 1 keer per dag handopfok, om ze zo extra tam te maken. Misschien kun jij dat ook gaan doen? Ik denk zelf dat het de maand Maart ook nog wel houdbaar is, het heeft tenslotte dicht gestaan.

Lin

Ik ga ze ook wel een beetje bijvoeren. Als de pot langer houdbaar was dan niet. Ik ga hem openmaken zodra ze drie weken zijn.

Groeten, Lin

Tara

Hoi,

volgens mij kan het niet zoveel kwaad, hoogstens de smaak die een beetje verandert. We zien dit nu allemaal in een vak...

Maar er staat alleen maar een datum op zeker? Niet ten minste houdbaar tot.... Tja dan vind ik het een moeilijke om te zeggen, je mag het langer gebruiken, maar het is geen product die snel bederft, dus kan het zeker wat langer gebruikt worden dan de datum, schade zal 't niet aanrichten.

Groetjes, Tara

Karin

Als het alleen om bijvoeren gaat kun je het gerust gebruiken hoor, zelfs als het een maand of 2 over datum is. Is het echt om een jong groot te brengen dan zou ik het niet over datum te gebruiken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Lin

Riny

Hoy Lin
In de zaak waar ik altijd mijn nutribird koop hebben ze me gezegd,dat ik het ook in de diepvries kon bewaren.
Meestal doe ik de hoeveelheid die ik over heb, in een plastic zakje, wat ik goed afsluit.
Groetjes Riny :D

Bianca

dan kun je het het beste met zo'n vaccuum sealer afsluiten en invriezen. (blokker/marskramer/euroshop)
Die dingetjes zijn niet zo heel duur en erg handig.
Ook voor je eigen vlees en groentes.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Lin

M.

Ik heb hier een pot staan die wel weg kan.

Ik heb hem vorig zomer gebruikt voor mn parkietje, maar die vloog ongelukkig tegen de deurklink aan :( dus zit met een volle pot die al open is geweest.

De groothandel waar ik het gekocht heb wist me te vertellen dat het maar een half jaar na openen houdbaar is, maar hoe het zit met een gesloten pot, geen idee...

De eerste kleintjes alweer, leuk  :D

Lin

Inderdaad de eerste valkjes zijn te vinden onder dagboeken/verhalen!