10 juli 2025, 02:46:56

Heinrich is ongelukkig.

Gestart door Roosje, 17 januari 2006, 14:35:18

« vorige - volgende »

Roosje

Ik merk dat Heinrich niet gelukkig is. Sinds Chico en Chickie apart zitten om te broeden gaat hij achteruit. Hij zit veel bol, schreeuwt veel, en onderneemt weinig. Zijn gezondheid is in orde, dat is regelmatig gecheckt. Hij was natuurlijk smoorverliefd op Chico, maar dat is gewoon niet handig omdat Chico al een koppel is met Chickie. Ik weet nu niet zo goed wat ik met hem moet, ik vind hem zo zielig zo :-\ Toen Luna erbij kwam in de voliere had hij wel interesse, maar al gauw was ook die bezet door Simba. Heinrich lijkt alleen interesse te hebben in Chico en Chickie. Wat moet ik hier nou mee?

Rianne

Nog een popje erbij nemen voor Heinrich ;D

Mariska

Hoi Roosje,

Ik ben het met Rianne eens ;)
En als je Heinrich en een eventueel nieuw popje een tijdje samen apart zet heb je een goeie kans dat ze een koppel worden denk ik.
Geen anderen die zich er in kunnen mengen of hem voor zijn.
Ik heb het gevoel dat hij steeds net buiten de boot piest :-\
Dat is wel sneu natuurlijk.
Heb je geen popje in huis waar je dat mee zou kunnen proberen?

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje

Helaas heb ik geen popje voor Heinrich. Poppie zit nu wel vaak bij hem maar ze hebben beide niet echt interesse. Diara is wel een popje maar nog véél te jong. Ik kan geen popje meer erbij nemen, dan blijf ik aan de gang. Bovendien heb ik geen zin om wéér een vogel in quarantaine te doen, wéér te testen etc. etc. :-\ En als ik jongen krijg, wil ik misschien daarvan ook wat houden en het moet niet te vol worden. Heinrich zit alleen maar op de tak waar hij zo dicht mogelijk bij chico en chickie zit, de hele dag door...Alleen om te eten en drinken gaat hij daar even weg. Poppie gaat af en toe lief naast hem zitten, maar meer dan dat is het ook niet. Ik vind het zo triest :'(

Riny

Hoy Roosje
Toch zou ik een nieuw popje voor hem in huis nemen en samen in de quarantaine kooi.
Dat weet je zeker dat niemand met het nieuwe popje aan de scharrel gaat.
Ik ben het helemaal met Mariska eens ,dat Heinrich zo iedere keer naast het potje piest.
Groetjes Riny :D

ManjaV

Ach wat zielig  :'(  :'( ik zie het helemaal voor me. Wel lief van Poppie dat die erbij zit.......
Neem nog 1 valkje erbij, een popje, voor Heinrich? 1 meer of minder maakt dan toch ook weinig uit..
groetjes, en sterkte,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Roosje

Dat gaat echt niet op prijs gesteld worden hier...Dan heb ik straks geen plek voor mijn eigen jongen, mochten die komen.

En testen kost ook wéér 60 euro erbij. Terwijl dat niet hoeft als ik wacht op eigen kweek. En chipo en diara moeten ook nog :-\ En stel dat het dan weer niet klikt :-X

Ik dacht er zelf aan hem misschien bij iemand te laten logeren waar hij zelf een popje uit kan zoeken en dan weer terug te halen. Maar dat is ook weer moeilijk omdat ik de enige op de wereld lijk te zijn die alles laat testen :-\

En met diara koppelen is geen optie denk ik. Ten eerste is ze nog veel te jong. En is het wel verstandig om te kweken met een lutino met een kaal plekje? Of wordt dat gecompenseerd als je er een goede wildkleur of bonte tegenover zet?

Nog meer hulp is erg welkom :)

Ooh dit is zo frustrerend.

Riny

21 januari 2006, 20:03:44 #7 Last Edit: 21 januari 2006, 20:12:36 by Riny
Hoy Roosje
Kun je Heinrich anders niet apart in een kooi zetten met een popje wat te jong is.
Misschien dat het klikt en de eventuele eitjes,mochten die er komen,kun je toch onklaar maken?
Groetjes Riny :D

Roosje

En toen gebeurde het onvoorstelbare :o Poppie en Heinrich trachtten te kroelen met elkaar! Het ging nog niet echt handig, maar het is dan wel hoopvol toch? :D Hoe doen ze dat toch he, precies op het goede moment :D Ik hoop dat ze wat gaan oefenen!

valkje-jacco

heej goed nieuws nu maar hopen dat het klikt en dan is macho heinrich niet meer alleen ;D

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Wilma1

Ik hoop voor je dat de liefde langzaam op gang komt, wel zielig voor Heinrich als ie zich zo eenaam voelt en er triest uitziet, wordt je zelf ook triest van!
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Caroline

Hoi Roos,

Ik hoop dat het lukt.

Anders zou ik toch Heinrich apart zetten met één vanm de jonge babyvalkjes. Denk aan mijn Binky van 2 1/2 jaar en Fleur die erbij kwam van 6 weken, ze waren vanaf de eerste dag stapel op elkaar en onafscheidelijk. Altijd het proberen waard.

Doei doei!!
Ik ga slapen, trusten.  :-*
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Valerie

Oh Roosje!

Ik hoopt dat dit goed komt! Dat die twee een koppel gaan vormen en Heinrich weer gelukkig wordt! Ik zal voor je duimen. ;)

Mariska

Hoi Roosje,

Goed nieuws dat Heinrich met Poppie kroelt :D
Maar als dat niks word zou ik hem gewoon met een eigen popje van jou apart zetten.
Het geeft toch niet dat ze te jong is.
Als ze maar een koppeltje gaan vormen en hij weer gelukkig word ;)
Het wil niet zeggen dat hij er gelijk op kruipt en zij eitjes gaat leggen. En als dat wel zo is kun je ze onklaar maken of verwisselen ;)

Liefs
Maris!!

Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Roosje