15 mei 2025, 01:55:04

Broedhok

Gestart door Denise, 13 februari 2006, 20:40:39

« vorige - volgende »

Denise

Hey hey.

Ik heb een broedhok voor mijn koppeltje en het duurt niet zo heel lang meer of hij word in de kooi geplaatst.
Het is mijn aller eerste keer dus ik hoop dat het goed gaat.
Maar mijn vraag is moet ik nog iets in dat broedhok zelf leggen??
En hebben jullie verder nog handige tips?

Groetjes Denise.

Tara

Hoi Denise,

je hebt verschillende broedblokken.
In sommige broedblokken is er een kuiltje in gemaakt voor de eitjes, daar leggen sommige mensen niks meer in. Maar er zijn ook blokken waar dat niet in zit.

Maar hoe dan ook, ikzelf leg er toch altijd houtvezel in, waarom? Om de vastheid. Ze gaan minder snel rollen, en je hebt dus ook minder kans dat de eitjes breken :)

Succes!

Groetjes, Tara

Kirsten

Hoi Denise,

Ik heb zelf hennepvezel in de broedhokken liggen en vinden ze erg prettig. en verder tips,. eeh zo hoog mogelijk hangen is vaak wel gewenst, maar verder kan ik zo snel niets bedenken.
Je moet natuurlijk wel voor je koppeltje zorgen dat ze de aanvullingen die nodig zijn voor de voorbereiding van he broeden aanwezig zijn,. sepia, grit, kiezel,. minimaal tweemaal per week eivoer en ik geef ze meestal ook wat extra calciumpreparaat.

Groetjes en hou je ons op de hoogte? :D
Kirsten

Onze hobbykwekerij en webshop vind je hier!

--------------------------------

Denise

Ow ik houd jullie zeker op de hoogte!
Ik zal alle adviesen gebruiken hoor:P
Mijn broedhok heeft ook een kuiltje maar ik leg er voor de zekerheid toch houtvezel in.
Ook heb ik een keer de tip gekregen om iedere ochtend een sneetje bruinbrood in het hok te leggen om de ouders aan te sporen hun jongen ook in de ochtend te voeden.

Tara

Hoi Denise,

normaal voeden ze sowieso hoor :D
Maar de tip zal je wss gegeven zijn omdat ze dan iets te eten hebben, en ze dan meestal sneller gaan voeren ;)

Groetjes, Tara