Hobbykwekerij Sephora - de laatste, Luna, is weg *snik*

Gestart door Lin, 20 januari 2006, 16:45:26

« vorige - volgende »

Rianne

Hoi Caroline,
Volgens mij heb ik op een foto gezien dat ring 1 is gebruikt. En dat is ook logisch want dit is het eerste jong van dit jaar. :)

Ankie

Hoi Lin en Rianne

Wat vreselijk triest van Grisha d'r eitjes !!!

Gelukkig hebben jullie wel 2 prachtige kuikentjes en die zien er schitterend uit !!!!

Groet van Ankie

Caroline

Aha, wel logisch maar toch niet zoals iedereen werkt.
Sommige gebruiken willekeurig of voor zich zelf gebruiken ze nr. 1-11-21-31 enz. omdat je hiermee weer een aparte prijs op de TT's kunt winnen, Derbyprijs geloof.

Vandaar mijn vraag.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

bobbie

Hoi Lin,

Voor mij zijn het prachtige foto's hoor. Kan ook niet anders natuurlijk met van die prachtige jonkies.

Een knuffie voor jou :-*
Heel jammer van de eitjes van Grisha maar aan jou ligt het niet.

Groetjes, Nel :)

Lin

Citaat van: Christine op  4 februari 2006, 09:47:11
Lin! wat jammer van de eitjes!! de witmasker en albino zijn prachtig!! ik vind de foto's super duidelijk hoor!! :-*

Dank je wel, Christine! Leuk da je hier weer even was. Vanmiddag kom ik even bij jou langs.
Citaat van: Caroline op  4 februari 2006, 10:16:23
Hoi Lin,

Wazig of niet, ik heb weer intens genoten van de foto's, wat zien ze er lief uit en wat een lekkere volle kropjes.  :D

Is het ringetje nu wel blijven zitten??

Heb je trouwens ringnr. 1 voor de albino gebruikt??

Balen van die 2 eitjes, maar je verwachte het al, min of meer hè, dat het niks meer werd.

Geef ze allebei maar een heel klein zacht  :-* je van mij.

Groetjes en ik kom vanavond nog even kijken naar je verslagje hoe het verder gaat daar.

Dank je wel. De ring blijft mooi zitten hoor. Is inderdaad ringnummer 1.
Citaat van: Ankie op  4 februari 2006, 10:59:54
Hoi Lin en Rianne

Wat vreselijk triest van Grisha d'r eitjes !!!

Gelukkig hebben jullie wel 2 prachtige kuikentjes en die zien er schitterend uit !!!!

Groet van Ankie

Ja onzettend jammer. vooral omdat ze al zover waren  :'(
nou ja dan moet ik deze maar extra verwennen.
Citaat van: Caroline op  4 februari 2006, 11:00:25
Aha, wel logisch maar toch niet zoals iedereen werkt.
Sommige gebruiken willekeurig of voor zich zelf gebruiken ze nr. 1-11-21-31 enz. omdat je hiermee weer een aparte prijs op de TT's kunt winnen, Derbyprijs geloof.

Vandaar mijn vraag.  :D

Dat wist ik niet, weer wat geleerd. ik ga nu even fotos uploaden.
Citaat van: bobbie op  4 februari 2006, 11:37:40
Hoi Lin,

Voor mij zijn het prachtige foto's hoor. Kan ook niet anders natuurlijk met van die prachtige jonkies.

Een knuffie voor jou :-*
Heel jammer van de eitjes van Grisha maar aan jou ligt het niet.

Groetjes, Nel :)

Dank je wel. Ik wou dat het alleen bij Ayla was en niet bij de eitjes van grisha en bij jou.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Dag allemaal,

Met Ayla en Tiamo gaat het wel. Ze zijn niet meer vermagerd, maar zijn ontzetten druk. Gisteravond stond ik erbij en Ayla bleef wapperen. De andere valkjes schrokken en er was volledige paniek. dus Overal liggen nu veren en bodembedekking. Vooral Naira heeft er een paar verloren  :( Verder nieuws zal ik nog wel een keer in mijn andere dagboek zetten over de andere valkjes.

Ze zitten niet meer op de eitjes en zijn gewoon erg druk. Ze voeren daarentegen wel goed. De eitjes komen dus echt niet meer uit. Ga vandaag de eitjes weghalen. Laat er nog eentje voor de zekerheid achter. Maar ik zal jullie niet verder vervelen met mijn verdriet, even wat leuks.

De albino groeit goed. Blaast sinds hij zijn oogjes open heeft behoorlijk naar me. Zit altijd lekker rechtop en eet goed. Helaas plukt paps nog wel een aan de kuif en aan de rand van zijn vleugels. Gisterenochtend woog de albino 32 gram met volle krop.

