1 mei 2025, 12:27:30

Een pop erbij kan dat?

Gestart door speedyheus, 13 januari 2006, 23:21:55

« vorige - volgende »

speedyheus

Hallo,

wij hebben sinds 2.5 jaar Speedy! als ik de kenmerken van een mannetje lees is het een mannetje! Aangezien wij zijn "opgescheept" met een lieve poes is speedy sinds een halfjaar genoodzaakt in zijn kooi te blijven, we hebben uiteraard een megakooi voor hem gekocht en hij oogd erg blij. Wij zouden hem nog blijer willen maken door er een valkje bij te kopen, is dit verstandig na zolang alleen te zijn? en zoja is een pop dan de beste keus? hoe zit dat met paren? want jongen willen we eigenlijk niet.

Ik hoor graag van jullie
BEDANKT voor jullie tips!!

groetjes Sandra  :)

Rianne

Hoi,

voor een valkparkiet maakt het niet uit of de partner nou van het andere geslacht is of niet. Je zou er dus ook een man bij kunnen zetten.
Kan de kat niet in een andere kamer als de valkjes er uit mogen?

Eugenie

:)Hoi Sandra,

Ik heb een soortgelijke vraag geplaatst. Wij hebben een popje van bijna 1 jr (mrt '05 van Lique) Kwibus en willen graag een maatje bij. Maar er schijnt wel een risico aan te zitten dat het niet klikt :-\
Lijkt me wel moeilijk, het liefst heb je natuurlijk de garantie dat ze de beste maatjes zullen zijn maar ja....
Ons Kwibusje komt regelmatig uit de kooi en knuffelt met mij maar een echt vogelvriendje is toch ook wel heeeel leuk natuurlijk. Ik volg je beslissing en benieuwd welke adviezen jij nog gaat krijgen.

succes
Groetjes,
Eugenie  ;)

Tara

Hoi,

volgens mij zal jouw valkje juist blij zijn met een nieuwe partner bij hem in de kooi. Aangezien hij vroeger eruit mocht, en nou niet meer, lijkt het me wel een leuk idee voor hem en veel beter.

Maar zoals al vaak vermeld werd, als je 'n nieuw valkje aanschaft is het altijd beter die even in quarantaine te plaatsen.

Groetjes, Tara

Sanna

Hoi Sandra en Eugenie,

Wanneer je een jong valkje erbij neemt heb je de meeste kans dat die goed geaccepteerd wordt en dat het zal klikken. Jonge dieren zijn meestal vrij onderdanig.

Groetjes, Sanna