Toetie,Cleo en Seti + foto's 7-1-2007

Gestart door chiko, 18 januari 2006, 15:55:53

« vorige - volgende »

chiko

Goedemorgen allemaal.
Het is weer een tijdje geleden dat ik
wat geschreven heb maar met m,n nieuwe baan
komt het er steeds niet van.
Ik draai wisseldiensten en moet ook leren voor de
volgende stap medicijnen en praktijk huiswerk.
Gister ben ik bij de huisarts geweest ivm het hoesten en verkoud
heid wat niet over wil.
Ik had al asmatische bronhites en astma en nu is het niet
meer gronisch maar heb nu echt astma.
Ik ben toch verder gaan vragen ivm de valkjes en op aanraden
van Wilma,de huisarts sluit het niet uit of het eventueel
van de valkjes kan komen.
Ik zit nu aan de prednison voor vijf dagen en kijken of het helpt
maar als het na die dagen nog niet over is wil hij dat ik
naar het zh ga voor testen en dan zullen m,n kindjes
waarschijnlijk weg moeten.
Ik wist niet wat ik hoorde en kreeg een brok in m,n keel.
Thuis heb ik wel even lopen huilen want nu straks ook de rest van m,n kindjes de deur uit,ze zijn me alles. :'( :'( :'( :'( :'(
We gaan het afwachten hier ???
Fijne dag allemaal.
Groetjes Maja.

Caroline

Ach.  :'( :'(

Hopelijk loopt het met een sisser af.

Ik duim voor je.

Sterkte.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Hoi Maja,
Ook hier, wil ik je zeggen om stap voor stap te gaan en niet te ver vooruit denken..... 2 of 3 valkjes kan natuurlijk ook al gauw teveel zijn, maar eerst even de prednison afwachten.

jouw gevoel kan ik wel begrijpen, je wereld stort in..... gek dat je het nu plots zo snel waarneem her en der, mss ook door er nu meer van te weten.........

het is zo sluipend en lijkt zo erg op een verkoudheid, maar wat me wel was opgevallen is dat jij wel erg veel af valt in korte tijd en dát had ik ook  :-\ dus vandaar het advies van mij... wacht niet te lang  :-\ :-\ :-\
*hoesten
*afvallen
*koortsaanvallen een paarX per week
*moe
*keel schrapen
*benauwdheid

bij dit soort verschijnselen in combinatie met vogels ??? meteen aktie ondernemen én een ionisator kan ook helpen, vele duivenmelkers hebben ze vaak in volieres staan, om toch hun hobby te kunnen doen..... helemaal afdoenden zal het mss niet zijn maar wel veel minder aan bepaalde soffen!!!

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

chiko

Goedemorgen.
Ik heb het er al met Folkert over gehad en
we wachten alles even af hoe ik reageer op
de prednison maar m,n gevoel zegt dat het niet helpt.
Ik ben nu drie dagen aan de prednison maar hoest nog
erg veel en erg moe en benauwd.
Het kan ook aan het weer liggen en m,n werk,ik heb
al drie avonden achter elkaar gewerkt.
We wachten het gewoon af maar hoop dat ik m,n kindjes
niet weg hoef te doen.
Fijn weekend allemaal.
Groetjes Maja.

Lin

Ach nee...nou ik hoop dat het niet ernstig is. Dat zou helemaal verdrietig zijn voor iedereen. :-\

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Hoi Maja

Ik hoop dat het met een sisser afloopt. Ik kan me voorstellen dat je wereld in stort maar zoals Wilma en alle anderen voor me zeggen, neem alles stap voor stap.

Sterkte ermee.

mara

chiko

Middag.
Dank jullie wel voor de lieve woorden en steun.
Ik ben net een half uurtje thuis en tot m,n
verbazing zit Goldie op de bodem te broeden
op een 1eitje maar we willen het eigenlijk niet meer.
Wat is nu het beste om te doen? weg halen?
Wie o wie kan ons raad geven.
Groetjes Maja.

Mara

Hoi Maja

IK zou het eitje vervangen door een nepeitje of het eitje aanprikken. Als je het eitje weghaalt dan loop je de kans dat ze eitjes blijft leggen en dat is ook niet goed.

mara

chiko

Hallo Mara.
Goh,wat is dit moeilijk zeg maar gewoon met een naald
door prikken dan?
Ik had Wilma al gebelt maar neemt niet op.
Bedankt meis.
Groetjes Maja.

Mara

Hoi Maja

Sorry dat ik niet eerder reageerde, maar inderdaad aanprikken met een naald. Daardoor kan het embryo zich niet ontwikkelen. Ik was naar het ziekenhuis en voelde me zelf even niet zo lekker dus was wat gaan liggen.

