Binnenvoiliere - voor- en nadelen

Gestart door sweetfuzzy, 11 januari 2006, 09:35:23

« vorige - volgende »

sweetfuzzy

Ik wilde heel graag een buitenvoiliere maar nu slaat toch een beetje de twijfel toe. Mij lijkt een binnenvoiliere net zo leuk. Dan kan ik meer tijd besteden aan de vogels en zo. Wie kan me zowel voor als nadelen geven van een binnenvoiliere en een buitenvoiliere? Wie kan mij sites geven waar ik ervaringen met een binnenvoiliere kan lezen en waar ik binnenvoilieres kan kopen. Het liefst van die grote kooien / volilieres
Groetjes van Sweetfuzzy en de valkenbende

Saar

ik heb eerst 2 volieres gehad in de schuur. Ik woonde toen nog in een flat. Sinds ze buiten zitten, zitten ze beter in de veren en zijn ze nog vrolijker. Het enige nadeel vind ik dat er wel eens een kat in de voliere hangt. Ik heb mijn volieres gekocht bij ranzijn. Je zal ze denk ik ook wel kunnen kopen bij intratuin en in een grote dierenwinkel willen ze ook nog wel een een binnenvoliere hebben. En anders kan je ook op de marktplaats kijken of ze daar nog een mooie voliere hebben.
succes!!
groetjes saar

Inger m

Hoi,
Voordeel is dat je meer contact hebt met de vogels, wat voor veel mensen erg belangrijk is.

Nadeel vind ik de hoeveelheid stof die vogels produceren. Bovendien zijn binnenvogels vaak onregelmatiger in de rui (ander lichtregime, verwarming en drogere lucht) en hebben inderdaad vaak minder goede veren. Dit is wel deels te verhelpen door te sproeien.

Ikzelf heb veel vogels binnenshuis gehad, maar nu zit echt alles buiten en heb ik liever geen dieren meer binnenshuis, zeker geen vogels (bij de drie cavia's in de computerkamer ligt de grens  :D).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.