26 april 2024, 21:05:30

Arme Coco

Gestart door Kolkkie, 14 januari 2006, 10:54:54

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hallo allemaal,

Gisteren was het mijn dagje wel, NOT  :(.

Ik had gistermiddag de kamervoliere schoongemaakt, de grote beurt.
Daarna heb ik hem weer ingericht en de valkjes, die daar in hoorden, teruggezet.
Vervolgens ben ik lekker gaan douchen.
Om 15:30 uur stond ik op het punt om naar mijn oma te gaan.
Traditiegetrouw kijk ik dan nog altijd even naar de valkjes.
Ik zag toen Coco zitten met een rode snavel.
In eerste instantie dacht ik dat hij een rood besje had gegeten waardoor zijn snavel zo rood was.
Ik heb hem toen even vastgepakt want ik wilde eigenlijk zijn snavel even schoonmaken.
Toen ik hem vasthad voelde ik iets plakken aan mijn vinger.
Bij nadere inspectie bleek hij dus te bloeden uit zijn linkervleugel.

Mijn vader had de bloem die we in huis hadden weggegooid, dus ik ben als een speer naar de winkel gegaan.
Eenmaal thius heb ik het op de wond aangebracht, maar de bloem leek alleen maar averechts te werken.

Toen heb ik de assistente van Dr. Feld maar gebeld. Op haar advies heb ik de wond een aantal minuten dichtgedrukt, maar ook dat hielp niet.
Toen op advies een pleister geprobeerd, maar ook dat hielp niet.
De ass. zei toen dat het maar het beste was om naar hun toe te komen.

Je zal dan net zien dat er niemand thuis is om te rijden.
Gelukkig was mijn vader al bijna thuis, dus we zijn meteen doorgereden naar Dr. Feld.
De assistende dacht eers dat hij naast die wond ook nog eens zijn vleugel gebroken had.
Zij heeft toen ook nog röntgenfoto's gemaakt, en het leek er wel op dat het gebroken was.
Dr. Feld was er op dat moment niet, dus ik moest Coco daar even achterlaten en ze zouden bellen als ik hem weer kon ophalen.
Om half 8 kon ik hem weer ophalen.
Zijn vleugel bleek gelukkig niet gebroken te zijn, maar er zat wel een flinke wond aan de binnenzijde van de vleugel.
Dr. Feld heeft uiteindelijk de vleugel gespalkt met leukoplast omdat de wond toch op een nare plaats zat.
Ook heb ik Synulox meegekregen om infectie tegen te gaan.

Wat er precies gebeurd is weet ik niet.
Het is denk ik net gebeurd op het moment dat ik onder de douche stond, want de rest van de tijd was ik gewoon bij de valkjes en had ik het wel moeten horen als er wat mis was.
Hij zit nu apart in een kooi.
Hij is nog erg suffig, maar hij is wel erg aan het slijmen.
Hij heeft tot nu toe wel wat gedronken (water met dextrose), maar ik heb hem nog niets zien eten.
Waarschijnlijk heeft hij daar na zijn avonturen nog geen trek in.
Ik houd hem de goed in de gaten vandaag.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

marilyn

hoikes mariska

wat een verhaal zeg !!! idd arme coco  :-\ ik hoop dat alles in orde komt met hem. verwen hem maar een beetje want hij zal ook wel even het noorden kwijt zijn, eerst zoveel bloed verlies en dan nog in de auto naar dr feld . maar alé nu kan hij lekker uitrusten van zijn nare avontuur en weer op krachten komen  ;)

groetjes marilyn

Kolkkie

Ik heb hier nog 2 foto's van mijn zieke kip.
Hij is echt helemaal ingesnoerd met die tape.
Als je goed kijkt kan je aan de onderkant, rechts van het tape wat bloed zien, aar het meeste bloed zit toch onder zijn vleugel.





Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Christine

Wat erg van Coco! Ik ben wel een beetje blij dat het nog zo goed was afgelopen! Misschien hebben ze Coco verwond of heeft hij het zelf gedaan? Zijn vleugel is idd heel erg ingetaped maar ook het beste voor zijn vleugen!
Sterke met Coco! :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Ze ziet er erg zwak uit op de laatste foto. Ik hoop dat ze gauw weer opknapt! :)

Roosje

Jeetje was sneu. Dat kleine vleugeltje helemaal ingespalkt. Ik hoop dat ze zich gauw wat beter voelt!

trienke

aa wat zielig

ik hoop dat die arme coco snel weer boven op is

groetjes Trienke

Lique

Ach, wat een zielig hoopje zeg :-\
Ik hoop dat Coco er snel weer bovenop is, en dat zijn vleugel snel geneest.
Geef hem maar een lekkere knuffel van me.

groetjes Lique

Petra en Cheeky

Dat ziet er zielig uit zo'n valkje in de leukoplast, maar hopelijk knapt Coco snel weer op!

Sterkte ermee Mariska!

Groetjes,
Peet

Ineke

14 januari 2006, 14:59:44 #9 Last Edit: 14 januari 2006, 15:02:35 by Ineke
Hoi Mariska, hoe lang moet de vleugel nog ingespalkt blijven en hoe wordt de leukoplast verwijderd (ivm vastplakken veren)?
Sterkte voor jou en Coco!

Raikiri

Jeetje, arm beestje..
'k Hoop dat hij gauw opknapt.

Groetjes, Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

Kolkkie

Hallo allemaal,

Coco moet nog een week ingetaped blijven.
Volgende week vrijdag of zaterdag moet ik weer naar Dr. Feld toe.
Dan zal  hij het tape eraf halen en het geheel weer even bekijken.

Momenteel zit hij te slapen, maar hij heeft van die momenten dat hij helemaal opleeft.
Vanmiddag zat hij zelfs met zijn snavel te tikken tegen de tralies aan en even te fluiten, al nog wel wat zwakjes.

Hij heeft inmiddels al van de trosgierst gegeten en ik heb hem ook al van zijn water zien drinken.

Hij is inmiddels ook fanatiek bezig het tape eraf te peuteren.
Gelukkig hoeft het voor hem maar en week te zitten en geen 3 weken zoals er eerst werd gedacht als hij een gebroken vleugel had gehad.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Mandy

Jeetje dat is schrikken zeg! :o
Maar gelukkig gaat het zo te lezen al wat beter. :)
Maar hij ziet er wel zielig uit zo. :-\
Sterkte verder. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Bianca

Ach wat ziet ie er zielig uit!
Wat een vette pech zeg!
Waarom zit zijn staart ook als een soort kwastje bij elkaar?

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Kolkkie

Hoi Bianca,

Zijn einde van de vleugelpennen zijn aan elkaar geplakt, dus niet zijn staart
Volgens mij is het gedaan om ervoor te zorgen dat hij zijn andere vleugel niet kan gebruiken, dan is hij denk ik uit balans vandaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006