Dag 12

Met de witmasker gaat het ok goed. Nog even en de oogjes gaan open. Zodra dat gebeurt heb ik nog een blazer erbij. Hij groeit wel goed, kan altijd harder natuurlijk. Gisteren woog hij 20 gram. Verder kan je nu ook mooi het beginnende grijs op de vleugels zien. ;D Ik vind zelf trouwens dat kleine albino en witmasker erg schattig zijn  ;D en vanaf nu worden ze alleen maar mooier.

en samen rustig op mijn hand. Er is geen beweging dus had net zo goed een foto kunnen nemen :D
http://www.youtube.com/?v=BesIZDMkgCQ

Verder nieuws is dat Rianne en ik zijn toegevoegd opde kwekerslijst op deze website. Ik vind het wel erg leuk om daar te staan, rianne ook las ik inde mail. Verder hebben Rianne en ik een stuk geschreven over gedragsvragen. Inger heeft het verhaal nog compleet gemaakt. Vandaag lees ik het nog even door en verander ik het. Dus binnenkort staat er weer een stuk bij gedrag geschreven met zijn drieen.

ik ga nue ven wat eten want heb aeen maar de dieren: valkjes, 2 konijnen, paard en pony, kippen en het kleine hondje van mijn ouders verzorgd (ouders zijn op vakantie). Nu eerst zelf even wat eten.
Groeten, Lin ;D

marilyn

hoikes lin

wat zijn de kleintjes alweer gegroeid zeg  ::) het zien er zo'n knoddige lieverdjes uit   :D

wel jammer van de eitjes van grishan maar daar kan jij niets aan doen  ;)

groetjes marilyn

Lin

Citaat van: marilyn op  4 februari 2006, 12:14:29
hoikes lin

wat zijn de kleintjes alweer gegroeid zeg  ::) het zien er zo'n knoddige lieverdjes uit   :D

wel jammer van de eitjes van grishan maar daar kan jij niets aan doen  ;)

groetjes marilyn

Dank je wel. Misschien komt het laatste eitje wat bij een kennis van Gerda ligt wel uit. Laten we daar maar op hopen. leuk dat je alles zo goed volgt hier.

marilyn

hoikes lin

ik hoop dat alle eitjes waar ook gelegd mogen uitkomen want ik vind het zo verdrietig je hoopt zo op geboorte van een jonkie, je leeft zo erg naar dat moment toe en dan ............. alleen maar telleurstelling  :-\ ik kan daar helaas niet erg goed mee omgaan en ik hoop dat ik dat zelf niet teveel moet meemaken maar ook anderen wens ik zoiets niet toe  ;)

groetjes marilyn

Lin

Het is inderdaad verdrietig, je leeft er helemaal naa toe. Maar beter nu dan als het jong al uit het ei was en al bijna naar een nieuw baasje kon. Daarom was ik ook zo blij dat tinco die bij rianne is dat die alles overleeft heeft. Want die heeft vanaf dag 10 aan de pap gezeten en die moest ik af en toe ook dwangvoeden want anders was die er ook niet meer.

Groeten, Lin

p.s. heeft iedereen de fotos van de fotowedstrijd gezien? Staan leuke fotos tussen!

Lin

Ik heb net het eitje open gemaakt van grisha en een van Ayla. Die van ayla is niet erg ver gekomen zag ik. Maar die van Grisha kwam al bijna uit. Die had nog een heel klein beetje geel wat hij had moeten opnemen. Ik heb ondertussen fotos gemaakt. Ik ben nu wel een beetje emotioneel sta ook helemaal te trillen. Het kleintje is helemaal intact. Als gerda de fotos online wil dan zal zij het plaatsen. Ik vertel ook niet wat erin zat dat kan ze beter zelf doen.

Snik.. :'(

marilyn

hoikes lin

hier op het forum sta ik er elke keer weer verbaasd over dat iedereen zoveel moeite doet voor die kleine lieverds ook al hebben ze weinig kans toch doet iedereen al het mogelijke.
ik dacht dat ik op dat gebied anders was omdat het nestje waar chica uitkomt had ik dat nestje niet meegenomen naar huis dan waren ze allemaal dood en die man had geen zin om veel tijd aan die jongen te besteden ze zouden het toch niet halen maar desondanks wou ik hen toch een kans geven en zie nu ze zijn opgegroeid tot mooie grote valkjes ik ben best trots op mezelf dat ik dat besluit heb genomen en hier op het forum voel ik van zovele mensen dat die evenveel van die kleine dondertjes houden als ik en dat vind ik prachtig en ja soms krijg je wel een tegenslag maar je hebt je best gedaan en meer kan je niet doen  ;)
dus ook voor jou ...... jij hebt je best gedaan en je had het beste met hen voor  ;) daardoor zie je dat ook jou hart op de juiste plaats zit  ;)

groetjes marilyn

Lin

bobbie

Hoi Lin,

Ach gossie, ja dat doet zeer.  :'(. Heel veel sterkte ermee.

Lin, knoop even in je oren dat ik ten alle tijde een eitje aan jou zou toevertrouwen. Je behoort tot de groep mensen die ik daar volledig in vertrouw. Dus er is niets mis met je. Dit is de natuur. Soms gebeuren er dingen die niet te verklaren zijn en die doen donders zeer.

Ik hoop dat je snel weer een glimlach op je gezicht hebt. Ik ga nu even naar Gerda haar dagboek toe.

Sterkte, Nel :-*

Rianne

k sluit me helemaal bij Nel aan. Als iemand 100% z'n best doet voor z'n dieren, ben jij het wel Lin :)