6 mei 2025, 07:35:36

Raar doen op een plankje

Gestart door Remco_Ultee, 5 juni 2003, 17:24:15

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

Gel die doet een beetje "leip" als ik hem op een plankje zet in de voliere, hij vliegt nog niet dus daar kan hij niet komen, alleen als ik hem erop zet.

Het plankje is ongeveer 1m van de grond, en op dat plankje ligt schelpenzand, op de grond van de voliere liggen beukensnippers. Dat was de info, nu wat er gebeurd als hij erop staat.

Ik zet hem dus op dat plankje en dan gaan hij gelijk een beetje heen en weer lopen alsof hij er al jaren komt, hij hapt ff naar een blinkende kop van een schroef en knabbelt een beetje op het schelpenzand, dan komt hij naar m'n hoofd kijken, die zit dan ongeveer op dezelfde hoogte.

Ook stapt hij soms vlug naar de rand van het plankje en kijkt dan omlaag en dan "sprint" hij weer weg en loopt heen en weer, dan denk ik hij wilt eraf maar weet dat hij dat niet kan dus komt hij naar mij toe, dan geef ik m'n hand/arm maar daar stapt hij dan wel op maar ook weer gelijk af dus dat is het niet.

Ook als ik hem er dan afhaal en hij komt weer in de buurt van het plankje dan klimt hij er gewoon op dus hij vind het er niet eng ofso, ik snap niet waarom hij dan zo doet, is hij dan zo blij dat hij daar staat ofso? Of doet hij dan stoer? het lijkt dan echt alsof hij een mannetje is omdat ij dan een beetje macho is.

Hij is ook meer een type voor een mannetje als een vrouwtje, heel nieuwsgierig en durft veel, schrikt eigenlijk nergens van, hij fluit alleen nog niet, heel soms een fluitje.

Wie weet wat dit gedrag betekent? en het een beetje proeven van mijn hand, (doet hij in alles) dat is normaal? gaat hij dat niet harder doen naarmate hij ouder word? Hij bijt niet hij knabbelt meer, doet echt geen pijn.

bedankt alvast !!

Overigens is het wel een grappig gezicht hoe hij dan doet, en dan is hij ook heel mooi.

Speedy

:D :D :D
Ja hoor, dit lijkt mij duidelijke macho manieren.
Je hebt een man, dit kan niet anders.
Hij voelt zich heel wat daarop die plank.

Veel plezier met je valkje,

Groetjes,
Trudie

Kolkkie

Hoi Remco,

Ik denk dat het idd. machogedrag is.  Houd Gel ook zijn vleugels iets van mijn lichaam? Coco loopt ook zo, en vaak ook nog rondjes ook. Hij heeft dan echt zo'n air over zich, van zie je me lopen :D.
Ik denk dat het knabbelen eerder is om te 'verkennen'. Gewoon om te voelen hoe iets is en smaakt. Coco bijt nu nog overal in, en hij is al bijna 8 jaar.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Remco_Ultee

Dat is wel gaaf dat het een mannetje is, en wanneer hij dan moet gaan fluiten weten jullie dat?
Niet dat het hoeft van mij hoor  ::) Maar een vogel moet toch fluiten  :) En ik wil wel eens horen hoe hij fluit, nu kan hij alleen zo'n vals toontje

Dan mijn andere valkje Wax van ongeveer 1 jaar, die spreidt zijn vleugels niet echt dus ik kan niet zien of hij streepjes op zijn vleugels of staart heeft maar het zou een pop moeten zijn...ze is ook heel rustig, alleen ik zie dus niet van die dingetjes op d'r vleugels of staart, het is een lutino en lijkt op Gel.

Speedy

Het fluiten kan zo opeens gebeuren, ik was ook zo ongeduldig en bleef maar de deuntjes herhalen.
Het is net of ze pas gaan na-fluiten als ze het helemaal kennen.
Dus vol houden met het herhalen van je liedjes.

Remco_Ultee

:)
Ok bedankt, k niks te zeggen tegen hem en dan herhaal ik gewoon alsmaar zijn naam  :)