6 mei 2025, 00:00:35

druivensuiker.

Gestart door angelina, 30 september 2005, 22:37:24

« vorige - volgende »

angelina

Mijn vraag/vragen aan jullie is in wat voor vorm geven jullie druivensuiker.
Ik ben nu in een aantal winkels geweest en als ik om druivensuiker vraag geven ze me een rolletje dextro energie.
Is het niet de bedoeling dat het in suikervorm gegeven wordt en zo ja waar kan je dat dan krijgen.
Kunnen dextrotabletten ook en hoe kan ik dat dan het beste geven. Ik heb het nu niet nodig maar wil graag een ehbo koffertje voor de birdies maken en dan hoord dat er gewoon in thuis.

Greetz, Angelique ;)

Love birdies

Bianca

Hoi hoi druivensuiker kun je ook bij de dierenwinkel halen, van het merk bogena, of bij een reform/natuurwinel, gewoon naar de poedervorm vragen....

Greetz
Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Inger m

Hoi,
In dierenwinkels verkopen ze vaak druivesuiker (of kunnen het mogelijk voor je bestellen). Ook in supermarkten hebben ze het wel (merk Zonnatura). Dit zijn vaak grote verpakkingen. Dextro Energy naturel is ook prima geschikt voor noodgevallen. Het is goed oplosbaar in water.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Angelique,

Ik heb het ook in poedervorm en ik dacht dat albert hein het meestal gewoon op de plank heeft liggen.
Dat lost heel makkelijk op in water en je roert het er zo doorheen.
Die tabletjes moet je eerst stukmaken en die lossen angzamer op in water maar voor nood kan het natuurlijk wel.
Maar als je alle tijd hebt en het is voor de ehbo koffer kan je toch beter een klein zakje druivensuiker (dextrose) halen.
In dierenwinkels hebben ze het soms ook onder andere van cede maar dan betaal je veel meer omdat die hun merk erop zetten.

Groetjes, Paul

Brede W

Waar ik woon is poeder-druivensuiker niet bij de AH te koop, wel bij de Dekamarkt. En de andere supermarkten hebben het dan weer niet. T kan dus even zoeken zijn.

~Natas~

Hoi,

Waarom koop je niet gewoon druivesuiker van Zonnatura.
Het ligt meestal bij de suikervrije dieeten in de winkels, dus ook bij AH.
Ik heb het ook, en het werkt prima.

Groetjes,

Natas

Paul

Hoi Natasja,

Die bedoelen we ook maar niet elke Albert Hijn heeft dat helaas.
Ik heb het zeker een keer ook bij de C1000 zien liggen in elk geval.
Voor het geld hoef je het niet te laten echt duur is het niet vind ik.

Groetjes, Paul

angelina

hoi allemaal

bedankt voor jullie reacties.
Ik ben inmiddels in het bezit van een pak druivensuiker.
De dierenwinkel of ah verkoopt het niet in mijn omgeving maar de Da drogist wel.

Greetz Angelique ;)

Love birdies

Mienke

Druivensuiker??? Is dit wel zo verstandig? Mijn valkje is soms niet weg te slaan van mijn beschuitje met vruchtenhagel (ook druivensuiker), maar daar wordt hij helemaal druk en gek van. Hij zit dan ontzettend paranoia om zich heen te kijken en vliegt heel snel en plotseling op, om vervolgens een wat verstoorde vlucht te maken. Dat kan toch niet goed zijn?

Bianca

Zoals je misschien zelf wel weet is druivensuiker bijv. ook te koop als dextro energie, omdat dit een energieboost geeft.
Dit werkt dus bij valkjes hetzelfde.
Dit wordt ook niet dagelijks aan je valkje gegeven maar meer als ie ziek is of niet lekker is.
Sommige mensen doen het ook door het water van de buitenvoliere omdat het dan minder snel bevriest.
Er is idd uit de vooraf gaande berichten niet op te maken dat het niet om een dagelijkse dosis gaat ;)
Hoop dat je het nu snapt.

Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.