2 mei 2025, 08:16:40

Ik zoek er nog eentje bij ;)

Gestart door Karin, 30 december 2005, 14:05:37

« vorige - volgende »

Karin

31 december 2005, 14:19:16 #15 Last Edit: 8 januari 2006, 20:26:18 by Karin
Ik kende ook geen forum toen ik nog alleen grasjes had, sterker nog, ik had geen computer  ;D En bij de dierenwinkel waar ze vandaan kwamen zaten ze steeds net een dag toen ik ze kocht. Hele mooie grasjes. Helaas heb ik altijd veel pech met grasjes gehad, werden maar hooguit een jaar of 4. Ik ben toen overgestapt op de valkjes. Ik heb nog 1 grasje en die is inmiddels al weer bijna 7 met al zijn gebreken  ;D

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Ineke

31 december 2005, 14:27:44 #16 Last Edit: 31 december 2005, 14:29:23 by Ineke
Zo ging het ook bij ons Karin. Eerst gek met grasparkietjes en toen wilden we ns wat anders. Ik heb heel lang gezocht naar kwekers en vond geen goede hier in de buurt. Ook veel info vooraf gezocht en vlak nadat we Teuntje hadden ontdekte ik dit superforum. We vinden Teun het einde, dus geen spijt dat we m in een dierenzaak hebben gekocht, maar een tweede komt van Riny. Vooral omdat je in een dierenzaak niet weet of het inteelt is...de lutino's die er zaten hadden allen kale nekjes en wat ik hier gelezen heb duidt dat op inteelt  :(

Karin

Ook lutino's bij kwekers hebben helaas vaak een kale nek hoor. Dat was voor mij één van de redenen om niet met lutino's te gaan kweken. Ik heb vooral pareltjes nu  ;D Die zijn mooi groot, veel lutino's zijn wat ielig. Alhoewel ik tijdens een vakantie in Drenthe ooit echt 2 schitterende forse lutino's zag in een dierenwinkel, mooi geel zonder kale plek. Ik heb het toen nog op dit forum gezet omdat het een buitenkansje was voor degene die een gezonde lutino wilde om er mee te kweken.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Hoi,

In deze dierenwinkel zitten de grasjes en valken op de volgende wijze:

Op de grond in een hoek liggen houtsnippers, daarop natuurtakken en daar bivakkeren de vogels door elkaar heen, allen gekortwiekt.
Dit geheel wordt afgesloten door een glazen wand met een glazen deur. Het geheel ziet er schoon en goed verzorgt uit.
Ook zijn de vogels niet schrikkerig of angstig.

Groetjes, Nel :)

Arno

Hoi Karin
Heb je er al een dame bij?
van het voorjaar heb ik witmasker cinnamon gepareld popjes
is dat wat voor je ?
groet Arno.
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Karin

Nee, ik heb er nog geen, maar ik zoek een wat ouder popje, zodat ik er eind dit jaar een nestje mee kan krijgen. En ik zoek echt een bonte witmasker. Maar bedankt voor je aanbod !

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Arno

Hoi karin
nou sucses met verder zoeken
aanstaande zaterdag is er in boskoop weer een vogelmarkt daar kan je ook altijd even rond neuzen
Groet Arno
Arno Hobbykweker van Valkparkieten
www.arnohobbykweker.nl  meer info over mutaties : http://www.valkparkieten-benelux.tk/

Karin

Ik ga er waarschijnlijk wel naar toe, maar niet voor een valkje  ;D Ik ga sepia en voerbakjes in slaan  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Vandaag was Marcel onverwacht vrij, dus hup.... wij naar Schiedam om het valkje met de gouden vleugeltjes te gaan bekijken... Komen we daar in die dierenwinkel... is ze al verkocht !  :'( :'( :'( Dat is ook wat, heb ik me over dat immens hoge bedrag heengezet en me voorgenomen als ik helemaal verliefd op haar wordt niet op een tientje meer of minder te kijken ( nou ja, tientje....  ;D ) is iemand me voor geweest. En dat terwijl ze volgens mij toch al even in die dierenwinkel woont als ze daar gepapt is en ze nu al kippetje zit. Zucht... En dinsdag zat ze er nog, want Nel had wat foto's van haar gemaakt. Er zat alleen nog een wildkleur man en een heleboel regenboog grasjes. Nou ja, maar weer verder zoeken dus....
Dus mocht iemand een bonte witmasker popje voor me weten, tam en minimaal een maand of 3 - 4 en maximaal een jaar of 2 - 3... Stuur me dan even een IM ( voor er meer kapers op de kust zijn  ;D ). Ik pluis zelf ook marktplaats af, maar zit er natuurlijk niet de hele dag achter. Er moet dus echt minimaal én bont én witmasker zichbaar zijn bij het popje. De beide heren wachten vol smart  ;)

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bobbie

Veel succes Karin.

Groetjes, Nel :)

Karin

Nou, ik heb weer een advertentie gezet hoor :

http://koopjes.marktplaats.nl/dieren_en_toebehoren/vogels_parkieten_en_papegaaien/17347496.html?return=eJwti%

Ik heb er alleen maar niks bij gezet over het riante uitzicht over de buurttuintjes  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Bianca

Ik denk echt dat dat heel moeilijk wordt maar ik duim heeeeeeel hard met je mee! :D

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Ik denk het ook, maar niet geschoten is altijd mis  ;D En in principe heb ik nog wel even, want ze krijgen pas in oktober een blok. En in het ergste geval koppel ik alsnog Madelief aan één van beide heren. Maar dat zou wel jammer zijn, want ze is zo geweldig leuk tam  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves