Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Gerda

Hoi Lin,

Ik vind 30 euro voor een wildkleurtje een goed bedrag! In het nest heb je nog moeten bijvoeren en alle tijd die je er in steekt!! Bovendien hebben ze inderdaad mooie splitten!!!

Dus laat je niet gek maken. Een valkje is niet iets waar op moet worden afgedingd!! Je staat er niet mee op de markt!!!

Liefs, Gerda

Lin

Oke bedankt voor de reacties!

Inger,

Kijk als je nou veel valkjes hebt dan kan het wel uit. Maar als ik ze nou zou verkopen voor 15 euro en ze willen een dna test dan kan dat niet. ik betaal namlijk de helft mee dat is dan 11,25 gaat er ook nog wat mis en je moet bijvoeren dan is 15 euro per valk ook niet veel. Mocht ik nou een voliere valk zoeken dan ga ik ook geen 30 euro uitgeven. Maar dit ligt iets anders.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Inger m

Hoi Lin,
Ben het met je eens. Een valkparkiet waar zoveel in is gestoken is het ook waard. Als de koper dit niet verwacht en niet wil betalen is het jammer, maar volgende.

Ik heb ook de tijd niet om zoveel tijd in (jonge) vogels te steken. Ik zal niet beginnen aan handopfok en bijvoeren en laat alles aan de ouders over. Tam maken doe ik wel, maar liever niet.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lin

Citaat van: Inger m op 13 april 2006, 20:00:48
Hoi Lin,
Ben het met je eens. Een valkparkiet waar zoveel in is gestoken is het ook waard. Als de koper dit niet verwacht en niet wil betalen is het jammer, maar volgende.

Ik heb ook de tijd niet om zoveel tijd in (jonge) vogels te steken. Ik zal niet beginnen aan handopfok en bijvoeren en laat alles aan de ouders over. Tam maken doe ik wel, maar liever niet.

gr Inger

Ik ben geen voorstader van handopfok. Maar ja anders was Tinco er niet en nu de kleinste drie. En ik heb de tijd ervoor dus ik probeer te zorgen dat ze het overleven. tot nu toe gaat het prima. En ja dan gaat ze maar naar iemand anders kijken wat ze daar krijgt. Ze weet van dit dagboek maar ik wilde dit toch even kwijt.

bobbie

Hoi Lin,

Voor Sisi krijg ik ook 30 euro. Die prijs had ik al bepaald toen ze nog donsjes waren. Ik vind het een prima prijs die je vraagt (moet ik wel zeggen he  ;D, ik vraag het ook ;)).
Bij Sisi krijgt ze het eitje, CD-rommetje met alle foto's en een handtamme Sisi.

Als je optelt wat je extra kwijt bent aan allerlei. Neem alleen maar het krachtvoer, daar heb ik de afgelopen weken 2 1/2 kilo van gebruikt, bergen trosgierst, pellets etc etc.
Je legt er eigenlijk op toe zal ik je vertellen .Als ik alles op ga tellen is 30 euro zeker niet te duur. Daarbij heb ik ook nog gepapt, net als jij.

Nee hoor Lin, prima prijs. Er komt heus wel snel iemand die de kleine wil kopen.

Groetjes, Nel :)

margreet

hallo Lin,

Voor valkjes waar je zoveel tijd insteekt, ikzelf ook, is het een prima prijs. Zelf heb ik ze ook verkocht voor 30 euro, alle 4.

groetjes Margreet

Wilma1

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Rianne

Ik snap best dat je schrikt van zo'n prijs, maar in de dierenwinkel zijn ze niet zo veel goedkoper. En daar zijn ze niet eens tam, zitten ze vaak slecht in de veren ect.
Je steekt er je tijd in, je koopt voedsel voor ze, maakt ze tam, houd de koper tussentijds op de hoogte, en je hebt er echt heel veel werk aan. Voor een gewone wildkleur hadden we 30 euro als prijs, voor een geparelde 35. :)

Lin

Iedereen bedankt voor de reacties.

Oke rianne 30 dus, ik heb meteen Marvin gemaild om het door te geven.

marvin

hey hey,

35 euro valt toch reuze mee??, moet je alleen eens kijken hoeveel tijd en geduld er in het voeden gaat zitten....en dan nog niets gezegd over kosten etc etc.

Als het 30 euro wordt gooi ik de rest wel in de pot als donatie..

gr marvin ;D

Christine

Idd ja ik vind 35€ een goede prijs!
Want vergeet niet tenslotte hebben de kwekers meer kosten gedaan dan de kopers! Wij zorgen voor het eten enzo en zorgen er voor dat het valkje heel goed en gezond naar het nieuwe baasje kan!!!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Agnes

Ik vind € 35,00 ook een hele redelijke prijs hoor!
Als aanstaande bezitter wil je toch de voorgeschiedenis van je valkje weten?
En bij jullie (en anderen van dit forum) weet je gewoon dat het goed zit.
Om het maar zo te zeggen : je weet wat je krijgt ;D

Je kunt het ook van de andere kant zien: mensen die bereid zijn een paar centen meer te betalen investeren in hun huisdier, en hebben er dus wat voor over.
Iemand die € 15,00 voor een valkje betaalt zal misschien ook minder gauw kosten willen maken bij een dierenarts.
Want een consult zal dan ongeveer net zo duur zijn als een nieuw valkje :censuur

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Lin

ik kreeg net een mail. Ze heeft er een voor 15 euro. Nou ik ben benieuwd hoeveel aandacht die heeft gehad. Maar misschien heeft ze wel mazzel gehad.

Bedank voor julie meedenken. Dan weet ik tenminste dat de prijs goed is.
ik betaal liever 30 euro dan 15 euro voor een niet tam valkje waar je niks van weet.
Citaat van: marvin op 14 april 2006, 14:53:02
hey hey,

35 euro valt toch reuze mee??, moet je alleen eens kijken hoeveel tijd en geduld er in het voeden gaat zitten....en dan nog niets gezegd over kosten etc etc.

Als het 30 euro wordt gooi ik de rest wel in de pot als donatie..

gr marvin ;D

Tja dat wordt weer een donatie!  ;D

Lin

Ik plaats vanmiddag weer fotos heb weer wat in te halen. zat de hele avond met de valkjes gsteren en dacht de fotos komen morgen wel.

Riny

Hoy Lin
Natuurlijk is het niet leuk dat ze naar een ander is gegaan voor een valkje.
Probeer om je er niets van aan te trekken.
Als ze deze tam aan het maken zijn, komen ze er nog wel achter.
Voor €15 meer hadden ze zich veel uurtjes werk kunnen besparen.
Groetjes Riny :D