Hoe is het verder met je? Merk je al verschil nu je de prednison neemt?

mara

Lin

Ja gewoon lekprikken minigaatje in maken. Ik zou zelf wel nepeitjes in huis nemen. Dan heb je ook geen kans dat de eitjes kapot gaan en alles eronder zit.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Wilma1

3 december 2007, 10:55:26 #506 Last Edit: 3 december 2007, 11:00:25 by Wilma1
De predenison heeft zijn werk goed gedaan en ze voelt zich weer kiplekker, ze twijfetl dus sterk óf het wel door de valkjes kwam, want wss is het een hardnekkig koutje geweest wat momenteel heerst! Ze heeft nergens meer last van  :D

In totaal zijn er 6 eitjes gelegd, maar allemaal zijn ze er inmkiddels uitgehaald en het koppel zit lekker rustig op stok te spelen en te fluiten  :D

Gisteren zijn we bij Folkert en Maja geweest. Chico heeft zijn hele vocabulaire tegen me uitgesproken  :o tjeempie wat kan díe praten zeg.... Chico kusje, hallo Chico en zwaaien, Chico "weet ik wat  ??? ::) :P met een hééééél verhaal", Lekker Chico    en kusjes geven door te tralies heen  ;D leuk hoor!!!!

Fluitjes hier en daar  ;D drukdrukdruk dus  ::)

Maja is vanmorgen vroeg "onder het mes geweest" voor haar knie.... een kijk OK en als er iets gevonden werd wat weggehaald moet worden, zou ze een nachtje moeten blijven.... ik begreep dat ze vanmiddag rond 1300u. naar huis mag, maar eerst maar ff de definitieve uitslag afwachten.

Morgen is ze JARIG  :D dus jezelf lekker laten verwennen Maja, door Fol  ;D en Woensdag heb ik Fol ff nodig om je kadootje op te halen. Piet moet werken en kan niet mee en Woensdag is het klaar dusssss. Ik wil het dan toch wel halen!!!!!  :D :D :D :D

WAT ??? ??? ??? ??? Jaaaaaaaaaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaa dát zeggen we niet natuurlijk!!!!!!  ;)

Beterschap en nu kunnen we samen krukken  ;D

ps. je "moet" de tekst ff veranderen  ;)
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Mara

HOi Maja

Ik wil je alvast voor morgen een hele fijne verjaardag wensen en ik heb ben er van overtuigd dat jij je cadeau erg waardeert.  ;D

Ik heb Wilma gevraagd om je even persoonlijk van me te feliciteren!

mara

Wilma1

5 december 2007, 13:56:01 #508 Last Edit: 5 december 2007, 14:05:41 by Wilma1
Ik ben zojuist terug gekomen uit Brunschoten-Spakenburg  ::)

Maja (Chico) was gisteren jarig en haar grote wens was een LUTINO man, voor Cleo  :D

Nu weet ik dat al enige tijd natuurlijk en ben "op jacht" gegaan.... echter in de buurt dat lukt mij nooit  ::) :P en wéér "wat je ver haalt"  ;D

Deze LUTINO, 2  jaar, niet gepareld, met donker oogjes, woonde bij een volwassen jongen. Hij realiseerde zich, dat hij mede door zijn werk tè weinig tijd met Joep kan doorbrengen.

Heeft de knoop doorgehakt hem een hopelijk goed nieuw huisje te geven. Ik heb hem meteen verteld dat hij níet voor mij is, maar voor mijn schoonzus en de woonsituatie van hun vogels beschreven.

Bij de kennismaking daarnet, klikte het meteen, we hebben een poosje gezeten en koffie gekregen, gebabbeld en met een goed gevoel is Joep meegegaan  :D

Joep is SUPERTAM en geheel niet schuw, al is ie uiteraard wat voorzichtig. In de auto heeft ie de hele weg gefloten en we zeiden al: "als Maja belt nemen we NÍET op"  ;D dan is de verrassing eraf  :P

Nou eenmaal bij de deur, was er geen houwen meer aan, hij blérde de hele straat bij elkaar  :o want buiten kwamen er valkjes geluiden ons tegemoed, van de drie van Maja  ::) die híj eerder hoorde dan wíj  :P

Toen we binnen stapten kwam er een verbaasd gezicht  ??? vanaf de bank naar ons toe, niet snel ter been, stond ze rechtop als versteend te kijken wát er binnen kwam en na het zien ervan  :o een grote glimlach met een "AHHHHHHHHHHHH, EEN WITTE!!!!"  ;D ;D ;D ;D ;D

De kooi op tafel, deurtje open en HOPLA Joep ging meteen zelf kennis maken met de nieuwe huisgenoten  :D het enige wat IK voor hem hoefde te doen, was deurtje van de voliere open en holpa erin, was ie  ;D

De kennismaking verliep perfect  :D :D Chico, floot hem tegemoed en ook Goldie zag ineens een mooie man binnen stappen  ::) :P ;D Cleo kwam ook dichterbij en duwde mams opzij, want zij wilde ook even van dichtbij zien wie deze mooie man is !!!  :P :P

Ze hebben gezamelijk zitten eten en voor Joep, die inmiddels is omgedoopt in TOETIE  ;D ( dát dachten wij al  ;D) is dit een hel verrassing, plots met soortgenoten in een kooi te zitten  :D

Maja veel plezier met Toetie !!!! Een beter kado kon ik me even níet bedenken en met medewerking van jouw mannetje is dit gelukt!!!!  ;) :-* THX Fol!!!!

;) Wilma
]
NOGMAALS GEFELICITEERD

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Wat leuk ....dit betekend dat de resdt ook mag blijven.  :D

Nogmaals gefeliciteerd.

PS. ome Eros is gisteren weer vader geworden.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.