6 mei 2025, 14:36:49

eitjes blijven leggen

Gestart door XxLindaxX, 11 januari 2006, 17:28:20

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Een van mijn valkjes is bijna 2 jaar en legt sinds ze 7 maanden is om de zo veel tijd eieren.(Ze zit alleen) Ik ben al 3 keer bij de DA geweest voor zo'n hormonen injectie en dat helpt op zich wel, maar door het vast pakken heeft ze een tijd niets meer van mijn handen willen weten. Nu vertrouwd ze me eindelijk weer en is ze weer aan het leggen gegaan. Doek over de kooi vind ze niets, want als ze een raar geluid hoort begint ze al te fladderen van schrik. En aangezien ze zich zo verwond heeft in augustus van het fladderen durf ik dat niet aan. Rond 10 uur maak ik alles donker om de kooi heen, alleen is het binnenshuis dus lekker warm.
Ik wou vragen of jullie andere ervaringen hebben en tips om het te laten stoppen.

groetjes Linda

Riny

Hallo Linda
De enige tip die ik heb is om haar ergens neer te zetten waar het een beetje kouder is en donkerder.
Maar dat is eigenlijk ook geen optie voor een tam huisvalkje.
Ik wens je veel succes .
Groetjes Riny :D

XxLindaxX

Hoi Riny,

Nee, ik denk niet dat ze dat fijn vind om alleen te zitten.
Alleen op mijn kamer is het koel maar dat is helemaal op zolder. De andere kamers zijn hetzelfde als beneden, dus dat werkt ook niet.
Ik ga vandaag wat nep eitjes kopen, zodat ze er genoeg heeft om op te broeden. Hopelijk helpt dat misschien, want de DA is de laatste optie nu.

groetjes Linda